Om een paar van de vragen te beantwoorden:
Gedestilleerd water geleid in theorie geen stroom nee. Echter, zodra je een lek hebt komt het water op je (meestal)
stoffige PC-onderdelen. Stof = vervuiling = geleiding.
Komt nog bij dat ik geen desti, maar demi-water gebruik en volgens mij geleid dat wel.
Over dat folie. Ik dacht toch niet dat ik mijn bloedhete dik overklokte GF2GTS ga inpakken in warmte-isolerend folie
Waarom slangklemmen in je kast? Omdat het een stuk goedkoper is dan hydraulische koppelingen. Die koppelingen zijn een béétje overkill voor een systeem waar nauwelijks druk op staat he

Je ontkomt zowiezo niet echt aan slangklemmen, want op mijn rad en koelblok kúnnen niet eens hydraulische koppelingen. Verder is er niets mis met slangklemmen, als je ze maar zorgvuldig monteert en aandraait
Over het stilzetten, danwel uitvallen van een pomp...
Ik kan mijn pomp met een schakelaar stilzetten, waarna er een felrode led gaat knipperen op m'n baybus, om me te helpen herinneren dat het ding uitstaat

Nog beter is dat ik een flow-sensor heb die door MBM wordt uitgelezen. Valt de pomp uit, geeft ie een alarm en heb ik 10 seconden om het uit te zetten, anders schakelt MBM de PC 'brute force' uit. (Power Off)
Overigens heb ik een aatal tests gedaan. Hij kan een minuut of 20 draaien zonder dat de pomp uitstaat voor de CPU écht warm word en hij kan (stressed) wel een uur of 8 draaien wanneer m'n rad-fan uitvalt.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!