[XP] Service pack 1 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb de search geprobeerd, maar zelfs als ik het woord 'windows' zoek vind ie nog nix. :X

Ik hoorde dat XP SP1 uit was, kan ik deze al ergens neerhalen :?

:*

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

microsoft.com al geprobeerd?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

SP1 is voor zover ik weet nog niet uit. Is momenteel nog in de beta status (Build 1081 is de laatste versie die ik heb draaien)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Windows 2000 SP 3 is uit. XP SP 1 zover ik weet nog niet...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:43
sp3 voor w2k is uit ?? oke :) dan weet ik wat ik nu ff ga zoeken >:)

[edit]

Date Title Version Size/Time (@ 28.8)
29 Jul 200229-7-2002 11:22:25 +Windows+2000+Service+Pack+3+Checked+Network+Install+ Windows 2000 Service Pack 3 Checked Network Install 4094520 SP3-chk 143,323 kb / 11h 20min
29 Jul 200229-7-2002 11:20:42 +Windows+2000+Service+Pack+3+Express+Install+ Windows 2000 Service Pack 3 Express Install 4084220 SP3Express 621 kb / 4min
29 Jul 200229-7-2002 11:20:14 +Windows+2000+Service+Pack+3+Network+Install+ Windows 2000 Service Pack 3 Network Install 4081420 SP3 127,909 kb / 10h 7min
29 Jul 200229-7-2002 11:22:06 +Windows+2000+Service+Pack+3+Support+Tools+ Windows 2000 Service Pack 3 Support Tools 4092620 SP3 10,485 kb / 51min
29 Jul 200229-7-2002 11:21:40 +Windows+2000+Service+Pack+3+Support+Tools+Patch+ Windows 2000 Service Pack 3 Support Tools Patch 4090020 SP3 1,134 kb / 6min

hmm, de officiele volledige SP is duz nog niet uit... alleen maar onderdelen :(

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Brent
  • Laatst online: 21:40
Deacon schreef op 02 augustus 2002 @ 12:24:
sp3 voor w2k is uit ?? oke :) dan weet ik wat ik nu ff ga zoeken >:)

[edit]

Date Title Version Size/Time (@ 28.8)
29 Jul 200229-7-2002 11:22:25 +Windows+2000+Service+Pack+3+Checked+Network+Install+ Windows 2000 Service Pack 3 Checked Network Install 4094520 SP3-chk 143,323 kb / 11h 20min
29 Jul 200229-7-2002 11:20:42 +Windows+2000+Service+Pack+3+Express+Install+ Windows 2000 Service Pack 3 Express Install 4084220 SP3Express 621 kb / 4min
29 Jul 200229-7-2002 11:20:14 +Windows+2000+Service+Pack+3+Network+Install+ Windows 2000 Service Pack 3 Network Install 4081420 SP3 127,909 kb / 10h 7min
29 Jul 200229-7-2002 11:22:06 +Windows+2000+Service+Pack+3+Support+Tools+ Windows 2000 Service Pack 3 Support Tools 4092620 SP3 10,485 kb / 51min
29 Jul 200229-7-2002 11:21:40 +Windows+2000+Service+Pack+3+Support+Tools+Patch+ Windows 2000 Service Pack 3 Support Tools Patch 4090020 SP3 1,134 kb / 6min

hmm, de officiele volledige SP is duz nog niet uit... alleen maar onderdelen :(
http://www.microsoft.com/...vicepacks/sp3/sp3lang.asp :/

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:18
SP 1 voor XP zou geloof ik de 14e uit moeten komen. Of dit ook gaat lukken is de vraag natuurlijk...

omniscale.nl

• ^Stalkie^
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51
Ja idd bij Microsoft wordt meestal alles eerst uitgesteld. Ik gok toch eerder op 1 September ;)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Officieel is ie nog niet uit, zelf gebruik ik een gelekte versie 1069b als ik me niet vergis.
Deze werkt opzich goed, maar ik vind het niet echt geweldig.
Voordeel is dat er een boel securitiy fixes zijn (veel ervan zijn al reeds uitgebrachten updates)
het 'un-installeren' van IE, MSN, en MP is nou ook niet echt geweldig. Maar het werkt opzich wel goed.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Rickyboy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 16:34

Rickyboy

A.K.A. Lounger

ik heb WinXP SP-1 draaien (v1050), der zijn een paar kleine dingetjes veranderd (van wat je kan zien dan) dat is Windows Messenger 4.7 (terwijl 5 al gelekt is), onder Add or Remove programs, komt een extra icoon bij; die luidt "Set program access and defaults" (of dat nou zo interessant is?) verder heb ik eigenlijk niks meer gezien(voor zover ik kan herinneren)

Steam | R★ (PC & X360) | R★ (PC Alt.) | GTA V Tools

Verwijderd

sp1 is nog niet uit... build 1081 is de laatste. die draai ik nu ook.. zoals het er nu naar uitziet zal het niet meer zo lang duren

• Dagobert
  • Laatst online: 21:43
tnx :))

maar:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=21033

Microsoft wijzigt licentie met SP3
Gepost door Robin (Anthraxx) - vrijdag 2 augustus 2002 @ 13:15 - Bron: Security Focus
V2 had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Mensen die Service Pack 3 willen installeren, voor het Windows 2000 besturingssysteem, zullen heel goed de EULA (End User License Agreement) moeten doornemen. In de EULA staat namelijk, als je ermee instemt, dat Microsoft verschillende soorten informatie mag opsturen naar een centrale server. Het gaat hierbij om de "Windows update" en "Automatic Update" software. De informatie die meegezonden wordt is het Operating System versie nummer, Product Identificatie nummer, het versie nummer van Internet Explorer, Verschillende versie nummers van andere software, zoals Mozilla of Opera en de Plug and PLay ID nummers van verschillende hardware.

Als je het hier niet mee eens bent dan moet je Service Pack 3 dus niet installeren, aangezien deze twee "features" automatisch worden geinstalleerd door de update. Mocht je de EULA willen nalezen, klik dan hier.

dit is dan weer minder :(

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Brent
  • Laatst online: 21:40
Deacon schreef op 02 augustus 2002 @ 15:13:
[...]

tnx :))

maar:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=21033

Microsoft wijzigt licentie met SP3
Gepost door Robin (Anthraxx) - vrijdag 2 augustus 2002 @ 13:15 - Bron: Security Focus
V2 had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Mensen die Service Pack 3 willen installeren, voor het Windows 2000 besturingssysteem, zullen heel goed de EULA (End User License Agreement) moeten doornemen. In de EULA staat namelijk, als je ermee instemt, dat Microsoft verschillende soorten informatie mag opsturen naar een centrale server. Het gaat hierbij om de "Windows update" en "Automatic Update" software. De informatie die meegezonden wordt is het Operating System versie nummer, Product Identificatie nummer, het versie nummer van Internet Explorer, Verschillende versie nummers van andere software, zoals Mozilla of Opera en de Plug and PLay ID nummers van verschillende hardware.

Als je het hier niet mee eens bent dan moet je Service Pack 3 dus niet installeren, aangezien deze twee "features" automatisch worden geinstalleerd door de update. Mocht je de EULA willen nalezen, klik dan hier.

dit is dan weer minder :(
gewoon nie updaten en wachten op SP4 :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Breepee schreef op 02 augustus 2002 @ 15:44:
[...]
gewoon nie updaten en wachten op SP4 :)
Doh... SP's zijn cumulatief, dus daar zit die ook in.

Maar waarom moeilijk doen? Je kan het met twee (2) muisklikjes oplossen.... is dat voor veel mensen veel te veel werk ofzo? Mensen, je kan je een beetje erin verdiepen hoor, dat is niet strafbaar, je gaat er echt de gevangenis niet voor in.

Virussen? Scan ze hier!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
waarom heb ik sp3 geinstalleerd :'(

kga denk ik windows opnieuw installeren :{

• veldmuis
  • Niet online
wildhagen schreef op 02 augustus 2002 @ 15:45:
[...]
Doh... SP's zijn cumulatief, dus daar zit die ook in.

Maar waarom moeilijk doen? Je kan het met twee (2) muisklikjes oplossen.... is dat voor veel mensen veel te veel werk ofzo? Mensen, je kan je een beetje erin verdiepen hoor, dat is niet strafbaar, je gaat er echt de gevangenis niet voor in.
hmz die heb ik dus wel gedaan :+

maar what about die pnp dingen etc :?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

veldmuis schreef op 02 augustus 2002 @ 15:47:
[...]
hmz die heb ik dus wel gedaan :+

maar what about die pnp dingen etc :?
Nou, dan weten ze welke devices je in je PC hebt zitten. Bij WindowsUpdate worden ook Driver Updates aangeboden (goed, niet vaak, maar zo af en toe wel), dan is het natuurlijk wel praktisch als ze weten welke apparatuur je hebt.

En mij persoonlijk boeit het niet of Microsoft nu weet of ik een Creative of een Terratec geluidskaartje heb. Ze doen maar.

Virussen? Scan ze hier!

• veldmuis
  • Niet online
wildhagen schreef op 02 augustus 2002 @ 15:48:
[...]
Nou, dan weten ze welke devices je in je PC hebt zitten. Bij WindowsUpdate worden ook Driver Updates aangeboden (goed, niet vaak, maar zo af en toe wel), dan is het natuurlijk wel praktisch als ze weten welke apparatuur je hebt.

En mij persoonlijk boeit het niet of Microsoft nu weet of ik een Creative of een Terratec geluidskaartje heb. Ze doen maar.
mjah idd...dat is ook niet zo zwaar boeiend, als ze dat willen weten, raad ik ze aan eventjes in m'n sig te kijken :Y) :P

heeft bij jou geen nut, jij moet ze nog steeds fixen ;)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Fairy schreef op 02 augustus 2002 @ 12:14:
Ik heb de search geprobeerd, maar zelfs als ik het woord 'windows' zoek vind ie nog nix. :X
Hey ik heb hetzelfde probleem met de search.... ik kan NIKS vinden. Zou dit een bug zijn in de nieuwe forum software?
Ik hoorde dat XP SP1 uit was, kan ik deze al ergens neerhalen :?
XP SP1 is geplanned voor 14 augustus. Waarschijnlijk wordt het een week later.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
maartena schreef op 02 augustus 2002 @ 23:25:
Hey ik heb hetzelfde probleem met de search.... ik kan NIKS vinden. Zou dit een bug zijn in de nieuwe forum software?
Joh
Known issues (ook dit regelmatig doorlezen)
Er zijn nog een aantal zaken niet 100% af, maar dat zal in de loop van de week gebeuren in de achtergrond

De search is nog niet geindexeerd, maar je kan wel op users zoeken

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
VincentB schreef op 02 augustus 2002 @ 13:10:
SP 1 voor XP zou geloof ik de 14e uit moeten komen. Of dit ook gaat lukken is de vraag natuurlijk...
wordt een mooie verjaardag dus :)

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:56

vanDaal

-ismeereentje

Ik ben inderdaad ook benieuwd of ie inderdaad over 3 dagen gereleased wordt. Het zou in ieder geval mooi op tijd zijn, want ik wilde XP net weer gaan installeren.

* vanDaal gaat er dan ook meteen vanuit dat de bekende SCSI-problemen onder XP opgelost zijn

Verwijderd

Voor zover ik weet staat de release date pas op 28 augustus.

• Wortelpudding
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Iemand een idee of in SP1 van XP ook het probleem van het 'vergeten' van folder-settings is opgelost? Dat vind ik namelijk het meest irritante van WinXP :(

Verwijderd

28 augustus in de final release date van SP1 voor WIndows XP.
Hoezo een probleem met folder setting?
Heb ik totaal geen last van

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Wortelpudding schreef op 14 augustus 2002 @ 00:12:
Iemand een idee of in SP1 van XP ook het probleem van het 'vergeten' van folder-settings is opgelost? Dat vind ik namelijk het meest irritante van WinXP :(
idd daar erger ik me ook al groen en geel aan.
Iedere keer komt XP weer terug met die irri thumbnails :(

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• Wortelpudding
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 00:25:
...
Hoezo een probleem met folder setting?
Heb ik totaal geen last van
Ik stel mijn folder layout altijd in op 'Detailed', en dan sorteer ik op 'type'. Het probleem is nu (en dat probleem hebben velen met mij, zoek maar op google groups enzo) dat deze instellingen na een tijdje gewoon verdwijnen. Hij geeft de mappen dan weer weer zoals hij ze standaard weergeeft (grote iconen enzo).

Dit is echt vreselijk irritant :(, en dit was voor mij een reden om weer terug te gaan naar windows 2000, en pas weer XP te installeren zodra ik weet dat dit opgelost is...

• Bally
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 11:28

Bally

1200 + 1500 Wp

SP1 voor Office XP is wel uit. Misschien bedoel je deze?????

Hoop is uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

lol die XP sp1 was door Microsoft gelekt :)
en ja al die slimme jongens met hun illegaal windows hebben het geinstaleerd.
En de phone home funktie stuurt je XP key naar Microsoft dus die wordt op de blacklist gezet voor wanneer de officiaal XP SP1 uit komt.

• Bally
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 11:28

Bally

1200 + 1500 Wp

even voor de goede orde. Hoe denk je dan dat ze weten of het een illegale key is. Dat weten ze alleen maar als je dus niet hebt geactiveerd. Volgens mij is het versturen van deze key is strijd met de wet. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen hoor.

Hoop is uitgestelde teleurstelling

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 22:09

dlmh

Lo-Fi

Ik snap eigenlijk niet dat Ati dan bij hun nieuwe Catalyst drivers er zéér duidelijk bij zetten dat ze geoptimaliseerd zijn om te draaien onder WinXP SP1???? Als deze nog niet eens officieel uit is, hoe kan je dan (volgens Ati's zeggen) het volledige halen uit die drivers???

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• posttoast
SerialThrillaZ schreef op 14 augustus 2002 @ 09:03:
Ik snap eigenlijk niet dat Ati dan bij hun nieuwe Catalyst drivers er zéér duidelijk bij zetten dat ze geoptimaliseerd zijn om te draaien onder WinXP SP1???? Als deze nog niet eens officieel uit is, hoe kan je dan (volgens Ati's zeggen) het volledige halen uit die drivers???
Dat kan niet, dus zal je even moeten wachten... :)

Overigens, dit stond in een mailtje dat Microsoft aan wat OEM leveranciers heeft gestuurd:
When released, Service Pack 1 for Microsoft Windows XP will not install if it identifies the underlying Windows XP installation as a known pirated installation. SP1 identifies known pirated installations by their Product IDs. The Product ID is generated from the Product Key used during install and can be found by choosing My Computer, then Properties, and viewing the General tab.

SP1 will not install on installations with the following product IDs containing the following serial numbers (note that X takes the place of any other value): XXXXX-640-0000356-23XXX, & XXXXX-640-2001765-23XXX. Users of licensed Microsoft software will be unaffected. If SP1 is installed on a Windows XP installation with one of the above product IDs, SP1 installation will fail and error with the following message: Service Pack 1 Setup Error: The product key used to install Windows is invalid.

Please contact your system administrator or retailer immediately to obtain a valid product key. You may also contact Microsoft Corporation’s Anti-Piracy Team by emailing piracy@microsoft.com if you think you have purchased pirated Microsoft software. Please be assured that any personal information you send to the Microsoft Anti-Piracy team will be kept in strict confidence.

Bron: Windowsxp.nu
Wij draaien natuurlijk allemaal een legale versie, dus voor ons geen probleem O-)

omniscale.nl

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
VincentB schreef op 16 augustus 2002 @ 21:25:
Wij draaien natuurlijk allemaal een legale versie, dus voor ons geen probleem O-)
Ik kan em in ieder geval installeren.... mijn PC bevat niet een van de genoemde serienummers >:)

Nu nog wachten tottie uit is....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 22:25
VincentB schreef op 16 augustus 2002 @ 21:25:
[...]

Dat kan niet, dus zal je even moeten wachten... :)

Overigens, dit stond in een mailtje dat Microsoft aan wat OEM leveranciers heeft gestuurd:

[...]

Geez, ik heb dan een probleem I'm afraid >.<

Verwijderd

Als je je 'automatic update' functie uit zet, dan heb je nergens last van. Dan word er niets verzonden van en naar Microsoft. Dan hebben ze ook niets door als je een illigale versie draait. :O

PS. Ik draai een legale he >:)

• Backspace-NL
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 12:58:
Als je je 'automatic update' functie uit zet, dan heb je nergens last van. Dan word er niets verzonden van en naar Microsoft. Dan hebben ze ook niets door als je een illigale versie draait. :O

PS. Ik draai een legale he >:)
En waarom denk je dat ze het dan niet merken? De veel gebruikte illegale product keys worden geblokkeerd op het niveau van het service pack, dus deze checkt of je een legale danwel illegale key hebt en neemt passende maatregels. Of je 'automatic update' nu aan of uit hebt, dat maakt verder niets uit.

Verwijderd

Sixkiller schreef op 22 augustus 2002 @ 15:22:
[...]

En waarom denk je dat ze het dan niet merken? De veel gebruikte illegale product keys worden geblokkeerd op het niveau van het service pack, dus deze checkt of je een legale danwel illegale key hebt en neemt passende maatregels. Of je 'automatic update' nu aan of uit hebt, dat maakt verder niets uit.
Klopt, maar als er communicatie met Microsoft is zullen je gegevens in een lijst komen.

En met die lijst (die niet in de update zit, maar op internet ergens staat) kunnen er 'passende maatregelen' gedaan worden. Dus als je zorgt dat er geen contact via internet met Microsoft is, dan zul je nergens last van hebben..... :*)

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 12:47:
[...]

Klopt, maar als er communicatie met Microsoft is zullen je gegevens in een lijst komen.

En met die lijst (die niet in de update zit, maar op internet ergens staat) kunnen er 'passende maatregelen' gedaan worden. Dus als je zorgt dat er geen contact via internet met Microsoft is, dan zul je nergens last van hebben..... :*)
En jij denkt niet dat ze zoiets ook nog even in WMP of IE hebben gestopt? Er is een proggie voor om al het verkeer naar M$ te blokken :) XP Antispy heet het d8 ik >:)

webOS all the way!

Verwijderd

Ja, als ze dat zouden doen, weet iedereen het (door middel van die tooltjes). Daarom doen ze dat dus niet.. 8)7

En btw, je kunt ook je firewall contact met Microsoft laten verbieden. Dan is dat dus helemaal opgelost. ;)

verder nog iets? :O

Verwijderd

Fragment uit de EULA.txt van W2K SP3:

* If you choose to utilize the update features within the OS
Product or OS Components, it is necessary to use certain
computer system, hardware, and software information to
implement the features. By using these features, you
explicitly authorize Microsoft or its designated agent to
access and utilize the necessary information for updating
purposes. Microsoft may use this information solely to
improve our products or to provide customized services or
technologies to you. Microsoft may disclose this
information to others,
>>
but not in a form that personally
identifies you. <<

* The OS Product or OS Components contain components that
enable and facilitate the use of certain Internet-based
services. You acknowledge and agree that Microsoft may
automatically check the version of the OS Product and/or its
components that you are utilizing and may provide upgrades
or fixes to the OS Product that will be automatically
downloaded to your computer.

Sorry hoor, maar k zie nix over een key of een blacklist.

• MadEgg
  • Laatst online: 21:45

MadEgg

Tux is lievvv

Het gaat dan ook over Windows XP, niet over 2000

Tja

Verwijderd

MadEgg schreef op 25 augustus 2002 @ 00:57:
Het gaat dan ook over Windows XP, niet over 2000
Daar heb je gelijk in, maar in de XP SP1 1090 staat nog minder dan W2K SP3.
Heb trouwens alleen de install gestart van dat kreng, verder nix,
maar nu hek wel "For testing purposes only" op mn desktop :?

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Hmm.. maar XP is toch ook nog steeds niet uit? Wacht daar dan gewoon ff op, ipv leaks te gebruiken :)

Tja

• posttoast
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 00:55:
Fragment uit de EULA.txt van W2K SP3:

[knip]

Sorry hoor, maar k zie nix over een key of een blacklist.
Het staat ook niet in de eula, daarom gaf ik er ook een bron bij: www.windowsxp.nu. En het heeft volgens mij inmiddels ook op de tweakers.net frontpage gestaan.

Overigens helpt het blokkeren van communicatie naar buiten echt helemaal niet; de service pack kijkt of je een illegale key hebt, zo ja: dan wordt Windows geblokkeerd totdat je hem opnieuw activeert met een legale key. Je krijgt hiervoor wel drie dagen de tijd.

omniscale.nl

Verwijderd

Dien je deze nog te downloaden als je alle gewone patches al hebt :? Anders is het gewoon dubbelop

• posttoast
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 11:52:
Dien je deze nog te downloaden als je alle gewone patches al hebt :? Anders is het gewoon dubbelop
Er zit nog wel iets meer in de Service Pack dan wat patches, bijvoorbeeld de mogelijkheid om zogenaamde 'middleware' te verbergen (Internet Explorer, Windows Messenger, enz.).

Als je een legale versie van Windows hebt (of als je key niet valt onder de door Microsoft geblokkeerde keys) zou ik hem zeker downloaden en installeren.

Volgens mij werkt het net als met de installatie van Internet Explorer: hij kijkt wat je al hebt, en alleen de rest download en installeert ie.

omniscale.nl

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28
Nog 2 nachtjes slapen jongens.

WinXP SP1: 28 Augustus 2002

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

denk je kan nog wel ff duuren hoor.

Verwijderd

Net op microsoft.com verschenen...de nieuwe Windows Update zal keys gaan checken. Hij vergelijkt je key dus met de uitgegeven keys.

• posttoast
Lees deze FAQ en dit artikel over product activation, SP1 en Windows Update.

Er verandert helemaal niets voor mensen die een legale versie hebben, en volgens mij ziet Windows Update niet het verschil tussen een legale key en een met een keygenerator gemaakte key.

omniscale.nl

• posttoast
Eligibility for Windows XP Service Pack 1 and Windows Update
Licensed customers will continue to enjoy product updates and access to Windows Update. Service pack 1 will fail to install on Windows XP installations using either of two well-known pirated product keys. Additionally, Windows Update will verify the product key used to install Windows XP against a list of valid product keys to ensure installations made with cracked or pirated product keys will not receive access.
Het zal toch niet zo zijn dat Microsoft een hele database met alle legale keys heeft waarmee de key van de gebruiker vergeleken wordt? Dat wordt toch ontzettend groot en traag?

omniscale.nl

Verwijderd

VincentB schreef op 25 augustus 2002 @ 13:14:
[...]

Het zal toch niet zo zijn dat Microsoft een hele database met alle legale keys heeft waarmee de key van de gebruiker vergeleken wordt? Dat wordt toch ontzettend groot en traag?
de keygen die je overal kan vinden maakt keys die niet van echt te onderscheiden zijn.

Geen probleem dus

de FCKGW-etc. key gaat dus geblockt worden en waarschijnlijk andere keys die veel worden versprijd ook.

Als je het legaal\keygen (is hetzelfde voor microsoft -> hun zien geen verschil) hebt dan hoef je niks te vrezen.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 13:34:
[...]

de keygen die je overal kan vinden maakt keys die niet van echt te onderscheiden zijn.

Geen probleem dus

de FCKGW-etc. key gaat dus geblockt worden en waarschijnlijk andere keys die veel worden versprijd ook.

Als je het legaal\keygen (is hetzelfde voor microsoft -> hun zien geen verschil) hebt dan hoef je niks te vrezen.
M$ maakt die productkeys zelf aan. Het lijkt me erg logisch dat ze een database met deze keys bijhouden. Zo moeilijk zal het niet zijn om een key te vergelijken met hun database. Als dit niet matcht ->> blocken.
Als je een pirate versie hebt werkt het dan dus alleen als jou keygen een key heeft aangemaakt die toevallig overeenkomt met een key die ook door M$ is gegenereerd EN nog niet in gebruik is bij de legale gebruiker.

Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren als SP1 uit is......

ps: 1 slag heeft M$ gewonnen want ik vind die hele WPA maar ingewikkeld met product id's, product keys, hardware hashes en activatiecodes.

[ Voor 0% gewijzigd door Help!!!! op 25-08-2002 16:10 . Reden: aanvulling ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 13:34:
[...]

Geen probleem dus

Hoe weet je dat? Heb je het getest? Ik ben wel benieuwd namelijk.

Ik sluit niet uit dat het mogelijk is te zien dat een key door een keygen is gemaakt. Een keygen zou bijvoorbeeld een bepaalde regelmatigheid in de geproduceerde keys kunnen hebben. Deze keys voldoen dan wel aan het criterium dat het een geldige key is maar zijn wel te herleiden tot een bepaalde keygen.
MS zou dan best kunnen besluiten de keys die daar aan voldoen ongeldig te verklaren.

Heeft iemand hier ideeen over?

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 10:26
MauritsvanBaerle schreef op 25 augustus 2002 @ 16:19:
[...]

Hoe weet je dat? Heb je het getest? Ik ben wel benieuwd namelijk.

Ik sluit niet uit dat het mogelijk is te zien dat een key door een keygen is gemaakt. Een keygen zou bijvoorbeeld een bepaalde regelmatigheid in de geproduceerde keys kunnen hebben. Deze keys voldoen dan wel aan het criterium dat het een geldige key is maar zijn wel te herleiden tot een bepaalde keygen.
MS zou dan best kunnen besluiten de keys die daar aan voldoen ongeldig te verklaren.

Heeft iemand hier ideeen over?
Er is geloof ik ook een keygen die echt keys berekent, door een bepaald algoritme. Helemaal @ random. Duurt wel wat langer dan met een "normale" keygen, die er geloof ik gewoon heel veel in een databeest heeft...

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Ruuddie schreef op 25 augustus 2002 @ 16:26:
[...]

Er is geloof ik ook een keygen die echt keys berekent, door een bepaald algoritme. Helemaal @ random. Duurt wel wat langer dan met een "normale" keygen, die er geloof ik gewoon heel veel in een databeest heeft...
Natuurlijk, zo'n 'keygen' met gewoon een lijst aan boord is door MS zo leeg te halen. Daar heb ik het niet eens over.
Ik denk dat het mogelijk is dat zo'n random generator een algoritme gebruikt wat niet hetzelfde is als MS gebruikt maar die wel werkbare keys oplevert.

De illegale keygen maakt dan dus mischien geen gebruik van het hele spectrum waar hij keys binnen zou kunnen genereren. Dan is mischien toch te zien dat een bepaalde random-generator een bepaalde key heeft gemaakt.

Verwijderd

Dus als je een copie hebt van WIN.XP PRO. kan je SP 1 niet installeren??Maar kan je dan de update's die er na SP1 uitkomen nog installeren of ook niet??En is dit ook het geval bij SP 3 voor WIN.2000 PRO.???
Groetjes.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 17:07:
Dus als je een copie hebt van WIN.XP PRO. kan je SP 1 niet installeren??
Het gaat niet om kopie of origineel, het gaat om of je key geblokkeerd is of niet. Bepaalde bekende illegale keys worden in ieder geval geblokkeerd.
Maar kan je dan de update's die er na SP1 uitkomen nog installeren of ook niet??
Servicepacks zijn nooit verplicht, ze zijn wel aangeraden. Je kunt dus met losse updates ook een eind komen. Echt prettig is het natuurlijk niet.
En is dit ook het geval bij SP 3 voor WIN.2000 PRO.???
Nee.

Verwijderd

En hoe kun je dan zien of je key geblokkeerd is of niet??

• posttoast
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 17:34:
Je krijgt vanzelf een bericht dat je weer moet activeren met een legale code. Hier heb je 3 dagen de tijd voor.

Maar ik ben ervan overtuigd dat de keys uit de keygen niet geblocked worden. Misschien pakken ze inderdaad maar een beperkt spectrum van de hele key-range, maar er kunnen toch ook legitieme gebruikers zijn met een key uit dat spectrum?

omniscale.nl

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 17:34:
Bij het installeren van SP1 komt er te staan:

Service Pack 1 Setup Error: The product key used to install Windows is invalid.

Please contact your system administrator or retailer immediately to obtain a valid product key. You may also contact Microsoft Corporation's Anti-Piracy Team by emailing piracy@microsoft.com if you think you have purchased pirated Microsoft software. Please be assured that any personal information you send to the Microsoft Anti-Piracy team will be kept in strict confidence.

Verwijderd

Maurits,ben jij er zeker van als SP1 niet installeerd dat je dan de volgende update's die er uitkomen wel kunt installeren.Sorry voor de last maar ik ben nog maar een beginner.
Groetjes.

• KillerB
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

MauritsvanBaerle schreef op 25 augustus 2002 @ 17:53:
[...]

Bij het installeren van SP1 komt er te staan:

Service Pack 1 Setup Error: The product key used to install Windows is invalid.

Please contact your system administrator or retailer immediately to obtain a valid product key. You may also contact Microsoft Corporation's Anti-Piracy Team by emailing piracy@microsoft.com if you think you have purchased pirated Microsoft software. Please be assured that any personal information you send to the Microsoft Anti-Piracy team will be kept in strict confidence.
Gewoon een mailtje sturen dus :D

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Maar dat zou toch nooit kunnen?
MS verkoopt toch steeds nieuwe XP's? En dus worden er nieuwe keys aangemaakt. Gevolg is dus dat de XP SP1 steeds aangepast zou moeten worden om de nieuwe lijst te hebben.
Of SP1 moet de key opsturen naar MS, die hem vergelijkt, en vervolgens het resultaat terugstuurd.
Maar dat laatste is een inbreuk op je privacy, en dus een wetsovertreding, en daar gaat MS niet aan beginnen.

Dus het lijkt me niet dat ze echt je key met alle keys gaan vergelijken.
Bovendien, ALS er bij je SP1 een lijst zit met alle geldige keys waar ie 'm mee gaat vergelijken, is er vast een of andere smartass die die keys mooi ff extract uit die SP1, waarna die dus miljoenen geldige keys kan verspreiden.

Nee, het wordt gewoon vergeleken met een lijstje ongeldige keys, en als ie daar niet gelijk aan is, dan installeerd ie 'm gewoon.
Denk ik :)

[ Voor 0% gewijzigd door MadEgg op 25-08-2002 20:59 . Reden: Toevoeging ]

Tja

• posttoast
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 19:21:
Maurits,ben jij er zeker van als SP1 niet installeerd dat je dan de volgende update's die er uitkomen wel kunt installeren.Sorry voor de last maar ik ben nog maar een beginner.
Groetjes.
Wat Maurits ervan denkt weet ik niet, maar ik weet wel zeker dat dat kan. Er wordt alleen geclaimed dat wanneer je een illegale Windows XP gebruikt, je geen updates meer kan downloaden.

En zelfs dan kun je ze volgens mij gewoon van Windows Update Corporate halen!

omniscale.nl

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Groetjes.
Ik weet het natuurlijk niet 100% zeker want ik heb het nog niet kunnen controleren. Pas als SP1 echt uit is zul je het zeker weten.
Wat ik wel weet is dat SP's nooit verplicht zijn geweest. Het is dus altijd mogelijk geweest alleen losse updates te gebruiken en er zijn op dit moment absoluut geen aanwijzigingen dat het zal veranderen.

Ik zou me niet zo'n zorgen maken. Als SP1 uitkomt wacht je gewoon een maandje, als je dan een update (die er tegen die tijd vast wel is) kunt draaien weet je het zeker.

Vergeet overigens niet dat je SP's, mits je het aangeeft bij de installatie, ook weer kunt de-installeren.

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:37
Kijk hier What are the product keys that are affected by this?

We are not publishing the product keys themselves, however the product IDs generated from these product keys are (where X may be any numeric value):

XXXXX-640-0000356-23XXX
XXXXX-640-2001765-23XXX
The product ID can be found by right clicking on My Computer and choosing Properties and viewing the General tab.

ik heb XXXXX-646-9682201-23XXX zou die kunnen werken :?

PS;

Of heeft all iemand deze key :+

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• SlowikPL
DiMension schreef op 25 augustus 2002 @ 11:58:
Nog 2 nachtjes slapen jongens.

WinXP SP1: 28 Augustus 2002
hoe weet je dat :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 07:47
Trancer zegt dat 646 het wel zou doen en geeft een kwoot van MS waar dat in staat: "Microsoft over aanpassingen activatie Windows XP SP1'

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• SlowikPL
geloof je noch steeds M$ :+

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Op ActiveWin kwam ik het volgende tegen:

"A few of our friends at Microsoft have informed us that the Windows XP Service Pack 1 is due to go gold by Friday, not really much of a surprise now that the beta test is at the release candidate stage and that yet another build was leaked out to the net early this morning (Build 1105). Stay tuned."

Lijkt er dus op dat we vrij snel kunnen genieten van SP1.

Verwijderd

ik las dit op Webwereld:

---------------------------------------------------------------------------
Windows XP Service Pack 1: niet voor de dief

Dinsdag, 27 augustus 2002 - Met de komst van Windows XP Service Pack 1 bindt Microsoft de strijd aan met gebruikers van illegale kopieën.

Door Lukas Pruski

De reparatiesoftware zal niet alleen de verschillende componenten van het zakelijke pakket opwaarderen, maar ook bevat de reparatiesoftware een database van illegale serienummers die bij Microsoft bekend zijn, aldus Heise.de.

Op het moment dat een gebruiker de reparatiesoftware gebruikt is de kans groot dat nadat de computer herstart is, Windows de gebruiker vraagt om het softwarepakket opnieuw te registreren.

Microsoft wil in de toekomst de 'Online Update' mogelijkheid, om de software via het internet bij te werken tevens voorzien van een controle op serienummers. Gebruikers van illegale software zullen dan van de update-mogelijkheid worden uitgesloten.

---------------------------------------------------------------------------

Dat lijkt me duidelijk..... Niet installeren dus. >:)

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 12:57:
ik las dit op Webwereld:

[..knip..]

Dat lijkt me duidelijk..... Niet installeren dus. >:)
Ach, ik zie het probleem niet zo. Ik heb hier twee originele Windows XP Pro cd's liggen met legale keys. Ik heb zo'n vermoeden dat met mij veel andere mensen ook gewoon legaal Windows hebben...

Verwijderd

en als je geen legale WXP hebt, dan is het ff wachte op de gekraakte versies van SP1 waar zeer waarschijnlijk ook de activatie update is uitgehaald...... :9
Iedereen weet dat alles wat te koop is ook te downloaden is zonder er voor te betalen......... 8)7

• KillerB
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Sixkiller schreef op 27 augustus 2002 @ 13:07:
[...]

Ach, ik zie het probleem niet zo. Ik heb hier twee originele Windows XP Pro cd's liggen met legale keys. Ik heb zo'n vermoeden dat met mij veel andere mensen ook gewoon legaal Windows hebben...
Ik heb alles in MSDN versies :*)

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
en dan te bedenken dat ik binnenkort gewoon een legale versie van XP heb O-)

• Blizard
  • Niet online
Heb ik er nou overgekeken of staat hier nou nog geen linkje naar de fixes van SP1 XP .. zou toch wel ff willen weten welke bugs er allemaal gefixt worden (en of het de moeite loont deze te installen)

btw : zit in de msdn versies dan niet de activation code ? ik dacht van wel hoor ?

Verwijderd

http://www.sharereactor.com/release.php?id=1823

Hier een voorbeeldje van hoe SP1 zometeen gaat werken...

(Gewoon voor de duidelijkheid, dus...) ;)

• Sjah
  • Laatst online: 22:06
Sp1 komt toch vandaag uit?

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

heeft iemand 1105 al draaien ?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 10:26
Groetjes.
AMD1, MOET niet per sé een SP installeren. Ik zou zeggen, blijf van die SP af tenzij je XP bagger draait. Het kan namelijk zijn dat de installatie van een SP je hele goed lopende install verkloot. Ik weet er alles van ;) (Win2k + SP2 wilde niet, het draaide opeens instabieler dan win98)

• SlowikPL
Sjah schreef op 28 augustus 2002 @ 07:56:
Sp1 komt toch vandaag uit?
Hoe weet je dat.Ik had gelezen http://freespace.virgin.net/m.warner/RoadmapQ302.htm dat het in aug. geburd.

Verwijderd

silentsnow schreef op 28 augustus 2002 @ 08:01:
heeft iemand 1105 al draaien ?
Ja ik draai 1105 op dit moment.

Werkt goed met een andere Corp key dan FCKGW

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Voor de liefhebbers dan, gevonden op Planet MultiMedia:

Change Product Key without Reinstall:

1. Run regedit and go to: HKey_Local_MachineSoftwareMicrosoft
WindowsNTCurrent VersionWPAEvents, on the right double click on
"oobetimer" and change at least one digit of this value to deactivate
windows.

2. Choose run from start menu and type in this command:
%systemroot%system32oobemsoobe.exe /a to get the activation screen
and go to the second option which is activate by phone.

3. In the new screen choose the option to change product key, and type
in the new product key (Corporate one only). Press update

4. Close that window, reboot your system and enter the command in step
2 for the second time to verify your activation , you should see
"windows is already activated".

Microsoft heeft een creatieve manier gevonden, maar is blijkbaar niet echt op de hoogte van het kennen en kunnen van hun (voor de gewone gebruiker) nieuwste besturingssysteem. Jammer, want wees eerlijk, windowsXP is een vooruitgang wat betreft MS betrefd, en als je MS niks vind, heb dan geen stoere additude maar deinstalleer je windows dan.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hier zijn al topics over actief :)

Deze was al oud, kick is dus niet nodig. Kijk even in de active topics van WOS, dan zie je de andere topics over SP1.

/dicht.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.