Toon posts:

[CM] Met spiegels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Als ik de binnenkant van mijn kast nu vol met spiegels plak. Dus tegen alle kanten aan de binnenkant. Ik zet er ook een stobescoop in zodat het licht alle kanten op word gereflecteert kan dit schadelijk zijn voor enige onderdelen in mijn computer? Moet ik nog ergens op letten? Ik was van plan op de plek waar mijn moederbord zit een zwarte sticker te plakken ter hoogte van de cpu en de North-bridge(plek waar normaal toch ook cooler op je mobo zit). OF zal hierdoor de tempratuur in mijn kast door de spiegels heel veel oplopen? Want volgens mij reflecteert een spiegel ook warmte.

ik heb trouwens de search geprobeert, maar die werkte niet :?

Verwijderd

Met die warmte zal het wel loslopen, maar je kast wordt er wel vreselijk zwaar van.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

je moet je strobo iig niet aansluiten op de voedign van je computer.. het zijn namelijk pulzen, maar zelf zou ik het niet doen omdat ik er dan helemaal para van word

4015Wp west (Dordrecht)

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Ah ik had dus dit ook bedacht 1 maand geleden... heb het gedaan.....scheelt je wel 4 graden en het ziet er niet mooier uit!

• Perphide
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 09:56:
Met die warmte zal het wel loslopen, maar je kast wordt er wel vreselijk zwaar van.
Ik heb er spiegelkarton voor gebruikt.... weegt niets!

Verwijderd

Topicstarter
SilentSniper schreef op 02 augustus 2002 @ 10:04:
Ah ik had dus dit ook bedacht 1 maand geleden... heb het gedaan.....scheelt je wel 4 graden en het ziet er niet mooier uit!
Word het 4 graden warmer van?

En hoezo wat word er lelijker van dan?

• Perphide
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 10:17:
[...]

Word het 4 graden warmer van?

En hoezo wat word er lelijker van dan?
ja 4 graden warmen werd het bij mij..

en lelijker omdat je allemaal stof op de spiegels gaat zien en het effect is niet echt geweldig...

Verwijderd

moet je er wel allemaal kleine spiegeltjes van maken en dan de kast rond laten draaien, krijg je zo'n spiegelbo effect :D

• Perphide
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 10:25:
moet je er wel allemaal kleine spiegeltjes van maken en dan de kast rond laten draaien, krijg je zo'n spiegelbo effect :D
nee hoor.. :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 20:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Let op dat je geen EPROM's hebt (chipjes met raam), zitten ze er wel, plak er dan een DIKKE zwarte sticker overheen, anders zijn ze in één flits leeg!

Verwijderd

spiegels reflecteren de warmte ook terwijl de kast die op neemt en aan de buitenkant af geeft

een spiegel is een isolator (kijk maar naar een thermoskan daar zitten 2 spiegels in) dus denk dat het geen goed id is
en dat het wel degelijk warmer kan worden dan maar 4 graden hoger als eerst maja..

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:16

Demo

Probleemschietende Tovenaar

sebastius schreef op 02 augustus 2002 @ 11:00:
Let op dat je geen EPROM's hebt (chipjes met raam), zitten ze er wel, plak er dan een DIKKE zwarte sticker overheen, anders zijn ze in één flits leeg!
Dat zal wel meevallen... volgens mij werkt dat alleen bij UV-licht :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Demoniac schreef op 02 augustus 2002 @ 11:05:
[...]
Dat zal wel meevallen... volgens mij werkt dat alleen bij UV-licht :)
dat klopt ja

maar die gast heeft ook gelijk want wit licht zit vaak ook uv in :P dus ja dan is het ook schadelijk

maar eeproms heb je vaak geen last van hoogstens de bios en die is al afgeplakt met merk stikkertje :P
Pagina: 1