Wat betekent dat het
nu dus nog ok is...
Merk echter op dat ik geen links gepost heb die niet kunnen (dat denk ik toch: links naar openswf.org en code die de headers van een swf uitleest kan perfect volgens mij)
Maar ik heb dan nog gewoon getest wat iedereen zelf kan uitlezen als swf files geopend worden in een hex-editor (dat mag je met elke file op je systeem toch wel doen zeker?), en gepost waar in de swf files je moet kijken om de flash-versie uit te lezen...
Redelijk elegante oplossing voor dit praktische probleem denk ik, en zeker een oplossing die perfect legaal is, wat ook de status van decompilers in de toekomst mag worden...
En vergeet vooral niet: de vraagsteller heeft zelf die swf files gemaakt, hij wil gewoon een manier om de header te kunnen uitlezen:
check je eigen quotes in de faq:
Doordat artikel 6 van de Softwarerichtlijn en artikel 45m Aw stellen dat decompilatie onder omstandigheden is toegestaan, is iedere decompiler per definitie inzetbaar voor zowel wettelijk toegestaan, als voor inbreukmakend gebruik van software. De overweging bij de Auteursrechtrichtlijn geeft aan dat decompilers niet verboden zijn. Dat kan impliceren dat de zinsnede 'uitsluitend bestemd om de ongeoorloofde verwijdering of ontwijking van softwarebeveiliging te vergemakkelijken' in de Softwarerichtlijn, betekent dat omzeilingsmiddelen alleen onder de bepaling vallen, indien zij uitsluitend bestemd zijn om inbreukmakende handelingen te faciliteren. Wanneer zij tevens op basis van het auteursrecht niet te verbieden gebruik van software mogelijk maken, vallen ze er niet onder.
waaruit ik begrijp dat het in dit specifieke geval perfect mogelijk is dat ik een verwijzing maak naar een decompiler... het zijn zijn eigen files!!
Nu goed, deze topic is niet de plaats om over decompilers te spreken, en hun wettelijke status... het zou interessant zijn als je er een topic aan wijdt in P&W, maar ik denk dat we het hier, in dit specifieke topic, met de specifieke vraagstelling, kunnen houden bij: doe je swf files open in een hex-editor, en kijk wat de vierde byte is...
iedereen gelukkig?