Toon posts:

#include, include virtual, <OBJECT> html vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil al geruime tijd in bepaalde webpagina's een text of html bestand toevoegen. Dit om bijvoorbeeld veranderend productnieuws simpel te kunnen wijzigen en te laten zien.

Onze webhost ondersteund alleen JSP pagina's op een Apache server en ik heb nu eindelijk toestemming om de functie #include te mogen gebruiken. Maar omdat ik onze hele website wil vernieuwen en ik wat problemen had met Mozilla/netscape bezoekers die niets met onze website aankonden ben ik gaan proberen een 100% HTML4.01 veilige website te bouwen. Daarom ben ik nu mezelf door de standaard aan het worstelen en vind ik tot mijn grote verbazing de functie <OBJECT>.

Hiermee is het gewoon mogelijk om zonder fratsen een document/plaatje/script of elk willekeurig geval in een html pagina op te roepen. Je hebt in die zin geen #include opdracht nodig. Voorbeeld:
<OBJECT data="http://www.tweakers.net" width="440" height="440">
Warning: dit bericht wordt weergegeven als je browser de opdracht niet herkend
</OBJECT>
De opdracht wordt IE5.0 en hoger en door Mozilla 1.0 ondersteund en werkt perfect.

Mijn vraag is nu, waarom zou ik voor mijn idee nog #include moeten gebruiken? Wat zouden de voordelen zijn? Naar mijn idee is er geen verschil.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Het verschil is dat de #include directive door de server wordt afgehandeld. De server geeft een volledig HTML pagina terug waarbij het bestand in de #include directive er ingeplakt is.

Met de object tag is dat niet zo. De browser ontdekt de tag en haalt het bestand op en hangt het er half tussen.

Maw: een #include is transparant voor de gebruiker en een <OBJECT> niet. Dit kan als voordeel dienen dat men uwer directory sturctuur niet kan zien en de bestanden niet direct kan benaderen (bijv je textfiles met het nieuws erin). Verder is #include natuurlijk ook door alle browsers ondersteund omdat de server het afhandeld. Gebruik <OBJECT> dan ook liever voor multimedia :) en include voor text/html

[edit]Dit had je beter in ''.$this->get_forumname(13).'' kunnen zetten

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de opmaak van de text wil koppelen aan een standaard opmaak; d.w.z. Ik wil een standaard .txt file laten zien (includen) maar dan met het font en andere opmaak zoals de rest van de HTM-pagina. Wat is dan het beste: #include of <OBJECT> ?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

over de schutting van P&W naar W&G

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 10:41:
Als ik de opmaak van de text wil koppelen aan een standaard opmaak; d.w.z. Ik wil een standaard .txt file laten zien (includen) maar dan met het font en andere opmaak zoals de rest van de HTM-pagina. Wat is dan het beste: #include of <OBJECT> ?
maakt geen verschil, beiden zijn gelijk, maar OBJECT zul je enkel willen gebruiken als je controle kunt uitoefenen over welke versie browser je bezoekers benutten (intranet, specifiek aanbod sites met geen open publieke functie; waar je dus als vereistten gewoon kunt stellen dat mensen met msie4 en ns4 uitgesloten zijn en zelfs geen half-correcte, maar navigeerbare pagina's te zien krijgen)

Als je webserver #include ondersteund en de load niet te hoog zou worden dat je je zorgen zou maken om performance (in dat geval heeft het zin wel eens naar JSP te kijken) heeft die altijd de voorkeur

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen