Voeding vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik ben erg aan het twijfelen of ik een nieuwe voeding zou kopen, heb nu een CODEGEN 300W, model; 300X1

Ga een ATI 9700 kopen vandaar, is het beter om een nieuwe voeding te kopen of is de huidige voeding hier goed genoeg voor? Raden jullie mij een nieuwe voeding aan zo ja welke is dan het beste en hoeveel watt moet ik dan kopen

Voeding moet voeden;
Mobo ASUS a7a266 met AMD 1400
Hardisk
Geluidskaart
LAN kaart
DVD+CD RW
over een kleine tijd ATI 9700

Wil in ± jan. 2003 syteem vervang door een AMD hammer waar ik dan ook de eventueele nieuwe dezelfde voeding voor wil gebruiken

Verwijderd

Ik ben niet zo'n kenner, maar ik denk dat het er vanaf hang wat er nog allemaal gevoed wordt met je voeding.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 13:16
ja dat zal nog wel lukken maar alleen als het een goede voeding is en niet zo een die bij een el -cheapo kast van 40 euro zit :)
anders en chieftech of Enermax kopen :) 340watt moet voldoende zijn

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Codegen? Volgens mij best aardige voedingen tegen een zeeer redelijke prijs.

Ik heb een systeem in elkaar gezet met zo'n voeding en een P4 2GHz, Radeon 8500, 24-speed fikker, Maxtor 80 GB harddisk en Audigy Platinum, draait rock-stable.

(Ik weet niet wat voor CPU je hebt (AMD soms?! ;) ) maar het is een feit - niet al te bekend overigens - dat een P4 per Mhz méér stroom verbruikt dan een Athlon.)

Edit - n.a.v. Ernst - en jawel, dat systeem zit in een 'El Cheapo' kast van Codegen (komt bij Gistron vandaan). Nogmaals, die voedingen zijn OK.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Soen
Maar weet niemand of die CODEGEN 300W model 300X1 een beetje goed is was wel goedkoop?

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 16:19

CoolHead621

Enjoy every moment

Ik zou zeker kiezen voor een enermax o.i.d. Ik vindt ze betrouwbaarder dan die standaard crap dingen

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• pinockio
* schroeft zijn kast open

Model: 300XX

Heb jij een recente, zo een met een P4 stekker? Die kan dat dus wel aan.
Verder kan ik je niet helpen.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik ken die Codegen dingen wel ja.. Weinig problemen mee voor zover ik weet.. Bovendien is een 300W voor de meeste moderne systemen prima.. Ik heb zelf een 400W in laten bouwen in mijn Antec kast, maar achteraf had ik dat helemaal niet hoeven doen.. Die 400W gaat er dan uiteindelijk ook uit en zal vervangen worden door een mooie stille Zalman voeding.. :)

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 13:16
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 10:03:
Ik ben niet zo'n kenner, maar ik denk dat het er vanaf hang wat er nog allemaal gevoed wordt met je voeding.
dat ook natuurlijk, maar ik ging mar ff van standaard uit, 2x hdd 1x fdd ;) 2x cd rom mobo 3 pci en een radeon 9700 (standaard >:) )

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Ik zou toch gaan vor een wat zwaarder model bv 420 Watt
dan heb je voor de toekomst zeker voldoende
Heb zeelf nu zo'n model van 420 met 3 fans omdat de voeding van mijn rainbowkast (350) het niet kon behapstukken

• TripleM
420 Watt?! Ik weet niet wat jij allemaal in je systeem hebt hangen, maar voor een normaal, niet overgeklokt systeem moet 300, misschien 350 Watt voldoende zijn.. Zeker nu de Athlons weer efficienter geworden zijn..

• Soen
En welke voeding dan? zie Enermax maar ook Zalman en 350 W
Enermax 350 voeding ;

Enermax EG365AX-VE(FCA) ActivePro-ActivePFC 350W kost € 112
Enermax EG365P-VE(FM) Silent 350W kost € 68

Nogal een verschil wat zijn de verschillen hier dan in?

• TripleM
Verschil in prijs is natuurlijk niet alleen het model, maar ik denk ook verschillende leveranciers, of heb ik het mis?

Hoe dan ook, ik heb even gekeken en afgezien van de serie (de AX is de Active PFC serie) kan ik niets vinden, maar ik weet niet wat dat Active PFC inhoudt..

• Soen
Die prijzen heb ik allemaal van www.cdromland.nl dus het licht niet aan de verschillende leveranciers

Verwijderd

Ik heb ook een elcheapo kast (wel een mooie de 6016 van compuland) daar zit ook een codegen voeding in :) met p4 stekker en nog zo'n gekke stekker voor WTX server mobo's :? iig doet hij het prima :Y)

heb een kt7a met een athlon 1333 en verder wat standaard hardware ;)

• Soen
Maar nu weet nog steeds niet of het echt nut heeft om mijn voeding te vervangen voor een Enermax of een Zalman, nog iemand

• pinockio
Je zult, bij dit soort topics, altijd een welles-nietes spelletje krijgen, omdat jouw precieze situatie niet vaak voorkomt... Test het gewoon ff uit - het enige wat je kunt verliezen is dat je twee keer porto betaalt of zo!

(En ook omdat niemand graag een dure Enermax koopt, om vervolgens te horen dat die Codegen ook best werkte... Die lui roepen hard dat je een 450 watt |:( voeding nodig hebt, omdat ze niet willen toegeven teveel betaald te hebben. Ik zeg dat het niet nodig is.)

• Soen
AMD lover schreef op 02 augustus 2002 @ 14:53:
Maar nu weet nog steeds niet of het echt nut heeft om mijn voeding te vervangen voor een Enermax of een Zalman, nog iemand

Verwijderd

Ik heb 300 watt voeding, hoeveel fans kunnen daar aan gehangen worden (+mobo etc etc.) en eventueel een neon licht?

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:03

kimjansen

Nu ff niks...

CodeGen is niet echt super, ik heb er slechte ervaringen mee, maarjah voor die prijs..... Ik zou echter iedereen aanbevelen om een goede voeding te kopen, goedkoop is duurkoop, dus een Antec of EnerMax of zo'n AOpen... Trouwens 1 van de belangrijkste stellingen in de electronica: "Een apparaat is net zo goed als zijn voeding" 8)

Speed kills, but beauty lives forever...

Pagina: 1