Toon posts:

Hoe een mp3 opsplitsen voor op een cd te zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een full cd die bestaat uit 1 grote file opsplitsen zodat ik het op twee cdr's kan plaatsen.

Verwijderd

uh ?

je zegt dat de mp3 een rip is van een cd en die wil je delen over 2 cdtjes ?

Verwijderd

ik zou gewoon een grotere cd kopen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik verduidelijk...ik ga ergens een full cd downloaden als mp3.
Deze zet ik om naar en wavebestand en wens dit op een cd te branden.

Helaas is het wavebestand bv 200mb te groot.
Nu wens ik dit op te spitsen.

Maar aangezien het één grote file betreft wil ik op een bepaald nummer splitsen zodat ik niks van nummers kwijtraak.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

edit:
verwijderd

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

gebruik sonic soundforge

Makerij Hofman

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
W8 ff, je zegt dat je een full cd download. Dan moet dit toch net voldoende zijn om op cd te zetten?

Als je 'm fikt als audiotracks zal dit wel moeten kunnen, niet als data dus (de wavebestanden moet je fikken als audiotrack, want dan past er meer op).

Met Easy CD Creator kan je de mp3's importeren. Deze zet ie automatisch om naar wave.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je gaat omzetten naar wavebestand voordat je gaat branden. Dan kan je met Soundforge of Cooledit een stuk van die wav eraf knippen en apart saven.

Als je die mp3 niet naar wav omzet, kan je met mp3cutter gewoon direct in je mp3 knippen. Dan pakt ie 't niet eerst uit naar wav.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:12
Je gaat toch niet een MP3 als data-cd branden om een audio-cd te krijgen?

Wat ben je eigenlijk van plan? Een echte audio-cd maken die je in stand alone cd-spelers kunt afspelen, of een cd met MP3 erop, die je alleen op je puter kan afspelen?

• pSycho-Y2K
Wekkel schreef op 02 augustus 2002 @ 12:13:
Je gaat omzetten naar wavebestand voordat je gaat branden. Dan kan je met Soundforge of Cooledit een stuk van die wav eraf knippen en apart saven.

Als je die mp3 niet naar wav omzet, kan je met mp3cutter gewoon direct in je mp3 knippen. Dan pakt ie 't niet eerst uit naar wav.
Als de mp3 qua afspeeltijd op de cd-r past, is deze stap niet nodig.

Zoals ik al zei ziet Easy CD Creator de mp3's ook als waves en fikt hij 'm als audiotrack.

Verwijderd

Als een WAV-bestand bijvoorbeeld 900MB groot is, kan dat in audioformaat vast wel op een 700MB cd.

Klinkt dom, is wel zo. Gewoon ff naar de duur van het nummer kijken (in minuten) en dan een cd kiezen waar het oppast.

• pSycho-Y2K
Dat is wat ik dus al zei :)

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Je zal als het een grote mix is toch met cooledit of soundforge aan de gang moeten gaan anders klinkt het natuurlijk ook voor geen meter.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx ik weet genoeg

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 11:59:
uh ?

je zegt dat de mp3 een rip is van een cd en die wil je delen over 2 cdtjes ?
Met Nero, kan je wave files opspitsen en er dan zelfs nr tags aan geven zodat je op de cd vooruit kan springen. PAS op: vergeet dan niet om de 2 sec hold periode weg te halen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

zie topic [mp3] Mix in stukjes hakken

Daar zei ik ook al gewoon NERO gebruiken....

Zoeken is moeilijk.... (of werkt de searchfunctie nog niet?) }) })

ARME AOW’er

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 12:43:
[...]

Met Nero, kan je wave files opspitsen en er dan zelfs nr tags aan geven zodat je op de cd vooruit kan springen. PAS op: vergeet dan niet om de 2 sec hold periode weg te halen.
ja ik had ook al zoiets van wat doet iedereen moeilijk. Als je in nero een audio cd maakt dan zet je de wavfile in de linkerkolom om te branden. Als je dan dubbel op de file klikt kun op het tabblad "indexes, limits, split" de file gewoon korter maken bv van 00:00:00 start en 79:30:00 end.
Ik merk dat als je 80:00:00 als end pakt dat de cd dan niet altijd groot genoeg is dus kies ik altijd voor 30 sec minder.
de tweede werkt precies hetzelfde alleen kies je dan begin 79:30:00 en end het einde van de wav file.
snapie :+
tis allemaal niet zo moeilijk...
at your service _/-\o_

Verwijderd

als ik een 80 min plaat fik dan staat er wel eens 900MB/79:32 :+
tis de lengte in tijd van de tebranden nummers de groote maakt geen moer uit :)
Pagina: 1