Toon posts:

DOS connectie via netwerk forced op 100MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hub waarvan de poorten forced staan op 100Mb full duplex. Ik kan dit niet veranderen. Ik wil booten vanaf een dos diskette naar een shared folder op het netwerk ivm het maken van een image. Ik heb een diskkette waar dit mee lukt alleen weet ik niet hoe ik onder dos de netwerk kaart forced op 100Mb full duplex zet in plaats van auto negociate. Nu maak ik de backup met 15Mb per minuut :( en dat schiet niet op he :/
iemand een idee?

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Pardon, maar het niet mogelijk om 100Mb full duplex te configureren op een hub, puur vanwege het feit dat het technisch niet mogelijk is om op een hub full duplex te praten (op 100Mb dan).

Dus heb je nu een hub of een switch? Heb je toch een hub, dan moet je toch even opnieuw kijken naar de poortsnelheid. Heb je dit uitgezocht dan kun je verder kijken :)

[ Voor 0% gewijzigd door DavidK op 02-08-2002 10:48 . Reden: Extra text ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry je hebt gelijk, ik bedoel een switch

• scn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2024

scn

Wat voor switch heb je dan, want er zijn maar heel weinig switches met fixed 100 Mb poorten, tenzij het FO-poorten zijn. Ik denk dat het aanpassen van de switch het gemakkelijkst is, maar welke drivers gebruik je om via DOS je netwerkkaart aan te spreken. Bij een Novell-client zat vroeger een net.cfg-file waarin je een aantal aanpassingen kon doen. Voor ip weet ik het niet zo, omdat in het DOS-tijdperk iedereen die verstandig was met novell werkte, omdat NT geen stabiel alternatief was.

scn

Verwijderd

Topicstarter
het is een Cisco 4000 8) en vanwege de netwerk performance staan alle poorten op fixed 100mb full-duplex

het zijn allemaal Intel kaartjes dus gebruik ik de E100b drivertjes.. ik ken geen andere....

het is op een netwerk met 800 gebruikers dus kan ik niet zeggen dat die switch anders moet... Ik heb er alleen last mee als ik een image c.q. backup wil restoren/installen via het netwerk. "learn to live with it" krijg ik te horen maar 3 uur restoren voor een image is toch te gek vindt ik. Het zit 'm in de forced/auto negociate settings... de performance is ook slecht als de workstations op auto staan. Maar hoe doe ik dat onder DOS tegen een netwerkkaart vertellen. In de protocol.ini kan ik het ook niet vinden.

Hellup!!!!!

zijn er dan echt geen mensen die (net zo als ik) opgegroeid zijn met DOS?Zijn die uitgestorven of gepensioneerd?

_/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 11:08:
het is een Cisco 4000 8) en vanwege de netwerk performance staan alle poorten op fixed 100mb full-duplex

het zijn allemaal Intel kaartjes dus gebruik ik de E100b drivertjes.. ik ken geen andere....
Een cisco switch is toch manageble? Oftewel, je kan met een seriele kabel de instellingen van t ding bekijken/aanpassen? Vast wel iemand (of jezelf) die 1 poortje op 10Mbit HalfDuplex kan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 11:11:
[...]

Een cisco switch is toch manageble? Oftewel, je kan met een seriele kabel de instellingen van t ding bekijken/aanpassen? Vast wel iemand (of jezelf) die 1 poortje op 10Mbit HalfDuplex kan zetten.
Ja kan ik zelf maar is geen optie. Krijg ik geen toestemming voor... :'(

en dan ben ik een BOFH }) he. Kun je nagaan... Pffff managers......Praat me er niet van |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 11:19:
[...]

Ja kan ik zelf maar is geen optie. Krijg ik geen toestemming voor... :'(

en dan ben ik een BOFH }) he. Kun je nagaan... Pffff managers......Praat me er niet van |:(
Maar je moet wel een image maken van een machine? Lekkere tegenstrijdigheid dan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gevonden. In de protocol.ini 2 regels toevoegen onder
[PROTMAN]
Drivername=E100B.dos
SPEED=100
FORCEDUPLEX=2

(1 is half-duplex)

Thanks voor de suggesties in ieder geval.
Pagina: 1