antenne op kabelaansluiting aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.523 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Ik wil bepaalde radio zenders die alleen via de FM antenne te ontvangen zijn graag ontvangen.
Maar hier in huis heb ik alleen stereo torens die een coax aansluiting hebben en een AM antenne aansluiting.

Is er geen mogelijkheid om een soort antenne ofzo op die aansluiting te doen waar je normaal je kabel instopt zodat je gewoon een FM antenne hebt :?
Of is dit nou gewoon een hele lompe vraag van mij |:( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 20:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

zo'n antenne sluit je inderdaad gewoon daar op aan. Op het middelste pinnetje om precies te zijn, maar vaak hebben ze ook gewoon een coax stekker aansluiting.

Je kan zelfs een gestripte coax kabel van 2-3 meter als (matige) antenne gebruiken.

edit: ha ik was eerder >:) :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44602

Geen lompe vraag, wel simpel antwoord... Gewoon je FM antenne aan een stekkertje maken dat in je COAX past (alleen middelste pinnetje gebruiken)... Werkt... Wat ook werkt is alleen een draadje van een meter aan je COAX stekkertje...
Trouwens, een goede areal klinkt altijd nog veel beter dan alles wat je via de kabel binnenkrijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
JvS schreef op 02 augustus 2002 @ 09:20:
zo'n antenne sluit je inderdaad gewoon daar op aan. Op het middelste pinnetje om precies te zijn, maar vaak hebben ze ook gewoon een coax stekker aansluiting.
op het middelste pinnetje :?
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pvanwelt/plug.JPG
dat is de aansluiting waarop ik moet aansluiten, dus dan moet ik het toch gewoon daarop doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

pvanwelt schreef op 02 augustus 2002 @ 09:56:
[...]

op het middelste pinnetje :?
afbeelding
dat is de aansluiting waarop ik moet aansluiten, dus dan moet ik het toch gewoon daarop doen :?
Ja op het middelste pinnetje }) daarop alleen, buitenring is Massa en is niet van toepassing voor "draadantenne". Je kunt eventueel een normale coax plug nemen en daar alleen de middelste aansluiting van gebruiken. :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
heb net ff bij electro shop hier in de buurt gewoon ff een kant en klaar draadje met plug gekocht en werkt gelijk :+

tnx allemaal :)

• Johsch56
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-12-2021
vrees dat het niet werkt bij mij Spectral stereoset.De analoge coaxiale ingang heeft verbonden gestaan met de TV stekkerdoos van de interactieve TVaansluiting van de Delta Tv.Ik denk dat daaruit alleen een digtaalsignaal uitkomt die misschien de aan;oge coax ingang van de tuner-versterker heeft gekilt.
Of heb ik het mis?De AB van de set geeft of vind geen zenders nl.
Wie weet hiet een antwoord op svp.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

@Johsch56 een topic (uit 2002!) kicken om te kapen is niet de bedoeling. Voor eigen vragen/problemen zijn eigen topics. Als je een eigen topic maakt noem dan zo heel mogelijk apparatuur en hoe alles aan was gesloten, van bovenstaande kan ik niet veel maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.