Topdesk(helpdesksoftware)

Pagina: 1
Acties:
  • 4.427 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heeft er iemand hier ervaring met het helpdesk pakket Topdesk?

Of eventueel een andere helpdeskapplicatie?

Ik ben opzoek voor een organisatie met ongeveer 200 werkplekken. En wil cals aan kunnen maken, maar ik wil ook graag mijn configuratiebeheer binnen het pakket doen.
Dit kan in Topdesk en ook in Track-it. Maar bij beide vind ik de rapportage behoorlijk mager.

Ik kan natuurlijk ook zelf een helpdesk applicatie gaan maken in Access. Dan is de rapportage perfect, maar dan mis ik de optie om voor het configuratie beheer pc's te kunnen scannen op hardware en software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 21:12
Hier op mijn werk gebruiken we Maqic Solutions 7.5 (is webbased) en draait in ons geval op een Sybase server, weet niet of er ook andere server mogelijkheden zijn. We draaien een helpdesk voor 300+ klanten. Werkt erg goed dit pakket en onze rapportages zijn zeer goed en uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
camiels schreef op 02 augustus 2002 @ 10:49:
Hier op mijn werk gebruiken we Maqic Solutions 7.5 (is webbased) en draait in ons geval op een Sybase server, weet niet of er ook andere server mogelijkheden zijn. We draaien een helpdesk voor 300+ klanten. Werkt erg goed dit pakket en onze rapportages zijn zeer goed en uitgebreid.
Maar draai je hier een aparte server voor?
En hoe zit het met de kosten van het pakket?
Wij zijn natuurlijk een betrekkelijk kleine organisatie en kunnen dus niet bij de directie aan komen met een pakket van tigduizend €'s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
  • Laatst online: 29-06 21:12
Ja we hebben daar een aparte (groote) Dell server voor draaien. Is ook wel nodig, wij zijn een software ontwikkelbedrijf, onze ontwikkelaars werken ook met het pakket. Denk dat maqic ook redelijk duur is. Kijk anders eens op de website (http://www.magicsolutions.com/)

Heb net zelf ook even gekeken op de website, server specs vallen niet mee. Als jullie een klein bedrijf zijn zou ik toch een andere oplossing zoeken. Hoeveel mensen gaan er uberhaupt mee werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai sinds kort ook TopDesk op de zaak. +- 600 werknemers, calls aanmaken + configuraties bijhouden gaat prima.

Hoop voor je als je voor TopDesk gaat dat ze alle bugs hebben verwijderd. Wij namen de keuze voor de engelse versie (internationaal bedrijf) en hebben echt ZOOOOveel bugs erin. We zijn er nu geloof ik zo'n 2 maanden mee bezig en nog niet alles is eruit.

Misschien dat de nederlandse versie iets beter is.

Ik zou in ieder geval even wachten met TopDesk, ze zijn namelijk bezig met een SQL versie ipv FoxPro ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad Topdesk zeker niet aan! Ik moet er op mijn werk ook mee werken maar dat pakket is baggertraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 20:44
Ik raad Topdesk zeker niet aan! Ik moet er op mijn werk ook mee werken maar dat pakket is baggertraag!
Je haalt de woorden uit mijn mond. Ik heb er een tijdje mee gewerkt, en het is gewoon WAARDELOOS. Het is onwijs bagger traag, werkt voor geen meter en kan teveel... Serieus. Afrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 19:11

shotputty

I'll be back

DOH. Wij hebben het ook, en het is niet baggertraag, dat ligt dan aan je pc. Het is wel een suckprogramma qua overzichtelijkheid, vandaar dat wij overstappen op Siebel. Hebben we het hier wel over Topdesk 2.6? 16 bits. Of hebben jullie een nieuwe versie?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 20:44
Nee, wij hadden TopDesk 3.nogwat, en die is 32 bit. Dat draaide op 98 en later op XP (via een goor snel netwerk :)). Het pakket is gewoon zieklijk traag, zelfs op een 1ghz PIII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Battle_Bunny schreef op 02 augustus 2002 @ 12:03:
Nee, wij hadden TopDesk 3.nogwat, en die is 32 bit. Dat draaide op 98 en later op XP (via een goor snel netwerk :)). Het pakket is gewoon zieklijk traag, zelfs op een 1ghz PIII.
wij hadden????

wat gebruiken jullie nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van wat ik gezien heb is HEAT een van de betere... wij gaan daar binnenkort op over (werken nu met Planon.. vreselijk programma)
kan je er helaas weinig over vertellen maar raadt wel aan daar eens naar te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb met 2 paketten gewerkt;

- SupportMagic 4.0. Dit was best een goed pakket, hoewel het best wel een paar kuurtjes had. Overall een goed pakket. Zit een uitgebreide rapportagemodule bij.
- Action Request System (ARS) 3.0, 4.5 en 5.0, dit is echt een baggerpakket. Vreselijk onoverzichtelijk, vrij instabiel (veel crashes) en nogal omslachtig. Versie 5.0 gaat nog enigzins, maar de rest kan ik je van harte afraden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
wij hebben hier op de gemeente ook Topdesk, het werkt best aardig, op m'n vorige stage had ik clientele, dat was super snel en 1001 mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP!!!!! :) Ik heb topdesk ook gebruikt (maar vooral gezien) in het bedrijf waar in het laatste gezeten heb. BAH! :) En zeker als je het alleen voor de helpdesk gebruik, dan zou ik iets anders gaan zoeken. Mijn voorkeur gaat uit naar een app. (laten) schrijven met Delphi en daar een dikke SQL database aan hangen. Dan kan je het veel beter op de wensen afstemmen. Topdesk kan je ook laten aanpassen, maar dan moet je eerst een water dicht plan aanleveren. Als je het zelf doet wordt het veel mooier, als je het kan tenminste.
Topdesk is mijns inziens veel te uitgebreid en te gericht op veel verschillende organisaties.
En Topdesk is inderdaad traag, vooral als je het via het netwerk opstart.

Ik krijg gewoon de kriebels van dat pakket. Maarja, als ik jou was zou ik demo's verzamelen van allerlei pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak ook gebruik van topdesk engelse editie

Mijn bevindingen:

Het is net een beetje een gelikte versie van Access. Iemand die een beetje redelijk kan programmeren kan in access aardig uit de voeten komen.

Het pakket is echt rete traag.

Heel veel kleine (misschien zelf grote) bugs; klein irri voorbeeldje. Je kunt een kolom niet eens ordenen als je erop klikt terwijl je wel een pijl krijgt.

Maar er is ook een groot voordeel op bijv clientele. Je kunt heel gemakkelijk dingen aanpassen binnen het pakket wat bij clietele dus niet kan. Maar ik moet toegeven ik vind clientele toch veel prettiger werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Laatst online: 10-10 12:25
Heb bij het bedrijf gezeten, waarop Topdesk zijn "flows" op heeft gebaseerd.
Aan de hand van de call,actiepunten,alerts enz... van het bedrijf heeft Topdesk zijn pakket geschreven.
Dus voor ons was het een perfect funcitoneel pakket.
Echter, de foxpro database is wat aan de trage kant.
Voor de rest hebben wij (kan ook haast niet anders) geen last van bugs gehad.
Een aanrader ?
Ik zou eerst even op papier zetten wat jullie functionele eisen zijn, en wat voor "alert weg" jullie hebben m.b.t. incidenten,wijzigingen etc...
Aan de hand daarvan moet je een geschikt pakket kopen.
Bij de uiteindelijke beslissing tussen een aantal pakketten, ga je pas kijken op wat voor database het geschreven is.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:28

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik gebruik hier ook TopDesk, versie 3.2.10, werkt wel aardig, maar idd erg traag. Het was wel het enigste pakket waarmee we vanuit ons personeels bestand de gegevens konden importeren. Vandaar onder andere de keuze. Er word nu gewerkt aan de mail functionaliteit etc, zodat een gebruiker status informatie over zijn call kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Laatst online: 10-10 12:25
Beekforel schreef op 02 augustus 2002 @ 14:09:
[KNIP]
Er word nu gewerkt aan de mail functionaliteit etc, zodat een gebruiker status informatie over zijn call kan krijgen.
Deze zit er toch standaard in ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 18:09

zAb

Net

Ik heb zelf een korte tijd (1 jaar) als technisch consultant voor Hp Openview gewerkt, die hadden altijd It service manager. Dit is nu Servicedesk 4.0 . Dit pakket bevind zich ten opzichte van Topdesk in het hogere segment, niet alleen qua afwerking maar zeker ook qua Licentie kosten. Toch is het veelzijdig, je kan je totale servicemanagement automatiseren tot op een bepaald niveau. Werkt prettig met crystal reports en buisiness objects.

Topdesk ben ik wel eens tegen gekomen op een ITSMF beurs, kreeg een gefotocopieerde folder met demo van ze. Geeft dus wel aan in welke regionen zij zich begeven.

Op dit moment werk ik bij m'n huidige werkgever met Assyst van axiossystems, zit in het midden segment. Werkt prettig en kan ook heel veel maar het is maar wat je wilt natuurlijk. Rapportage mogelijkheden zijn ook hier weer volop aanwezig.

Verder heb je niet alleen de kosten van de app maar ook nog eens de database die er achter hangt. En afhankelijk van welke kan dat nog wel eens flink in de papieren gaan lopen.

Met andere woorden; laat je goed voorlichten, schroom niet om een aantal demo versies aan te vragen. Ga eens naar een beurs waar je ze allemaal werkend kan zien. Beter zou zijn als je met een consultant gaat praten maar ja die zijn meestal weer erg bevooroordeeld in hun keuzes van pakket.

--Aanvulling--
Verder werken alle pakketten die ik ben tegen gekomen meestal met een 3 teer model dus een app server een database en de client (duh!)

[ Voor 0% gewijzigd door zAb op 02-08-2002 14:21 . Reden: Aanvulling ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom laat je het niet schrijven? We hebben onlangs voor een klant met "maar" 20 werkplekken op maat gemaakte helpdesk software geschreven (webbased, omdat ze 2 locaties hadden in verschillende plaatsen). De prijs hiervan was zeker niet in de tig duizend euro's.

Afhankelijk wat je allemaal mee wilt kunnen doen kun je bij diverse software bedrijven vaak vrijblijvend of tegen consultancy uurloon een mooie offerte krijgen. Het zal niet de 1e keer zijn dat laten maken zoals je het zelf wilt vrijwel net zo duur is als de licenties voor een goed software pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Kijk eens naar Heat.
http://www.frontrange.com/

Dijk van een Helpdesk en rapportage/monitoring pakket.
Wij gebruiken het al een aantal jaartjes voor het beheer van +/- 1000 werkplekken.
(oracle database)

Je kan hier natuurlijk configuratie beheer in doen en koppelen met je klanten.
Voor het ophalen van de Asset gegevens gebruiken wij Netwizard, deze pompt alle pc gegevens in de Heat Database, vervolgens lezen wij het uit en rapporteren vanuit Heat.

Eigenlijks alles wat in een database kan, kan je gebruiken in Heat. :)

Voor het inlezen van Asset gegevens, leverden ze vroeger de software Asset Explorer mee. (aaaarrrgghhh vreselijk) Maar ik meende dat ze nu een nieuw Asset (hardware scan) tool zouden meeleveren.
NiaX schreef op 02 augustus 2002 @ 10:44:

Of eventueel een andere helpdeskapplicatie?

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Maar voor echte mooie rapportages gebruikt één ieder toch Crystal Reports.
Alleen dan gaat je baas kwijlen. :)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik merk is dat veel mensen nog met een oude versie werken. Een versie 2.x. bijv. Terwijl ze nu op iets als versie 3.2 zitten... Deze is nogal anders.

Zeur niet over "het is te groot" want dan heb je je gewoon niet goed georienteerd en iets aangeschaft dat je niet nodig had. Maar voor de kleinere mensen/wensen hebben ze nu ook Topdesk Lite. Lager qua prijs en qua funcionaliteit vergelijkbaar met Track-it (over een kutpakket gesproken trouwens... onoverzichtelijk, lelijk, ellendige interface...)

Bovendien heeft Topdesk standaard een pakket wat bij anderen vaak onderverdeeld is in modules, die je dan allemaal maar moet kopen. Verdere uitbreidingen zijn ook te koop qua modules. Voorraadbeheer of de applicatieserver voor webaanmeldingen ed. Bijv. standaard zijn bijv. wel weer SLA's te gebruiken.
En over rapportages... die kun je toch zelf maken in topdesk :? En standaard zitten er iets van 100 bij :?
En het is ITIL.

Voor organisaties met pakweg meer dan 1000 werkplekken is Topdesk minder geschikt. Dan kom je bij de grote pakketen als HEAT, HP Openview, ed. Daar betaal dan ook een veelvoud van ivg met Topdesk.

Tussen 100 en 1000 is de doelgroep voor Topdesk.
Daaronder de Lite variant of bijv. Track-it.
Magic zou ik zo niet weten. Ooit wel gezien, maar dat was nog een 16-bit variant geloof ik ...

En wat ik begrepen heb komt er inderdaad een SQL/Oraclevariant aan. Die zou voor 1000+ moeten zijn.
De snelheid zou ook binnen afzienbare tijd schrikbarend vooruit moeten gaan. Volgens de info die ik heb is daar al een deadline voor qua oplevering/release. :)

Vraag gewoon infopakketen aan van de diverse mogelijkheden en bel eens naar de firmas. In geval van Topdesk is deze geheel nederlandstalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, wij hadden TopDesk 3.nogwat, en die is 32 bit. Dat draaide op 98 en later op XP (via een goor snel netwerk ). Het pakket is gewoon zieklijk traag, zelfs op een 1ghz PIII.
en nog veel meer anti-TopDesk argumenten...
Ik zeg niet dat ik pro-TopDesk maar ik zeg ook niet dat ik anti-TopDesk. Maar aangezien waar ik werk ook TopDesk gebruik, ik kan dus beetje mijn inzicht aan dit onderwerp werpen.

Voor wat hoort wat. Dit zegt ik altijd...luister eens :O

Bij ons draait TopDesk applicatie op win2k server, en nu is ie gedowngrade naar windows nt server... Why??? don't know why...(er wordt beweert win2k server te veel rotzooi installeert...en winnt is clean...okay...so be it 8)7 )

Het hart van alle webapplicatie is de dbase zelf, voor onze onlineshop hebben we een hele sterke IBM machine voor (draait op AS400 officieel nu eServer...hehehe...). maar voor TopDesk??? yeap...all in one package (jsp's, servlets, dbase, etc...alles draait op 1 machine). Dus je kan wel zeggen "ik heb PIII 1500 en toch TopDesk nog te langzaam loopt"

....tja...

check je thread van en naar de dbase!!
check hoeveel gebruiker deze applicatie gebruiken tijdens spitsuur!!

de webapplicatie (GUI part) hoef je geen zorgen over maken, dit gebruikt toch niet veel CPU time.

en hoe zit met beheer van de applicatie zelf (voor verdere ontwikkelingen...is dit afhankelijk van de topdesk leverancier? of kun je dit zelf doen...)?

tja...dat was et.... :)

:ps
voor alle duidelijkheid mijn werkzaamheden is niet beheren van topdesk applicatie, ik beheer onlineshop (business --> business). en hier gebruik ik dus ook java/jsp/servlets/beans/etc... dus voor verdere detail zal ik hierover ook nooit (willen) weten }) .

:ps2
Ik kan natuurlijk ook zelf een helpdesk applicatie gaan maken in Access. Dan is de rapportage perfect, maar dan mis ik de optie om voor het configuratie beheer pc's te kunnen scannen op hardware en software.
Een ding weet ik zeker, acces is leuk, doe dat maar voor eigen gebruik!!! als je op performance zoekt, dan is zeker niet bij acces te vinden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:15
zAb schreef op 02 augustus 2002 @ 14:18:
Ik heb zelf een korte tijd (1 jaar) als technisch consultant voor Hp Openview gewerkt, die hadden altijd It service manager. Dit is nu Servicedesk 4.0 . Dit pakket bevind zich ten opzichte van Topdesk in het hogere segment, niet alleen qua afwerking maar zeker ook qua Licentie kosten. Toch is het veelzijdig, je kan je totale servicemanagement automatiseren tot op een bepaald niveau. Werkt prettig met crystal reports en buisiness objects.
ITSM gebruiken we ook op het werk.. fijn pakket.. jammer dat de applicatiebeheerders de database 100x naar de kloten hebben geholpen met hun gehobby.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow ja... ook handig :)

http://tools2manage-it.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

Ik mis Remedy nog in dit rijtje, echter tot nog toe kan ik het niet aanraden.
Traag is hier een understatement, zeker als je het vanaf een citrix server draait over een 33k6 modemlijntje (dit wil echter niet zeggen dat het aan Remedy ligt, maar gezien de ervaringen van mensen die het pakket wel vanaf hun locale pc draaien lijkt het daar wel op).
De beste ervaringen heb ik nog toe met HP openview.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op 03 augustus 2002 @ 11:41:
Ik mis Remedy nog in dit rijtje, echter tot nog toe kan ik het niet aanraden.
Remedy is onderdeel van Peregrine geworden.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2002 11:44 . Reden: quote verkloot ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TOPdesk Lite is vernieuwd! Meer informatie staat op *knip*

[ Voor 23% gewijzigd door MueR op 29-12-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat je bij registreren Het algemeen beleid #verbodenspam hebt doorgenomen. Het forum is niet bedoeld voor het maken van reclame, ook niet via het omhoog gooien van een stokoud topic ;)

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 28-12-2016 11:55 . Reden: Url toegevoegd ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.