monitor nat geweest

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:41
Heb een (oude) Iiyama monitor bij mij in de kelder staan. Helaas is de kelder toen ondergelopen en heeft de monitor voor de helft in het water gestaan.
Dit was een klein jaar geleden.
Kan je proberen of die monitor het nog zou doen of is dat vragen om kortsluiting/ schokken -> problemen?

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
hijs in die tijd dus opgedroogd zeg maar? maybe kan je dan proberen maar ik zou niet weten..maar aan de andere kant denk ik dat het water wel kalk bevat zou hebben, wat dus aanslag en dacht ik kortsluiting kan veroorzaken....(toch?)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• quizmaster
Heb weinig verstand van elektriciteit. Denk je dat het een kwestie is van:
Stkker erin en dekking zoeken of hoogstens een stop vervangen?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Je zou kunnnen proberen de monitor open te draaien, dan kun je zien of er ook oxidatie of kalk oid is aangeslagen.

Verwijderd

Binnenkort op Fok : Tweaker staat onder stroom door onderwater gelopen monitor.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
ik zou er erg mee oppassen....ikzelf verwacht een hoop rook enzo....

Al de kalk etv die in het grondwater zit, doet je monitor echt geen goed....

Pas er goed mee op iig :)

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:29
Ik heb wel eens per ongeluk een litertje kraanwater over mijn monitor uitgegoten (toen die aan stond). Meteen uitgezet natuurlijk, maar na opdrogen deed de monitor het gewoon nog. Gewoon proberen dus. Wel voorzichtig zijn. Ook als je hem gaat openschroeven, want die beeldbuizen zijn gevaarlijk.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Je zou ergens een oud en bijna versleten pc-tje op de kop kunnen tikken voor weinig en de monitor daar aan hangen.

Doe het wel buiten. Fikt de zooi door, dan zit je tenminste niet in de stank. ;)

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Ik dacht toch, dat kalk maar heel slecht stroom geleidt. Iemand een BiNaS?

edit:
tpyo

• quizmaster
"Je zou ergens een oud en bijna versleten pc-tje op de kop kunnen tikken voor weinig en de monitor daar aan hangen."
Loopt je pc dan ook een risico?

Verwijderd

droge kalk isoleert toch?

in ieder geval een week of meer laten opdrogen en genieten van het warme weer...

(ik heb op dit moment ook een monitor in de droogruimte staan, omdat een of andere onverlaat er sla-olie in heeft gegoten...)

• quizmaster
Sla olie???
Misschien iets te nieuwsgierig, maar hoe krijg je dat voor elkaar?

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
staat je comp ofzo in de keuken? :? niet echt de ideale plaats naar mijn idee

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

quizmaster schreef op 02 augustus 2002 @ 11:32:
"Je zou ergens een oud en bijna versleten pc-tje op de kop kunnen tikken voor weinig en de monitor daar aan hangen."
De monitor zou eventueel je videokaart mee kunnen nemen. En da's heel sneu als je een dure kaart hebt.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

gewoon aansluiten die hap... wel ff op een geaarde wandcontactdoos en dan zie je t sn3l genoeg! :)

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 10:31

bitflusher

flushed die *** pc

agent327 schreef op 02 augustus 2002 @ 11:27:
Je zou ergens een oud en bijna versleten pc-tje op de kop kunnen tikken voor weinig en de monitor daar aan hangen.

Doe het wel buiten. Fikt de zooi door, dan zit je tenminste niet in de stank. ;)
is niet nodig toch? je kunt hem eerst gewoon zonder aan een pc hangen aanzetten als je een testbeeld zonder rookontwikkelingen krijgt ben je al een heel eind :Y)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
lukt ws wel :)

zorg wel dat ie echt 100% droog is, hier ook een xtje gehad, monitortje deed het nog perfect :)

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Het gevaarlijkste moment is de "tak" op het moment dat je elektronenkanon aanslaat :)

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Bij bijn broertje was er spontaan een fles Denim aftershave ontploft die vlak boven zijn aan staande monitor stond, toen de boel droog was deed hij hen nog gewoon. En het heeft zeker nog een jaar geduurd voordat de geur weg was als het ding warm werd :)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
kalk geleidt niet, maar roest wel
en het kan zijn dat er onderdelen met laagjes roest nu verbonden zijn terwijl dat eerst
niet zo was, ik zou zeggen eerst eens de stekker erin zonder een PC eraan en dan boem=ho

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zou maar oppassen, er staat een nogal hoog voltage op die dingen (enkele KiloVolts), en als er daarmee iets misgaat ben je niet gelukkig. Maybe een heel lang verlengsnoer en dan uit de buurt van de monitor het snoer aansluiten?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 23:49
ff onderdompelen in contactspray (of gewoon de onderdelen bespuiten :P ) tegen de oxidatie , dagje laten drogen, bidden en weer aanzetten. (ergste wat er kan gebeuren is dat de stop doorslaat volgens mij. (maar voor het geval ie wel zou ontploffen: zet hem buiten aan en draag een veiligheidsbril)

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 15:40
gewoon weggooien, als het ding ontploft (sorry, inplodeert) heb je een hoop pech.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

gewoon even aan een lang verleng snoer hangen en even in de tuin zetten als het droog weer is :)

/dev/null

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gewoon aansluiten .. boem = ho
8)7 8)7 8)7 8)7
Buurvrouw heeft hetzelf de gehad kat gooit vaas van 2 liter in de tv ... niks aande hand (na het drogen dan)

btw kalk zet zich veel beter af op hete materialen ..... kijk maar een naar je leidingen in de badkamer |:( |:( |:( |:(

Iperf

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:10

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
NIET aanzetten. Een vriend van mij had tijdens campzone ook zo'n probleem. Daardoor zijn we eerder naar huis gegaan. Hij heeft een vader die bij een schoonmaak bedrijf werkt en die hebben een speciale droogkamer. Hij heeft zijn iiyama 451 daar 2 dagen in 70 graden gezet en monitor werkte weer perfect :)

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
quizmaster schreef op 02 augustus 2002 @ 11:32:
Er is een knopje zodat je een bericht kan quoten, maar effe ontopic ik zou hem eerst in de tuin effe aansluiten (alleen electriciteit), geen problemen --> op je oudste pc aansluiten, doet die het=geluk anders=pech. Als die monitor toch niets meer waard is dan zou ik hem gewoon weg gooien

Verwijderd

Ik ken iemand die een monitor op de sloop had gevonden, toen hij hem optilde gutste het water er uit, maar na een tijd drogen deed hij het perfect ...

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

mm, gewoon proberen, verlengsnoer naar buiten, binnen gaan zitten en stekker der in...

ik verwacht dat ie et gewoon doet

Electronics development

Verwijderd

wat een gezeur allemaal , plaats een advertentie op vraag en aanbod van monitor ZGAN maar aanzetten op eigen risico voor x Euro *D

Verwijderd

gewoon proberen maar doe het voor de veiligheid buiten want als het fout gaat wil je er niet naast,voor of achter zitten

• quizmaster
Thanks voor alle tips.
Hij doet het. Lijkt erop dat de lettertjes minder scherp waren, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met drivers/ de laptop waarmee ik het geprobeerd heb e.d.

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

ach ik zou het gewoon proberen, volgensmij kan er echt niets fout gaan hoor. Ik zie niet in wat er nou nog kortsluiting zou kunnen maken. In het ergste geval doet ie het gewoon niet meer.
Pagina: 1