Toon posts:

[php 4.2.2] variables doorgeven via form/url

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoTters,
Mijn webserver is vannacht, zonder dat ik dat wilde, geupdate naar PHP versie 4.2.2 vanaf 4.0.6 geloof ik ... ik deel deze server met een aantal mensen, vandaar dat dat zomaar kon.

Echter, ik zit met een probleem. Ik gebruik links bijv. als index.php?language=nl en dan gebruik ik in index.php de $language variable. Nu werkt dit dus niet meer, heeft te maken met die update. Ook vanuit formulieren is dit exact hetzelfde. In de oude versie werkte het prima, en ik zou dit graag weer zo krijgen. Dit schijnt heel makkelijk om te zetten te zijn in php.ini, maar waar ik precies moet zijn kan niemand mij tot dusver vertellen. Iemand hier enig idee?

Al mijn scripts omzetten gaat me een week duren, dat is eigenlijk geen optie...

Verwijderd

Topicstarter
Thanx for de snelle reply. Als ik het goed begrijp moet ik dus register_globals aanzetten, dit dacht ik eerder ook al, maar die bleek dus wel aan staan...ik lees nog wel ff verder :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik heb dus weer eens niet goed gekeken... kijk net in de phpinfo, en staat dus gewoon uit. Bedankt!!!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Aaaaaaaaargh! Zet register_globals op Off en werk gewoon met $POST, $GET, $COOKIE, $SERVER ed.!

* Glimi thinks register_globals equals to"get it off!"

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik ben gewoon gaan werken met $HTTP_GET_VARS, $HTTP_POST_VARS, $HTTP_COOKIE_VARS, $HTTP_SESSION_VARS etc. Dat maakt het soms ook wat overzichtelijker, zo weet je waar die variablen weg komen :)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Waarom niet met de auto globals, scheelt je toch weer het globallen van je $HTTP_*_VARS (plus dat ze geloof ik al afgeraden worden)

Echter de reden om $HTTP_*_VARS of $_* te gebruiken is om je interface strak de definieren. Als jij een variabele controleert uit je sessie die aangeeft hoeveel rechten pipo heeft, dan mag die variabele niet opeens uit de GET/COOKIE/POST ed. komen!
Regel 1: Vertrouw nooit de input. Weet waar het vandaan komt en houdt je interface zo strak mogelijk!!

[ Voor 0% gewijzigd door Glimi op 02-08-2002 10:40 . Reden: dom! shit vergeten ]

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

zie Grum

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.