[Flash] Hoe kun je zien welke flashversie een .swf is?

Pagina: 1
Acties:

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Ik heb een aantal flashbannertjes moeten maken voor mijn werk, maar nu is mijn chef er van overtuigd dat ze opgeslagen zijn als flash6.
Ik weet bijna zeker dat ik ze opgeslagen heb als flash4 bestanden.

Ik heb ze wel gemaakt in flashmx en ik heb vanzelfsprekend ook de bijbehorende flash6 player plugin.

hoe kan ik nu zien aan een swf met welke flashversie hij gecodeerd is?

edit: in de bron kan ik niks ontdekken en als ik de (niet beveiligde) .swf files open in flash, dan kan ik ook niks over de codering vinden...

[ Voor 0% gewijzigd door Fubaruba op 02-08-2002 09:16 . Reden: stukkie erbij ]

Verwijderd

download een oude 4 player,...
ga naar je baas en speel je filmpjes erop af, als ze het doen is het versie 4,
zoniet is het een hogere versie.

verder zou ik niet weten als je een .swf in notepad ofzo opent daar iets staat, heb het net geprobeerd maar zag niks in de letterbrij verschijnen van een versienr.

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat je dat of bij de eigenschappen kan zien(via rechtermuisknop) of, (wat ik helamaal niet zeker weet) bij de properties in flashmx.
kweet het niet zeker, maar ik geloof dat het ergens in de "help" staat. kwas het laatst tegen gekomen, maar ik heb nu flash niet meer geinstaleerd :)

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 17:41

xshredx

als ik swf files in een flash decompiler gooi, geeft die informatie over de flash versie
download misschien een trial van een flash decompiler, en check het zo

hier heb je een link naar een asp script dat de headers van swf files uitleest: http://www.4guysfromrolla.com/webtech/tips/t102001-1.shtml
hier: Flash version detector and redirector http://www.virtual-fx.net...ash_version_detector.html

en zowat elke flash decompiler kan dit wel denk ik, gebruik diegene die je wil, of diegene waar je een trial van vindt als je er geen hebt

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ter info: links naar dat soort decompile proggies worden op GoT overigens niet toegestaan. ;)

• xshredx

xshredx

cutter schreef op 02 augustus 2002 @ 10:57:
Ter info: links naar dat soort decompile proggies worden op GoT overigens niet toegestaan. ;)
die progjes zijn wel perfect legaal hoor, en van de bekendste zijn er allemaal trials uit, dus ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen, maar jij je zin hoor
topicstarter: gewoon effe in google dan flash decompiler tikken hé

of zet ze anders online, dan kan ik of iemand anders dat wel voor je uitchecken... er bestaan genoeg 'legale??' manieren om dat te doen , bv. http://www.openswf.org/code/swfparse.cpp

ik zou niet weten waarom iemand een swf file niet door een hex editor of zo mag draaien om te kijken wat het getal op plaats 4 is of zo hoor...
ik heb het hier getest (+ ik meen dat uit de officiële beschrijvingen van het swf formaat te hebben onthouden): de eerste drie bytes/letters van een flash file als je die opent in een hex editor zijn FWS en de vierde byte geeft de flash versie aan...
ik heb hier nu enkele flash files openstaan, en bij elke van die files geeft de vierde byte de flash versie aan...
gewoon effe dus opendoen in een hex-editor en je weet het (als je geen hex-editor hebt, kun je gerust de trial downloaden van ultraedit: http://www.ultraedit.com/ ... je doet dan gewoon: rechtermuisklik op een swf file, en laat die openen door ultraedit)

concreet: opendoen in een hex-editor en de byte op plaats 4 bekijken... die geeft de versie aan (4 voor flash 4, 5 voor flash 5, 6 voor flash mx)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Die dingen worden vooral gebruikt om een swf te decompileren en dat mag in bijna alle gevallen niet. De programma's zijn idd nu nog legaal alleen gaat dat in de toekomst zeer waarschijnlijk veranderen als de nieuwe auteurswet wordt ingevoerd.

In de P&W faq staat hier meer over.

• xshredx

xshredx

Wat betekent dat het nu dus nog ok is...
Merk echter op dat ik geen links gepost heb die niet kunnen (dat denk ik toch: links naar openswf.org en code die de headers van een swf uitleest kan perfect volgens mij)

Maar ik heb dan nog gewoon getest wat iedereen zelf kan uitlezen als swf files geopend worden in een hex-editor (dat mag je met elke file op je systeem toch wel doen zeker?), en gepost waar in de swf files je moet kijken om de flash-versie uit te lezen...
Redelijk elegante oplossing voor dit praktische probleem denk ik, en zeker een oplossing die perfect legaal is, wat ook de status van decompilers in de toekomst mag worden...

En vergeet vooral niet: de vraagsteller heeft zelf die swf files gemaakt, hij wil gewoon een manier om de header te kunnen uitlezen:
check je eigen quotes in de faq:
Doordat artikel 6 van de Softwarerichtlijn en artikel 45m Aw stellen dat decompilatie onder omstandigheden is toegestaan, is iedere decompiler per definitie inzetbaar voor zowel wettelijk toegestaan, als voor inbreukmakend gebruik van software. De overweging bij de Auteursrechtrichtlijn geeft aan dat decompilers niet verboden zijn. Dat kan impliceren dat de zinsnede 'uitsluitend bestemd om de ongeoorloofde verwijdering of ontwijking van softwarebeveiliging te vergemakkelijken' in de Softwarerichtlijn, betekent dat omzeilingsmiddelen alleen onder de bepaling vallen, indien zij uitsluitend bestemd zijn om inbreukmakende handelingen te faciliteren. Wanneer zij tevens op basis van het auteursrecht niet te verbieden gebruik van software mogelijk maken, vallen ze er niet onder.
waaruit ik begrijp dat het in dit specifieke geval perfect mogelijk is dat ik een verwijzing maak naar een decompiler... het zijn zijn eigen files!!

Nu goed, deze topic is niet de plaats om over decompilers te spreken, en hun wettelijke status... het zou interessant zijn als je er een topic aan wijdt in P&W, maar ik denk dat we het hier, in dit specifieke topic, met de specifieke vraagstelling, kunnen houden bij: doe je swf files open in een hex-editor, en kijk wat de vierde byte is...
iedereen gelukkig?
Pagina: 1