Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding met min. 7 x molex...welke?

Pagina: 1
Acties:

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:29

CXNeXo

This behavior is by design.

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe enermax voeding.
Nu moet deze minimaal 7 molex stekkers hebben. ik dus naar de enermax site
maar dat viel tegen!
Ik kan nergens op hun site vinden hoeveel connectors er op een voeding zit.
Wat ik verder nog even wil weten, is hoeveel watt voeding ik nu eigenlijk moet hebben.

Dit moet er moeiteloos op kunnen draaien:

2 x 9.1 GB UW2 SCSI
1 x 30 GB IDE
1 x 10 GB IDE
1 x Brander
1x DVD

Verder moet ik nog een hardcano 5 aansluiten via een molex, maar dit neemt nagenoeg geen stroom.

Het geheel wordt aangesloten op een:
AMD XP 1800+ op een gigabyte m-bord.

Natuurlijk heb ik geprobeerd de search te gebruiken....deze is helaas down.
Ook bij google kwam ik weinig nuttigs tegen.

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Verwijderd

Lees het faq maar daar staat het wel in, je kan ook molex splitters kopen.

Verwijderd

Goede raad: koop geen enermax als je een goede voeding moet hebben,heb meerdere enermaxen in gebruik gehad, de votages wijken teveel af om een stabiel systeem te bouwen.
ik gebruik nu Power & Cooling voedingen met afwijking van 1% ( enermax 5%)
om te berekenen wat je nodig hebt zie deze link.

www.pcpowerandcooling.com/maxpc/index_cases.htm

Verwijderd

Bij power & cooling staan de details hoveel stekkers er voorzien zijn

• CXNeXo

CXNeXo

Topicstarter
Thnx liebert, zal zeker even gaan kijken.

djcrossfire>> ik ga natuurlijke niet met molex splitters werken als ik het kant en klaar op een goede voeding kan krijgen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14
Enermax heeft normaal gezien minimum 8 molexen, zover ik al gezien gezien heb om meerdere modellen.
Maar ik raad je ze niet aan, ik zit momenteel met een 350w-model en de +5v staat maar op 4.5v!! :(

Verwijderd

CoolerMaster schreef op 02 augustus 2002 @ 10:13:
Thnx liebert, zal zeker even gaan kijken.

djcrossfire>> ik ga natuurlijke niet met molex splitters werken als ik het kant en klaar op een goede voeding kan krijgen.
Dat snap ik maar als die voeding er niet zou zijn dan moet je toch wat. Mijn Chieftec voeding heeft ook maar 5 molex stekkers terwijl het ook een goede voeding is.

• CXNeXo

CXNeXo

Topicstarter
Ik heb even op de pagina gekeken die liebert gaf.
Ik kwam uit op een: 400 ATX/ATX12V
Heeft 8 x molex.

Hmzz...iets te vroeg gejubeld :P
Hebben ze een reseller in NL?
Op de pricewatch van tweakers kan ik hem niet vinden... :(

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Waarom gebruik je geen molex splitters??

iStockphoto

Verwijderd

BlizzarD schreef op 02 augustus 2002 @ 10:46:
Waarom gebruik je geen molex splitters??
omdat die wel eens slecht contact maken ?

en een beetje voeding heeft wel 6 a 8 molexen hoor :+

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Nog nooit last van gehad

En mijn Chieftec 340watt heeft 8 molexen

iStockphoto

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

ik heb zelf een voeding gehad, standaard 235W, daar zaten: 3x hdd, PII (oc), Flop, 3 fans, CD-rom...

hield ie makkelijk...

ikheb gewoon bij men voeding ouwe molexjes van een ouwe voeding op de print gesoldeerd, ohwja, fan vd voeding staat op 7V

je kan er makkelijk molexen bij doen...

Ik zou wel een goeie voeding kopen, enermax 300W ofzo (ikzelf zou nog groter doen :9~)

Electronics development

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Kep een Enermax 431 Watts voeding en je hoort me zeker niet klagen..
M'n +5 ligt op 4.7 of 4.8 of zo dus ook dat valt wel mee, en ik geloof dat afwijkingen tot 10% in de electronica acceptabel waren.

XBO: Michaël#3318

• CXNeXo

CXNeXo

Topicstarter
Dan toch maar een enermax....
Mocht iemand nog weten waar je een pcpower&cooling voeding in NL kan krijgen laat het dan even weten a.u.b.

Verwijderd

QTEC!!! goede voedingen voor lage prijs 550 watt!

Verwijderd

Power & Cooling bestel ik rechtstreeks in the us,heb ze nog nergens in europe gevonden.
Degenen die denken dat elektronica een afwijking toestaat van 10% weten niet waar ze mee bezig zijn, als het voltage verminderd gaat de amp. naar omhoog en heb je een zwaardere voeding nodig.
Ik werk met prof. raidcontrollers van Ami en Mylex,wanneer deze te weinig voltage krijgen op het PCI slot geven ze foutmeldingen krijg je vastlopers ea. onverklaarbare toestanden,heb er weken naar gezocht tot ik uiteindelijk van pure miserie van voedingen ging vervangen en er op toekeek dat ik geen grotere afwijking had dan 1% vooral naar onder toe en zeker op de +5v uitgang,ineens waren alle vroegere problemen opgelost zonder iets aan de andere configuraties te veranderen.
Door die eis van max. 1% afwijking ben ik terechtgekomen bij Power & Cooling, zij waren de enigen die mij dit konden garanderen, mijn enermax 550 w. voedingen varieerden in uitgansvoltage op de + 5volt tussen 4.7 en 4.31 volt, het uiterste minimum dat je in feite mag hebben is 4.75 volt om enigsins stabiel te werken,sindsdien heb ik verschillende andere personen geholpen met deze problematic en mijn ervaring is dat 90% van vele problemen opgelost zijn met een goede voeding die ook bij vollast zwaar genoeg is.

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 15:02:
Degenen die denken dat elektronica een afwijking toestaat van 10% weten niet waar ze mee bezig zijn
Een goede voeding is absoluut belangrijk.
10% afwijking gaat gegarandeerd problemen opleveren, maar 5% afwijking is normaal voor bijna voor alle voedingen.

CWT (Channel Well Technology) geeft een afwijking van maximaal 3% en dat is al erg goed, maar de 1% van de de genoemde voedingen slaat alles :)

Verwijderd

Ik heb 11 molex aansluitingen nogdig, heb het allemaal met splitters op moeten lossen..... :(
Gebruik Chieftec 340Watt Lownoise...

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

9 molexen nodig, op mijn Enermax 350w Silent, en maar 1 splitter hoeven gebruiken... 9 - 2 + 1 = 8 molexen ;)

Mother, will they like this song?

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb een Topower met 8 uitgangen (2x3 + 1x2). Bevalt me goed!

Verwijderd

CWT380 hier. Dual fan. Mega stil. 8 molexen. 3.3, +5 en 12V allemaal gescheiden. Max 3% afwijking. Bij tweakshop gehaald.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 15:02:
Power & Cooling bestel ik rechtstreeks in the us,heb ze nog nergens in europe gevonden.
Degenen die denken dat elektronica een afwijking toestaat van 10% weten niet waar ze mee bezig zijn, als het voltage verminderd gaat de amp. naar omhoog en heb je een zwaardere voeding nodig.
Ik werk met prof. raidcontrollers van Ami en Mylex,wanneer deze te weinig voltage krijgen op het PCI slot geven ze foutmeldingen krijg je vastlopers ea. onverklaarbare toestanden,heb er weken naar gezocht tot ik uiteindelijk van pure miserie van voedingen ging vervangen en er op toekeek dat ik geen grotere afwijking had dan 1% vooral naar onder toe en zeker op de +5v uitgang,ineens waren alle vroegere problemen opgelost zonder iets aan de andere configuraties te veranderen.
Door die eis van max. 1% afwijking ben ik terechtgekomen bij Power & Cooling, zij waren de enigen die mij dit konden garanderen, mijn enermax 550 w. voedingen varieerden in uitgansvoltage op de + 5volt tussen 4.7 en 4.31 volt, het uiterste minimum dat je in feite mag hebben is 4.75 volt om enigsins stabiel te werken,sindsdien heb ik verschillende andere personen geholpen met deze problematic en mijn ervaring is dat 90% van vele problemen opgelost zijn met een goede voeding die ook bij vollast zwaar genoeg is.
En dat zijn zeker weer loeidure voedingen?? waar haal jij ze vandaan dan (niet in europa zei je al)

Electronics development

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
3lmowww schreef op 03 augustus 2002 @ 14:21:
[...]

En dat zijn zeker weer loeidure voedingen?? waar haal jij ze vandaan dan (niet in europa zei je al)
In de US, maar dat zei hij ook al. Dan worden deze voedingen onbetaalbaar. Zeker als je er maar 1 nodig hebt.

Ik raad je een CWT of een power flower psu aan. (voorkeur gaat uit naar CWT)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

maak je toch lekker zelf een powersplitter..?? ff bij de lokale elctronica zaak langs, 8 x een female 4 pin HDD molex stekker, 1 male 4pin HDD molex stekker, wat draad (0.75 mm^2), wat tin om te solderen, wat krimpkous, en klaar is kees.

Dit heeft als voordeel dat je een stuk minder draden in je systeem krijgt en dus erg opgeruimd wordt

zie hier het resultaat van mijn soldeer "kunsten"

Afbeeldingslocatie: http://bumpy.hapklaar.com/images/new/IMG_1055.JPG

>:)

heb deze pic ook al een gepost, dus geen flames daarover plz ( en anders maar wel)

Verwijderd

Ik heb een TOPower 420W van computerland. Is lekker stil (temp geregeld) en heeft erg lange kabels met 2x3+1x4= 10 molexen en 2 floppypowerconnectors (?)
Erg fijne voeding.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:20

w00Dy

Make soap, not war

hangen die onderste HD's gewoon aan mekaar ?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 12:03
BlizzarD schreef op 02 augustus 2002 @ 12:15:
Nog nooit last van gehad

En mijn Chieftec 340watt heeft 8 molexen
idem
En dan ook nog eens lakker lange kabels.
Neem deze ook maar mee in je overwegingen. (voor een voeding ga je natuurliijk ook niet over een nacht ijs ;) )

• Epsilon
  • Laatst online: 16:24

Epsilon

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 10:10:
Goede raad: koop geen enermax als je een goede voeding moet hebben,heb meerdere enermaxen in gebruik gehad, de votages wijken teveel af om een stabiel systeem te bouwen.
ik gebruik nu Power & Cooling voedingen met afwijking van 1% ( enermax 5%)
om te berekenen wat je nodig hebt zie deze link.

www.pcpowerandcooling.com/maxpc/index_cases.htm
Waarom heeft iedereen nou problemen met een enermax ?
Mijn systeem is duidelijk stabieler geworden na het vervangen van mijn 300watt inwin voeding!

En mijn 5v lijn komt niet onder de 4.91v uit

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

hee bumpy waar heb je die extreem korte kabels vandaan? zelf gemaakt?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Pagina: 1