Toon posts:

wu's verdwenen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik heb gister omstreeks de 35000 wu geflusht maar D-net heeft er maar 20.000 getelt, hoe kan dat? Spaar ik voor niets ofzo?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Dat hoor ik vaker en heb ik zelf ook al een paar keer mee mogen maken. Als je direct flusht is er in mijn geval niets aan de hand. Spaar je een week en flush je alles tegelijk, ook al doe je daar naar euro.v27.distributed.net dan komt maar de helft aan :'(:(:'(

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
Er zijn drie dingen mogelijk :
1) Iemand heeft de blokjes die jij hebt uitgerekend langer dan 90 dagen geleden uitgerekend, maar nog net voordat jij ze hebt ingeleverd, zelf ingeleverd.
2) Je hebt blokjes uitgerekend die anderen al random hadden uitgerekend
3) Er zijn daadwerkelijk blokjes via het netwerk verdwenen.

Aan 1) en 2) doe je niets. 3) kun je tot een minimum beperken door grote outbuffers meerdere malen te flushen.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
De 'houdbaarheidsdatum' is tegenwoordig toch 15 dagen om Megaflushes te voorkomen? Of heb ik dat nu verkeerd?
Weet je toevallig of dit ook het geval is bij OGR?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
De houdbaarheidsdatum is nog steeds 90 dagen...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 13:50 schreef Mr_Atheist het volgende:
<...>2) Je hebt blokjes uitgerekend die anderen al random hadden uitgerekend<...>[/quote]Het is een hardnekkig misverstand dat "normale" blokjes al random gedaan kunnen zijn. Dus om te voorkomen dat mensen het bovenstaande aldus interpreteren:

Random blokjes komen uit een apart gedeelte van de keyspace. Deze blokjes worden dus nooit uitgegeven door een keyserver. Een blokje wat je normaal hebt "gefetcht" kan dus nooit random door iemand anders zijn gedaan.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 14:36 schreef Pinball het volgende:
Het is een hardnekkig misverstand dat "normale" blokjes al random gedaan kunnen zijn. Dus om te voorkomen dat mensen het bovenstaande aldus interpreteren:

Random blokjes komen uit een apart gedeelte van de keyspace. Deze blokjes worden dus nooit uitgegeven door een keyserver. Een blokje wat je normaal hebt "gefetcht" kan dus nooit random door iemand anders zijn gedaan.[/quote]vaudt. de random blokkies komen uit hetzelfde gedeelte als waar tijdens de vorige fetch-actie de keyspace op dat moment was. Elke keer dat je gaat fetchen, wordt er een regel in je .ini aangepast... die met de "randomprefix=221".

Probeer het maar eens uit, dan kun je meteen ontdekken dat na "randomprefix=256" alles op is, en dus de hele keyspace inmiddels een keer is uitgedeeld :)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 14:36 schreef Pinball het volgende:
Het is een hardnekkig misverstand dat "normale" blokjes al random gedaan kunnen zijn. Dus om te voorkomen dat mensen het bovenstaande aldus interpreteren:

Random blokjes komen uit een apart gedeelte van de keyspace. Deze blokjes worden dus nooit uitgegeven door een keyserver. Een blokje wat je normaal hebt "gefetcht" kan dus nooit random door iemand anders zijn gedaan.[/quote]WRONG!!! Dat kan wel degelijk :(

Verwijderd

Topicstarter
O.K. maar dan nog vind ik een verlies van 40% wel ontzettend veel! Mijn blokjes hebben MAXIMAAL 40dagen op mijn pc'tje staan wachten tot het moment dat de opperkoe ze mocht verrekenen! Dan vindt ik het echt vaag dat er al zoveel van mijn blokjes al random gedaan zouden zijn! (er is toch nog niet eens de helft van de keyspace doorgedraaid?

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Sueno & DSmarty: vaudt & wrong:

Random blocks are not chosen from the entire 2**64 keyspace, but rather we've pre-defined some slices of keyspace as random slices, and when your client picks a random block it will come out of one of these areas

http://n0cgi.distributed.net/faq/cache/71.html

* pinball herhaalt zichzelf: Het is een hardnekkig misverstand :) :)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

:o
Pagina: 1