Toon posts:

Fan voor eeuwig vastgekoekt aan CPU ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey heb een klein vraagje eigenlijk ik heb sinds gister de "Thermaltake Volcano 7" CPU" cooler gekocht.
Nou wou ik gister dus die oude fan van mij er af halen maar dat ging op een of andere vage reden niet.
Komt dit doordat ik toen ik mijn PC nieuw had geen koelpasta gebruikte, maar gewoon dat plastic stripje heb laten zitten , dat onder de fan zat ?

IK ben bang dat als ik te grof te keer gaat ik misschien mijn mobo beschadigd.

hoe haal ik dat *PIIIEEEP* ding van mijn heilige CPU af ?? |:(

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
[hk-modus] Met een hamer / beitel? [/hk-modus]

Probeer 'm eerst warm te laten lopen, dan smelt die pasta. Vervolgens SNEL uitbouwen ;).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Als je de fan van de cooler wilt halen moet je zowiezo ff de hele cooler van je mobo/cpu _afhalen_. Dan kan er ook niks verder beschadigen. Verder zou het als het goed is gewoon makkelijk kunnen, kijk anders nog even of er nog een extra klemmetje naast de schroefjes zit.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry , misschien heb ik het verkeerd gezecht, maar ik wil de de gehele cooler eraf halen, en dat gaat dus niet, maar misschien heeft die "nog niet zo gekk pinockio" wel gelijk ... dat ik eerst dat plastic moet laten smelten .. en dat eraf halen ofso..

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik dus ook van die "Artic Silver III" gekocht ... dat moet ik toch gewoon onder de Cooler smeren ?
En hoeveel eigenlijk ?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Tip: je kunt ook de edit-knop gebruiken.

Arctic silver: een hoeveelheid ter grootte van een rijstkorrel....

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op je core alleen, en HEEL weinig.. gewoon een klein druppie netjes uitsmeren en dan je cpu plaatsen in de socket, waarna je voorzichtig de koeler monteert. Tijdens het monteren nog ietsie bewegen dat je een beetje de koelprutsels verspreid.

Capice? :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 10:25:
Nu heb ik dus ook van die "Artic Silver III" gekocht ... dat moet ik toch gewoon onder de Cooler smeren ?
En hoeveel eigenlijk ?
miniscuul druppeltje, wat je eruit knijpt is vaak al teveel.
en dan moet je t gladstrijken met een creditcard of iets wat er op lijkt.
mooi egaal verdelen
en dan alleen je core he!

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan ..
Dus een super klein druppie gladstijken over de gehele core heen.. ennuh dus minder dan een "mm" dik neem ik aan...

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 10:35:
Oke dan ..
Dus een super klein druppie gladstijken over de gehele core heen.. ennuh dus minder dan een "mm" dik neem ik aan...
Jup, minder dan een mm....doe gewoon 1 of 2 druppeltjes erop, uitstrijken met een creditcard(of iets anders glad), cooler erop, heel klein beetje goed schuiven, klemetjes vast en klaar.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

papierdikte, dus have phun :+

Ter grootte van een rijstkorrel, en dan gladstrijken en dan issie goed

iStockphoto

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:27
idd
zo dun mogelijk anders kijk ff op die site waar het wordt uitgelegd

/me kan die link ff niet zo snel vinden :(

Verwijderd

Gewoon zo dun dat je nog wel core kunt zien(moet er dan "dof"uitzien)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 13:32
Ik heb met een paperclip een heel minuscuul-rotbeetje uit het zakje gehaald (AS2 dat in een zakje was gesoten toen ik m'n waterblok bestelde, :P )

Maar iig is een 'tipje' AS al genoeg, ik heb daarna een stuk plastic om me vinger gedaan zodat die mooi glad was en zo over de core uitgesmeerd (de echte tweaker kan niet zonder Gamma-tasjes :P )
Pagina: 1