[php] Beginnersvraag :)

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 14:50

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Ik heb reeds een host + domeinnaam aangevraagd inclusief een MySQL database, omdat ik met php wil gaan werken. Nu heeft iemand mij gister de boel een beetje onduidelijk gemaakt. Ik had het er met hem over wat ik met de site wilde doen, php er op en dat ik daar een MySQL database voor had aangevraagd. Nu zei hij tegen mij; "weet je wel zeker of de server php ondersteund?" Sindsdien zat ik een beetje te twijfelen, maar mijn gedachten waren altijd;

Een server ondersteund altijd php/asp/enz., maar voor php heb je een MySQL database nodig om het te laten functioneren. Aangezien de search nog niet werkt heb ik geen antwoord op deze vraag kunnen vinden, dus zit er niet veel anders op om het nogmaals te vragen.

Mijn vraag is dus: heb ik het goed? :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
NEE! Een server die MySQL ondersteunt hoeft niet altijd PHP te ondersteuen. MySQL kan ook aangroepen worden via CGI nl.

En verder is het eigenlijk NOOIT zo dat een server zowel PHP/asp/JSP ondersteunt. PHP draait meestal op Unix (apache), ASP meestal op Windows2000 (IIS) en JSP vaak op Unix (Tomcat). 3 Verschillende webservers, 2 platformen, dat gaat toch niet samen?

[edit]De enige die je uitsluitsel kan geven is je Host. Mail hem of post hier de naam van je host en het pakket. Of zoek het zelf uit op z'n site :?

[ Voor 0% gewijzigd door Glimi op 02-08-2002 11:14 . Reden: Aanvullinkje ]

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Glimi schreef op 02 augustus 2002 @ 11:13:
NEE! Een server die MySQL ondersteunt hoeft niet altijd PHP te ondersteuen. MySQL kan ook aangroepen worden via CGI nl.

En verder is het eigenlijk NOOIT zo dat een server zowel PHP/asp/JSP ondersteunt. PHP draait meestal op Unix (apache), ASP meestal op Windows2000 (IIS) en JSP vaak op Unix (Tomcat). 3 Verschillende webservers, 2 platformen, dat gaat toch niet samen?

[edit]De enige die je uitsluitsel kan geven is je Host. Mail hem of post hier de naam van je host en het pakket. Of zoek het zelf uit op z'n site :?
HUH??????? :? :? :?

8)7 8)7 8)7

Neem nog maar een kopje koffie Glimi ;)

Verwijderd

Je hebt het niet helemaal goed, de meeste providers hebben inderdaad bij een domain hosting standaard wel een php/mysql account zitten. MAAR daar kun je niet blind vanuit gaan. ASP is iets wat meestal extra geld kost, en dus niet standaard in je hosting contract zit.
PHP functioneerd echter zonder mysql ook prima, mysql is een database en kan best handig zijn om dingetjes in op te slaan. Maar ook zonder mysql kan dat prima als je platte tekst files gebruikt om in op te slaan (ik geef toe dat is niet handig, maar het kan)

Dat verhaal van platformen en ondersteuning is geleuter.
PHP,JSP en ASP draait op zo'n beetje elk platform (nix,w32 etc).
Enigste met ASP is dat het native win32 zooi is, en op bijvoorbeeld linux door zoiets als chilisoft ASP word gedaan, wat wel werkt maar niet 100% compatible is met M$ asp

EDIT: dingetjes toegevoegd.

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
LuCarD schreef op 02 augustus 2002 @ 11:15:
HUH??????? :? :? :?

8)7 8)7 8)7

Neem nog maar een kopje koffie Glimi ;)
Vertel eens, want ik zie het nog niet. IMHO denkt ie gewoon dat een server PHP/ASP/whatever altijd ondersteunt (en een / == en niet of toch? )

Verder blijf ik erbij dat als er MySQL op de bak staat, PHP niet otomagisch aanwezig hoeft te zijn (99% kans van wel) maar via CGI zou ook met de MySQL account gewerkt kunnen worden ( C, Perl of whatever )

• Copyman
  • Laatst online: 28-08 14:50

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Het is een standaard host bij www.vevida.nl

10 POP accounts
25MB webspace
1 MySQL database
2gig dataverkeer
.net domein
(klik op hosting en daarna particulieren)

Maar even ontopic:

Nu snap ik het even niet meer? :P

[edit]
C en Perl zijn ook geen probleem. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Copyman op 02-08-2002 11:21 . Reden: tekst edit ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
http://www.vevida.nl/hosting/technischegegevens.asp

Een win2k bak dus met ASP/PHP4 ondersteuning, geen problemen voor je dus
Toch een beetje raar dat ze PHP op die win2k bak gaan draaien, zou ik zelf echt nooit doen als hoster.

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-02 21:53
Zo te lezen op de website van de host is PHP geen probleem

anders plaats je toch even een php test scriptje op je webspace

code:
<?php phpinfo() ?>

[ Voor 0% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 02-08-2002 11:28 . Reden: Even een stukje code erbij ]

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Glimi schreef op 02 augustus 2002 @ 11:20:
[...]
Vertel eens, want ik zie het nog niet. IMHO denkt ie gewoon dat een server PHP/ASP/whatever altijd ondersteunt (en een / == en niet of toch? )

Verder blijf ik erbij dat als er MySQL op de bak staat, PHP niet otomagisch aanwezig hoeft te zijn (99% kans van wel) maar via CGI zou ook met de MySQL account gewerkt kunnen worden ( C, Perl of whatever )
Wat je probeert te vertellen ben ik wel met je eens... Maar het kwam een beetje beroerd eruit....

bijvoorbeeld
NEE! Een server die MySQL ondersteunt hoeft niet altijd PHP te ondersteuen. MySQL kan ook aangroepen worden via CGI nl
Ik kan nog wel een aantal manieren verzinnen waarmee MySQL wordt gebruikt...
Dit begreep ik niet helemaal.... :?

Er zijn genoeg hosters die combinaties aanbieden. En platform maakt tegenwoordig nix meer uit... alle platformen worden tegenwoordig redelijk goed ondersteunt...

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
LuCarD schreef op 02 augustus 2002 @ 11:32:
Wat je probeert te vertellen ben ik wel met je eens... Maar het kwam een beetje beroerd eruit....
Quickreply he :) En het in je hoofd hebben zitten maar niet zo snel kunnen typen om dat bij te houden zijn de redenen
Dit begreep ik niet helemaal.... :?

Er zijn genoeg hosters die combinaties aanbieden. En platform maakt tegenwoordig nix meer uit... alle platformen worden tegenwoordig redelijk goed ondersteunt...
De dag dat een platform niet meer uitmaakt, ga ik feest vieren :) Een deel van de PHP functies werkt niet onder windows en ASP is er alleen in de geest van Coldfusion voor Apache.

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

wat dit in P&W doet is mij volledig onduidelijk maar mijn domein bij vevida doet het prima iig met php

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.