[Linux] omzetten naar raid?

Pagina: 1
Acties:

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 19:18
Hoi tweakertjes...
Ik wil graag mijn bestaande (gentoo) installatie in raid zetten.
Kan dit? Of moet ik helemaal opnieuw beginnen en direct op de raid schijven installeren?

Verwijderd

Zonder daarbij een tussentijdse opslagmedium te gebruiken lijkt me dat niet mogelijk. Maar wat voor een RAID ? Echte RAID, ATARAID of software RAID ?

Verwijderd

Je zult inderdaad ff je bestaande installatie moeten mirroren op een andere schijf en dan later terugzetten op de raid.

• Major Asshole
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06-2024

Major Asshole

Are there any more Asholes?

Als je naar Raid 1 wil (zal wel niet) zou je een kans hebben dit zonder backup/opnieuw installeren door de 1e HD te mirroren op de 2e ofzo. Maar dit wil je vast niet.

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je een (ATA)RAID kaart gebruikt kun je zonder verlies een RAID 1 array opbouwen. RAID0 wordt een ander verhaal, volgens mij is dan je enige mogenlijkheid idd mirroren...

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 19:18
Het wordt een ATARAID mirror (1?) array met 2*80gb IBM schijfjes aan 7200rpm.
Welke controller raden jullie aan? En ja ik weet dat Alan Cox het afraadt, maar dit lijkt me toch meer geschikt dan softraid.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bl4cKH4T schreef op 02 augustus 2002 @ 15:04:
En ja ik weet dat Alan Cox het afraadt, maar dit lijkt me toch meer geschikt dan softraid.
Waarom?

Verwijderd

Ik zie geen voordelen van Promise/Highpoint ATARAID t.o.v. software RAID. Het is minder flexibel, niet sneller, en installatie van met name de Promise REET controllers is een crime. Neem dan een echte RAID controller van 3ware of zo.
Pagina: 1