Beschadigde sectoren, kan dan hd copy?

Pagina: 1
Acties:

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:38

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ik heb hier een computer staan die net goed geconfigureerd is (heeft een paar dagen geduurt), en begint ie steeds vaker vast te lopen. Na het draaien van scandisk zag ik dat er beschadigde sectoren op de harde schijf zitten.
De computer is nog wel te gebruiken, alleen loopt ie vaak vast.

Als ik nu een andere harde schijf haal, is het dan mogelijk om met een programma (zoals drive2drive) de harde schijf te kopieeren naar de nieuwe? want om de computer opnieuw te configuren is geen beginnen aan!
Of kopieert hij dan ook de beschadigde sectoren mee?

thanx

Inderdaad...

Verwijderd

Beschadigde sectoren kunnen niet gekopieerd worden, dat is hardware. De bestanden die op de beschadigde sectoren staan kunnen echter wel problemen opleveren als je ze wilt kopieren. Probeer anders map voor map te kopieren en te kijken welke bestanden/mappen problemen opleveren.

Verwijderd

de data uit de dode sectoren zal corrupt geschreven worden op de nieuwe schijf als ze uberhaubt worden gelezen

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Ghosten ...zal wel even gaan duren en je zal veel data kwijt zijn...

Heb ik ook gehad met een 80 gig maxtor....

Heeft 20 uur geduurt voordat ik me nieuwe schijf terug kreeg...

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:08
ik had dus ook een 80 maxtor met fouten maar met ghost kon ik ook niks meer kopieren.
maar er is een oplossing: formateren! maarja dat wou je niet.

Verwijderd

Eerst even met scandisk de boel "repareren" oftewel corupt data verwijdern en daarna ghosten...

Verwijderd

bootdiskje gebruiken he :)

en dan SCANDISK /surface /autofix :)
Pagina: 1