Momenteel ben ik bezig om een website te maken waarop een groot aantal statistische gegevens gepresenteerd gaat worden. De gegevens worden opgehaald uit een oracle-database. In eerste instantie wordt de data in tabelvorm weergegeven, maar de wens bestaat ook om deze in grafieken te presenteren.
Ik ben nu op zoek naar een pakket/tooltje dat data aangeleverd uit oracle (hetzij middels een rechtstreekse query, hetzij middels platte asci) om kan toveren tot grafieken welke als gif of jpg opgeslagen kunnen worden. MRTG valt af omdat het daarmee slechts mogelijk is om maar twee lijnen in een grafiek te plotten. RRDTOOL valt af omdat de data dan eerst geconverteerd moet worden naar een RRD-data-bestand, hetgeen de performance niet ten goede komt. GRAPH (GNU plotutils) valt af omdat het resultaat bijzonder lelijk is en het ondoenlijk is om een tijdschaal op de horizontale as te krijgen.
Het liefst zou ik het tooltje als volgt willen aanroepen:
$ sqlplus prutser/pruts123 @query | TOOLTJE [opties] > grafiek.gif
of
$ cat tabel.lst | TOOLTJE [opties] > grafiek.gif
Weet iemand van het bestaan van zo'n tooltje of pakket af?
Bedankt alvast!
Ik ben nu op zoek naar een pakket/tooltje dat data aangeleverd uit oracle (hetzij middels een rechtstreekse query, hetzij middels platte asci) om kan toveren tot grafieken welke als gif of jpg opgeslagen kunnen worden. MRTG valt af omdat het daarmee slechts mogelijk is om maar twee lijnen in een grafiek te plotten. RRDTOOL valt af omdat de data dan eerst geconverteerd moet worden naar een RRD-data-bestand, hetgeen de performance niet ten goede komt. GRAPH (GNU plotutils) valt af omdat het resultaat bijzonder lelijk is en het ondoenlijk is om een tijdschaal op de horizontale as te krijgen.
Het liefst zou ik het tooltje als volgt willen aanroepen:
$ sqlplus prutser/pruts123 @query | TOOLTJE [opties] > grafiek.gif
of
$ cat tabel.lst | TOOLTJE [opties] > grafiek.gif
Weet iemand van het bestaan van zo'n tooltje of pakket af?
Bedankt alvast!