ABIT KR7A-RAID

Pagina: 1
Acties:

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 12:04
hai die hai,

ik heb hier zo'n heerlijke Abit mobo die na deinstalleren van mijn Creative drivers van KX-project een fatal error gaf (en dit bleef geven!! > uiteindelijk reset!!).

Na de reset niks meer, alleen de ventilatoren draaien nog en verder niks, geen piepje, niks.

Mijn conclusie mobo aan gort :'(

Wie deelt deze conclusie niet?

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
probeer eens de bios te resetten en kom dan nog eens terug

• Majapro
LOL als ik de power on knop doe dan gebeurt er niks anders dan dat de ventilatoren draaien, verder niets geen beeld geen piep. Ook niet na een CMOS clear dmv de jumper

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
promaja schreef op 02 augustus 2002 @ 10:32:
LOL als ik de power on knop doe dan gebeurt er niks anders dan dat de ventilatoren draaien, verder niets geen beeld geen piep. Ook niet na een CMOS clear dmv de jumper
Haal dan eens alles in je PC los behalve videokaart, processor+koeler, geheugen en ATX stekker en kijk eens of het dan werkt :)

• Majapro
bedankt voor de tip, maar ik heb alles er al uit, behalve de cpu en cooler

Verwijderd

het zou nog kunnen dat je een slecht contactje hebt met cpu>slot , even er uit en er in en het hendeltje paar keer op en neer bewegen.

en kijk even op het mobo of er toevallig wat ontplofte condensatoren op zitten.

• Majapro
cpu eraf gehaald en er weer op + het bordje al grondig bestudeerd onder daglicht, maar kan niks vinden geen plekje etc.

heb net al een aantal zaken langs gebeld, op zoek naar eenzelfde mobo, niemand heeft em op voorraad :(

ik ben bang dat als ik een andere RAID-mobo neem dat dan al mijn data naar de knoppen gaat

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
promaja schreef op 02 augustus 2002 @ 12:09:
bedankt voor de tip, maar ik heb alles er al uit, behalve de cpu en cooler
Heb je de PC speaker er aan? Dan zou je piepjes moeten horen. Het kan ook zijn dat die piepjes heel zacht zijn, houd je oor dan eens voor het speakertje. Hoor je geen piepjes? CPU of Mobo gaar. CPU testen in een ander mobo. Werkt die? mobo gaar --> Garantie :) Sim-pel :p

• Majapro
maar als alleen de cpu kapot zou zijn geeft ie toch ook een piepje?
ja speaker goed aangesloten en hoor zelfs geen hele zachte piepjes

en ja Garantie > DiDicom.nl (iemand ervaring?), ik heb nog geen reaktie gehad maar het is dan ook pas gister avond plots kapot gegaan (behalve natuurlijk een auto reply via e-mail en de beloofte dat ze terug zouden bellen vanochtend)

weet iemand dan misschien dat als je van High Point RAID naar een Promise RAID controller gaat je data, die al geinstalleerd staat, bewaard en werkend blijft?

Pagina: 1