Iemand ervaring met iWill Slot 1 -> Socket 370

Pagina: 1
Acties:

• JohnS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 15:13
Geachte medetweakers,

De zoek functie werkt helaas nog niet dus vandaar deze vraag.
Ik wil een Celeron 1000 op een Asus P2B V1.02 laten draaien mbv een iWill. Nu las ik twee weken geleden ongeveer dat iemand het voor elkaar heeft gekregen om een Celeron 1000 op een P2B te laten draaien. Alleen kan ik deze topic niet meer vinden. Ik ben benieuwd wat jullie ervaring daarmee is.

JohnS

JohnS

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb daar geen ervaring mee, ik heb zelf ook een convertor maar niet van iwill. Maar ik denk dat het wel gaat werken met die convertor, als het niet gaat werken is dat omdat het mobo het verkeerde voltage doorgeeft. Wat oudere mobo's ondersteunen alleen 2,8v voor PII en de wat nieuwere hebben een automagische voltage regeling. Je moet iig wel opletten dat je geen Celeron 1,0a hebt maar een gewone 1,0 :)

Verwijderd

Ik draai een celeron 1300 op een P2B-LS v1.03
Maar gebruik een Powerleap converter.

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

uhmmmm, zoeken werkt toch gewoon?? Ik heb net mn topic van gister gesearcht..

http://www.gjpvanwesten.nl

• Erik1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 11:13:
Ik draai een celeron 1300 op een P2B-LS v1.03
Maar gebruik een Powerleap converter.
Dat werkt dus niet met zijn iwill convertor. Jouw 1300 is namelijk een tualatin celeron, Als hij gewoon een coppermine celeron heeft dan moet dat lukken maar in geval van een tualatin zal hij een powerleap convertor moeten hebruiken of zijn iwill convertor ombouwen :)

• JohnS
Erik1. Het type Celeron dus een a of zonder a staat op de CPU mag ik aannemen. Heb jij dit ook gedaan ?

JohnS

JohnS

• JohnS
Erik1 schreef op 02 augustus 2002 @ 11:10:
Ik heb daar geen ervaring mee, ik heb zelf ook een convertor maar niet van iwill. Maar ik denk dat het wel gaat werken met die convertor, als het niet gaat werken is dat omdat het mobo het verkeerde voltage doorgeeft. Wat oudere mobo's ondersteunen alleen 2,8v voor PII en de wat nieuwere hebben een automagische voltage regeling. Je moet iig wel opletten dat je geen Celeron 1,0a hebt maar een gewone 1,0 :)
Erik1. Het type Celeron dus een a of zonder a staat op de CPU mag ik aannemen. Heb jij dit ook gedaan ?

JohnS

JohnS

• Erik1
  • Niet online
JohnS schreef op 02 augustus 2002 @ 11:30:
[...]

JohnS
Ik heb een Coppermine PIII op een Slot1 bord dmv een convertor. een Celeron zonder a is een coppermine Celeron, en dat werkt dus waarschijnlijk wel. maar eentje met A is een tualatin, daarvoor moet je een speciale convertor hebben of je huidige convertor ombouwen. :) Je moet natuurlijk wel zeker weten dat je mobo een automatische voltage regeling heeft, en de meest oudere PII borden hebben dat niet, maar als je bord ook PIII ondersteund zit dat er dacht ik wel op. Je kunt het wel opzoeken in je manual

• JohnS
Ik zal het even nakijken. Heb jij ook een P2B ??

JohnS

• Erik1
  • Niet online
JohnS schreef op 02 augustus 2002 @ 11:51:
Ik zal het even nakijken. Heb jij ook een P2B ??
Ik heb een SOYO SY-6VBA, de 133 versie. Maar dat is ook een slot1 bord. Het enige verschil is de chipset, jij hebt dacht ik een BX en die kunnen max. een FSB van 100 aan, dus moet je er een Celeron opzetten of een PIII met een FSB van 100 (de E versies) :)

• JohnS
We gaan het gewoon proberen.

JohnS

• JohnS
Hebben jullie misschien ook ervaring met powerleap ??

JohnS

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb ook een p2b maar dan met 350 pentium2 :Z . Als je daar dus zo'n converter tussen zet met een bv een 800 mhz, draait het dan ook op die snelheid of draait het op de maximale snelheid die volgens de bios update mogelijk is. Pentuim3 600

• Erik1
  • Niet online
mexwall schreef op 03 augustus 2002 @ 14:39:
Ik heb ook een p2b maar dan met 350 pentium2 :Z . Als je daar dus zo'n converter tussen zet met een bv een 800 mhz, draait het dan ook op die snelheid of draait het op de maximale snelheid die volgens de bios update mogelijk is. Pentuim3 600
Je moet gewoon zorgen dat het bord een 100MHz FSB aankan (en dat kan) en dan kun je er gewoon elke 100MHz processor in doen (celeron of PIII E-versie) maar geen tualatin
Pagina: 1