Toon posts:

[JS] Selectbox UP en DOWN!

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.,

Ik wil graag iets maken en dat is het volgende:

<select size='6'>
<option> value 1
<option> value 2
<option> value 3
<option> value 4
<option> value 5
</select>

[Verplaats omhoog]
[Verplaats omlaag]

Ik zou iets willen maken dat als ik bijvoorbeeld VALUE 3 selecteer en op VERPLAATS OPHOOG drug dat hij dan eentje hoger komt . dus:
value1
value3
value2
value4
value5

Ik denk dat ik iets moet klooien met INDEX van de SELECTBOX.. Ik kon helaas de search niet gebruiken en heb ook op andere javascript sites gekeken. Dit is geen script request. Ik wil gewoon iets zien hoe ik dit aanpak..

Alvast hartstikke bedankt voor jullie tips/hulp

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Wil je de elementen echt fysiek verplaatsen of wil je alleen de waardes ervan omwisselen?

Het eerste is mogelijk met DOM, maar wordt een hoop geklungel, en het tweede is goed te doen. Zorg dat als je op omhoog klikt de waarde van die erboven in de geselecteerde komt en andersom en vice versa.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz dat kan ik ook doen jah de values changen . .maar dan moet ik hem wel selecteren.. ik ga ff klooie tx

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:21
http://devslet.nl/js/sorteer.html

Ik werk hier met een array, dit is eigenlijk niet nodig denk ik aangezien je volgens mij ook gewoon de options array kan gebruiken :).

Verwijderd

Topicstarter
McVirusS schreef op 02 augustus 2002 @ 12:14:
http://devslet.nl/js/sorteer.html

Ik werk hier met een array, dit is eigenlijk niet nodig denk ik aangezien je volgens mij ook gewoon de options array kan gebruiken :).
I LOVE YOU!!!! ;) THANKS MAN ... dit is precies wat ik zocht .. ik ga de werking er van eens uitpluizen :D tx

Verwijderd

Topicstarter
zit alleen nog bugje in .. als je bijvoorbeeld bladzijde 5 omlaag wil schoppen geeft ie error maar da ga ik wel wat op maken joh .. ik ben blij weet je dat? ?:P

Verwijderd

Topicstarter
Shit man .. ik krijg die error er niet uit .. als je bijvoorbeeld Bladzijde 5 omlaag wil doen dan geeft hij een error... dit:

"Regel: 17
"Teken: 3
"Fout: 'text' is leeg of geen object
"Code: 0
"URL: C:/www/sorteer.html

Ik krijg het er zelf niet uit want er zitten als checks in het script .. die blijken alleen niet goed te werken dus.. Voor omhoog werkt het wel maar voor omlaag niet :(

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Stoel schreef op 02 augustus 2002 @ 12:31:
Shit man .. ik krijg die error er niet uit .. als je bijvoorbeeld Bladzijde 5 omlaag wil doen dan geeft hij een error... dit:

"Regel: 17
"Teken: 3
"Fout: 'text' is leeg of geen object
"Code: 0
"URL: C:/www/sorteer.html

Ik krijg het er zelf niet uit want er zitten als checks in het script .. die blijken alleen niet goed te werken dus.. Voor omhoog werkt het wel maar voor omlaag niet :(
if (x < ar.length)

if (x < ar.length - 1)

(Devslet half werk :D)

• McVirusS
Heb ff simpelere versie geschreven die zonder aparte array en hidden formfield werkt: http://devslet.nl/js/sorteer_simpel.html

• McVirusS
*hmmppft*

Verwijderd

Topicstarter
thanks die simpele werkt goed thanks voor je hulp mcvirus en bosmonster voor het bukje :D

Verwijderd

Waarom moeilijk doen, als het gemakkelijk kan :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
function moveDown(oSel)
{
  var i=oSel.selectedIndex;
  if(i+1>=oSel.options.length) return; //can't move further up
  oSel.options[i].swapNode(oSel.options[i+1]);
  oSel.selectedIndex=i;
}

• McVirusS
Omdat swapNode alleen in IE 5.0 en hoger werkt :).

Verwijderd

Ach. Zelf ben ik die browser-compatibiliteit zat. Ik doe alleen nog maar IE5+ en Mozilla (en dan alleen w3c).

• McVirusS
Doekman schreef op 02 augustus 2002 @ 23:07:
Ach. Zelf ben ik die browser-compatibiliteit zat. Ik doe alleen nog maar IE5+ en Mozilla (en dan alleen w3c).
Volgens mij doet Mozilla ook geen swapNode (volgens mijn JS boek tenminste..niet getest).

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Bosmonster: Devslet half werk

McVirusS: ..niet getest.

ah, vandaar ;) :D

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Thanks, ook ik kon dit scriptje goed gebruiken. :)

Verwijderd

McVirusS schreef op 03 augustus 2002 @ 00:23:
[...]
Volgens mij doet Mozilla ook geen swapNode (volgens mijn JS boek tenminste..niet getest).
Damn, het is gewoon een bijdrage van M$. Die method is niet eens in DOM Level 3 gedefinieerd, terwijl die toch best handig is. :( Maar met remove/append kom je ook een heel eind... :)
Pagina: 1