Met Iptables een ip forwarden naar hetzelfde ip

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 15:05

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Klinkt vreemd he? Dat is het ook.

Het gaat hier om: Ik heb een xs4all ADSL aansluiting. Deze is volgens deze manier getweaked: [ADSL/Alcatel] SIP Spoof, gebruikt de tweaker het?

Als ik m`n vpn server direct aan het internet hang, werkt L2TP perfect. Alleen als ik er nog een linux firewall tussen wil hebben, moet deze ook m`n internet ip hebben, anders ziet deze het internet niet... En om een verbinding met L2TP te maken, moet de VPN server ook het internet ip hebben....

Ik heb dus 2 computers met hetzelfde ip. Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat de ene computer poort 1723 enz. naar die andere forward (dat forwarden met iptables lukt prima, maar hoe kan ik instellen dat ie de data bij die andere comp krijgt?)

Ik heb dit (iets minder uitgebreid) gisteren al in IT gepost, alleen daar wisten ze het niet.. Hopelijk lopen hier een paar briljante personen rond die me kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 22:57

ripexx

bibs

Als ik het goed begrijp heb je twee pc met exact hetzelfde ip-adres en je wilt dan gecontroleerd data en poortenmappen? Dat kan toch nooit. Je zegt tegen pakketje A ga naar ip x.x.x.x en dan zegt deze op zijn beurt weer ga jij effe lekker naar ip hetzelfde, dat kan toch niet :?

Maar waarom doe je zo moeilijk. Die vpn serevr geef je een ander ip, in de private ranges. Daarna laatje via iptables alles natten en firewallen, behalve die poort voor je vpn, die lus je direct door naar je vpn server. Zo wordt toch je hele netwerk gefirewalled, maar kan je direct met je public ip inloggen op je vpn. :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Ik wil het forwarden naar hetzelfde ip ja, misschien kan je het forwarden naar de andere NIC zodat het daar uit komt

Ten 2e: Het _MOET_ hetzelfde ip zijn, anders kan je geen l2tp verbinding maken. En dus werkt NAT enz. ook niet. Die sloopt namelijk de header...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
TRAP! (laatste keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Ik zei dus maandag dat dit m`n laatste trap was, maar aangezien ik kennelijk niet een topic in PNS mag beginnen omdat deze nog open staat zie
Rempage0611 in "Poorten forwarden naar hetzelfde IP op andere comp"
Ga ik hier maar weer verder... en er kwamen eindelijk een paar nuttige reply`s :'(