Toon posts:

CSS Verdana in Mozilla wil niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een vaag probleempje ....

Heb de volgende code in mijn .css bestand geplant, heel normaal,
een paragraaf.
edit:
P {
font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size : 13px;
color : Black;
}

Alles OK, alle paragraven zien er gewoon goed uit in IE en NS-6 maar als ik de site in mozilla (1.0) bekijk dan krijg ik New Times Roman te zien in plaats van ook maar een van de genoemde fonts in de style sheet....

Is er iemand dioe dit eerder heeft gahad, en er mischien een oplosing voor heeft ???

Vind het namelijk wel een raar probleem ..... Typisch

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

probeer de css-file eens via .htaccess (als het een *nix-based webserver is) een MIME-type text/css mee te geven.
mozilla heeft dit MIME-type werkelijk nodig en accepteert ook <link type="text/css" href=".."> niet.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
huh ???

Ik begrijp dus van je dat ik het MIME type mee moet geven aan de css link ???
Heb nu dit staan:
edit:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"></link>

Dat zou toch in orde moeten zijn .....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 10:35:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"></link>
Neuh...
code:
1
2
3
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
of 
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"/>

Dus zonder </link>. Open de style sheet eens in mozilla (vanaf de server) en vraag de eigenschappen op. Er moet staan:

code:
1
Type: text/css

Wellicht krijg je text/plain, dan is de server niet goed ingesteld.

edit:
quote != code |:(

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nee, zoals ik zei accepteert mozilla dat niet, al zou het wel moeten.

je moet de file zelf een mime-type meegeven,
zie ook http://developer.netscape...tes/incorrect-mime-types/

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Zo heb ik 'm op mijn site: <link href="style/main.css" rel="stylesheet" type="text/css"> en dat werkt gewoon.

Volgens mij is de href niet goed bij jou, de padverwijzing moet mischien met ./ of ../ beginnen?

of zet dit boven je <html> deel:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:25

Pelle

🚴‍♂️

Luister maar naar RM-rf, die geeft je het juiste antwoord. Sommige webservers snappen niet wat ze met .css files aanmoeten, en daar gaat Mozilla dus van over z'n nek.

Verwijderd

Dan maak je het zo:
<link href="main.txt" rel="stylesheet" type="text/css">

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Dat van de server instellen vind ik altijd een vage gebeurtenis... .css -> text/css is namelijk al jaren een standaard setting in Apache Mime-types.. Kweet niet hoe het met IIS zit, maar voor Apache zou je het nooit in hoeven stellen, tenzij een grapjas het opzettelijk uitgezet heeft.. :)

Der zijn nog wel wat andere servers die gebruikt worden.. Netscape/Domino of whatever, maar werkt .htaccess daar wel?

Verwijderd

Mozilla accepteerd gewoon ook de fout gedifineerde mime types, geeft echter wel een waarschuwing in de javascript console.

code:
1
2
3
Warning: The stylesheet http://www.mimetype.org/css/suckymimetype.css 

was loaded as CSS even though its MIME type, "text/plain", is not "text/css".

Dit is juist omdat zoveel (non Apache) servers verkeerd staan ingesteld, anders zou een groot gedeelte van de sites er niet bepaald mooi uitzien in Mozilla.
Pagina: 1