SBPCI 128 kwaliteit klote in WinXP

Pagina: 1
Acties:

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12 20:47
Heeft iemand met een SBPCI 128 en Windows XP (+ Creative XP drivers) ooit gemerkt dat de geluidskwaliteit >>bagger<< :( is t.o.v. de kwaliteit in win98??

Wat mij als eerste opviel was dat er een gigantische ruisch aanwezig was, waarvan ik later ontdekte dat die verdwijnt als je bij Volume control het cd-audio volume op nul zet. Verder klinkt het geluid gewoon ongeloflijk brak :( . Onder Windows 98 is de ruis mi-ni-maal (alleen bij max volume) en de kwaliteit verder goed. In XP (met winamp 2.80) klinken mijn mp3's (die ik in win98 altijd met dezelfde winamp draai) gewoon om te huilen :'( . Het geluid is compleet anders (vervormd, ook slechte balans lijkt het) in XP. Dit is eigenlijk de voornaamste reden waarom ik XP (nog) niet gebruik |:( .

Dusss.... heeft iemand soortgelijke ervaringen gehad, of misschien een oplossing voor mijn probleem???

In ieder geval alvast _/-\o_ voor bruikbare suggesties, want nu zijn mijn mp3's onder XP om 8)7 van te worden.

Verwijderd

Ik draai de PCI128 ook onder WINXP en heb eigenlijk helemaal geen problemen. Oke de geluidskwaliteit is onder WIN98 met winamp net iets beter en voller, mjah voor dat kleine probleempje pas ik mn subwoofer wel net zo aan dat het weer voller klinkt...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

CD rom die ruis ja, klopt, maar die had je in win98 waarschijnlijk standaard op uit staan :)
Gewoon alles behalve master en wave muten en schijven en CD-ROM op DMA zetten. Daarna nog een keer luisteren.

(Sb128 IS brak hoor) Ik heb nu een DMX6fire 24/96 :9~

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-12 11:01
Een PCI128 is een klote geluidskaart, voor iets meer heb je een sounblaster live 5.1, veel beter materiaal!!

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12 17:53
ik vind het ook wel meevallen, wel is het zo dat mijn ouwe sb16 ISA beter geluid gaf naar mijn smaak, maar dat was vooral omdat ie harder kon en dan heb ik minder last van een enorrem irritante zoem die je hoort als ik de stereo flink hard heb en ie aangesloten is op de PC
bij die SB16 was het al hard, dus hoefde die stereo minder ver open

oh, als iemand dat zoemprobleem heeft opgelost door een betere geluidskaart te kopen, meld dat dan even
want dan douw ik er meteen een andere in

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-12 17:03
Hmm, ik had altijd dat dat ding brak klonk in win2k, maar in XP heb ik er nooit last van gehad (met de standaard XP drivers). De enige reden waarom ik XP draaide was dan ook dat ik dan mooier geluid had dan in win2k.
Laat ik nu beschikken over een SBlive!5.1, dus draai nu weer win2k.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-12 10:37

IvoB

Prutst er rustig op los

SB128 werkt prima hier onder XP. Zou zowieso niet te hoge verwachtingen hebben van dit el-cheapo kaartje. De standaard XP drivers zijn al voldoende.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12 20:47
Aangezien de ervaringen van de mensen hier nogal uiteenlopen (dat is bijna altijd zo) -- sommigen hebben ook helemaal geen problemen met deze kaart onder XP -- denk ik dat het wel zal liggen aan mijn hardware combinasie... aan mijn spiekers ken het niet leggen omdat ik met mijn koptelefoon hetzelfde (slechte geluid) hoor (bij een lager volume waarbij de vervorming dus lager zou moeten zijn).

Maar goed, ik ben (sinds ik geconstateerd heb dat die sb128pci) toch wel een brakke kaart is toch van plan over een tijdjen een beter gluitskaartje aan te schaffen.

En trwns, Fairy, is die DMX6fire 24/96 echt zo :9~ ? Nooit problemen of iets? Hij is toch wel een stukske goedkoper dan een audigy en ik vind die terratec kaarten sowieso wel interessant.

iig _/-\o_ voor de fiedbek hè!

Verwijderd

ik heb hetzelfde met de pci128 in windows xp. Maar met mijn onboard geluidskaart doet ie ok precies hetzelfde. Als ik er een sb live in doe, is het probleem dan verholpen?
Pagina: 1