Toon posts:

[Mac OS X] iMac kan niet met Wanadoo overweg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zusje wil met haar iMac met OS X internetten via Wanadoo Cable(gaat via UTP enz.). Haar probleem is dat ze zonder OS X wel kan internetten, maar dan heeft ze alle andere programma's niet meer. Met OS X dan weer wel, maar dan krijgen we telkens een Duitse ( 8)7 ) foutmelding als we via het inlogprogramma gaan internetten. Wie komt dit bekend voor? Zelf kan ik niks met een Mac, maar ik wil wel dit probleem oplossen voor haar.

En als het een oplossing is: binnenkort komt er een nieuwe PC in huis ( 8) ) die ik als server in wil zetten, iedere computer dus ook de iMac gaat dan via een LAN internetten. Omzeil je zo de inlog-procedure van de Mac? Want op Windows kan ik hup inloggen, daar werkt het perfect.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:30

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

is dat inlogprogramma een classic versie (OS9) je moet namelijk je network native onder oSX instellen (classic is een soort van emulatie, die networking shared met OSX)?
en is UTP niet gewoon een kabeltje? wat is het inlog-protocol, als dat PPoE, dan ondersteund OSX dat native, in te stellen via preferences : networking

de Casema help-pages maken geen melding van ondersteuning voor macOSX, enkel 'Mac OS 9.1 en hoger' wat nogal een domme zin is, zijn twee geheel verschillende systemen .
verder staan ze geen vragen per email toe, enkel per betaal telefoonnummer (€0.10/minuut) of via web

UTP gaat via een COM21 modem en ik vrees dat daarvoor gewoon geen drivers zijn

/je oplossing om een windows-based PC-tje als server te gebruiken is dan de enige oplossing (maar misschien moet je die helpdesk nog even opbellen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Dat "duits" is internet explorer.
Internet Explorer ondersteunt engels en duits maar geen nederlands.
als je dan naar system preferenses.app gaat en daar de talen volgorde zo zet dat engels na nederlands komt is er geen probleem geloof ik. Of was het een bug met IE???

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 09:48
Kun je iets specifieker zijn? Waar en hoe hebt je dit ingesteld?
In de system prefs onder network kun je namelijk gewoon een PPoE verbinding definieren, bij mij werkt Wanadoo Premium als een zonnetje met OS X 10.1.4 / 10.1.5

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf schreef op 02 augustus 2002 @ 10:44:
is dat inlogprogramma een classic versie (OS9) je moet namelijk je network native onder oSX instellen (classic is een soort van emulatie, die networking shared met OSX)?
en is UTP niet gewoon een kabeltje? wat is het inlog-protocol, als dat PPoE, dan ondersteund OSX dat native, in te stellen via preferences : networking

de Casema help-pages maken geen melding van ondersteuning voor macOSX, enkel 'Mac OS 9.1 en hoger' wat nogal een domme zin is, zijn twee geheel verschillende systemen .
verder staan ze geen vragen per email toe, enkel per betaal telefoonnummer (€0.10/minuut) of via web

UTP gaat via een COM21 modem en ik vrees dat daarvoor gewoon geen drivers zijn

/je oplossing om een windows-based PC-tje als server te gebruiken is dan de enige oplossing (maar misschien moet je die helpdesk nog even opbellen)
Het UTP is ook geen probleem, die kabel werkt perfect en het COM21-modem werkt ook perfect omdat de Windows PC's vlekkeloos internetten.

Verder kan ik niet specifieker zijn, ik ben een windows-expert en geen Apple-fanaat. Het enige dat ik weet van OS X is dat je wel veel programma's tegelijk kunt draaien maar de internetsnelheid ligt dubbel achter op de vorige besturingssystemen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:30

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 16:06:
[...]

Het UTP is ook geen probleem, die kabel werkt perfect en het COM21-modem werkt ook perfect omdat de Windows PC's vlekkeloos internetten.
Verder kan ik niet specifieker zijn, ik ben een windows-expert en geen Apple-fanaat. Het enige dat ik weet van OS X is dat je wel veel programma's tegelijk kunt draaien maar de internetsnelheid ligt dubbel achter op de vorige besturingssystemen.
dat je PC het doet is niet zo interessant, dat mag je melden in WOS, als je die mac direct op dat COM21 modem wilt aansluiten zal je je toch moeten verdiepen in hoe dat systeem werkt, en niet foute ooit-van-horen-zeggen-opmerkingen gaan nablaten.

na nazoeken lijkt COM21 (zwarte modem) in te loggen via PPPoE;
de truc is dan via preferences: network:PPPoE hier de juiste inloggegevens in te vullen, en dan via internet-connect proberen connectie op te zetten, zet dan logging aan zodat je kunt zien waar het fout gaat.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf schreef op 02 augustus 2002 @ 16:22:
[...]

dat je PC het doet is niet zo interessant, dat mag je melden in WOS, als je die mac direct op dat COM21 modem wilt aansluiten zal je je toch moeten verdiepen in hoe dat systeem werkt, en niet foute ooit-van-horen-zeggen-opmerkingen gaan nablaten.

na nazoeken lijkt COM21 (zwarte modem) in te loggen via PPPoE;
de truc is dan via preferences: network:PPPoE hier de juiste inloggegevens in te vullen, en dan via internet-connect proberen connectie op te zetten, zet dan logging aan zodat je kunt zien waar het fout gaat.
Ik zal het voorzichtig proberen. Maar die Mac is via een Hub (geen LAN) verbonden met het modem, direct verbinden doe ik dus niet.

Verwijderd

internet snelheid dubbel achter andere os's is onzin.
het probleem was dat IE te traag was. oplossing = andere browser (mozilla of chimera/navigator)

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:13
Ik heb hier thuis ook een MacOS X aan een win2K netwerk hangen. In OS X ga dan naar system preferences->network->tcp/ip, kies manually en vul hier je ip adres in 192.168.0.x, subnet mask 255.255.255.0 en router 192.168.0.1 (dus op de win2k machine Internet Sharing aanzetten)

DHCP kan ook natuurlijk.

-- I talk to planets, baby --

Pagina: 1