Toon posts:

[winXP] problemen met de Stand by modus..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi..
niet gesearch't want dat kan niet dus daar geen commentaar op plz..!

Als je in windows XP de stand by modus opstart
wat allemaal goed werkt
maar als je er 1 maal in zit
komt hij er niet meer uit
hij reageert niet op mijn toetsenbord, muis, aan en uit knop enz..

is dit een instelling in de bios
( GB BX-2000 )
of een instelling in windows

en welke..?

alvast bedankt..

Verwijderd

check ff de windows xp update site van M$. Er is een Fix voor Hibernation/Stand-By problems...

Verwijderd

Ik heb alle updates van windowsupdate.com gedownload en krijg (ook) deze popup ERROR :( als ik in stand by modus ga:

"The device driver for the 'Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard' device is preventing the machine form entering standby. Please close all applications and try again. If this problem persists, you may need to updat this driver."

Hoe is dit op te lossen? Ik heb een oud normaal 101 keyboard.
Waar kan ik precies een nieuwe driver vinden voor mijn keyboard?

• ThaFreak81
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Misschien moet je de update nog eens installeren....misschien helpt het wel...zie link hieronder....Greatz
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q306676

Verwijderd

De link is een oplossing voor een ander probleem:

The Computer Cannot Enter Standby or Hibernate If a Direct3D-Based Screen Saver Is Running

De Symptoms zijn ook anders. Zie mijn probleem....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 22:43:
Ik heb alle updates van windowsupdate.com gedownload en krijg (ook) deze popup ERROR :( als ik in stand by modus ga:

"The device driver for the 'Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard' device is preventing the machine form entering standby. Please close all applications and try again. If this problem persists, you may need to updat this driver."
Ik heb de oplossing gevonden. :)

Uninstall Adobe Type Manager
It occupies part of the keyboard's kernel level driver for some reason.
Especially if you have installed Adobe Photodeluxe, which installs that program usually.

The Type Manager only lets you modify fonts and customize settings of them, or something like that.

If you remove that, you shouldnt have problems.

Bron:
http://bizforums.itrc.hp....1abdb0090277a778c,00.html

Verwijderd

Hey, als ik resume van de stand by state blijft alles hangen, mijn schijf schiet terug op hang maar dat was het dan.

Heb al XP SP1 geïnstalleerd maar dit heeft niet geholpen...
ook al een BIOS update gedaan al veel gezocht in de bios maar niets helpt...

Heb al gehoord van mensen die het zelfde probleem hebbem weliswaar met een portable...

Kan iem mij helpen aub... Heb al gans het internet en deze forums afgezocht maat tevergeefs...

Bedankt bij voorbaat

Verwijderd

Heb eindelijk de oplossing voor mijn standby probleem...
Het probleem ligt hem bij mijn modem die op de USB zit, wat gebeurt er?
In standby gaan mijn USB poorten uit, dus bij mij ook mijn modem die geen eigen power supply heeft.
Nu start windows op en hij krijgt het daarmee dus flink lastig met die modem... waarom??
Wel, omdat bij "safely remove hardware" - dat icoontje onderaan - bij properties van mijn modem "allow the computer to turn off this device to save power" staat uitgevinkt, wel als ik dat nu aanvink weet de pc dat die modem uitgaat dus ook dat hij na de standby terug moet geïnitialiseerd worden!
Voila, dat weet je nu ook weeral...

Hopelijk kan ik daar iem mee verder helpen... --> human knowledge belongs to the world
Pagina: 1