[car-sound]Hoe te verbeteren.

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Eerst had ik een toyota op grijs kenteken. Mijn speakers zaten toen in de aftimmering van de laadvloer geschroeft. Hierdoor werkt de laadvloer als klankkast en dat was een retegoed geluid. Goed uitgebalanseerd, vooral mooi laag.

Nu heb ik een andere auto (na 450.000 was de corolla op :'( ). Echter nu heb ik dezelfde speakers achter gemonteerd (zijkantjes hoedenplank, hoedenplank zelf is eruit, vanwege zitplaats hond) en het klinkt ronduit Kwalitatief Uiterst Teleurstellend. Hoe kan ik dat nu weer verbeteren. Ik snap dat het geluid nooit meer kan worden zoals in die carolla, heb immers geen klankkast van 1mx1mx20cm. Ik wil geen grote houten kasten achterin mijn kofferbak, de hond moet er immers ook nog zitten.

Nu dacht ik eraan om ze in PVC buizen te hangen of heeft dat geen enkele nut? Let wel het gaat om het geluid NIET om het volume. Ik vind 40 watt in mijn auto meer als voldoende (was het in het verleden ook). Ik houd van mooi laag maar niet van een "boooombox".

Laat uw wijsheid hier eens over schijnen _/-\o_

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Wat heb je voorin zitten? Als je geen hoedenplank achter maakt (omdat blijkbaar je hond elke kilometer meerijdt :P ), kan je het bestje je geluid van voren halen.

Een pvc pijp is wel een aardige gedachte. Je zou 't op zijn minst kunnen proberen, maar helemaal ideaal is het niet. Beter is toch gewoon een hoedenplank systeem, wat perfect werkt als de hond een keer thuis blijft.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Voorin heb ik ook speakersjes zitten, maar geen geweldige moet ik zeggen. Eerst waren die alleen ter ondersteuning. En nee mijn hond rijd niet elke kilometer mee, maar wel vaak. Ik ga niet elke keer honderrek eruit, hoedplank erin, speakers aansluiten, uur later spreakers loshalen, hoedenplank eruit, hondenrek erin, ect, ect, ect. 8)7 Maar maakt een hoedeplank dan zoveel uit? Ja het vormt iets van een klankkast, maar wel een die aan alle kanten lek is?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Dan wordt het toch modden en tweaken ... custom kistjes maken die naast je hondenrek achterin je auto passen.

Heeft de hond ook een lekker muziekje achterin :D

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Dus echt kistjes maken, is da beter dan z'n pvc buis (kant en klaar kist)?. Nou ga alvast de dikopenneerzaag warmdraaien :r

* Cyberpope had daar geen zin in, wilde eigenlijk de 2de voeding in zijn pc bouwen

Verwijderd

Hmmm als je toch bezig gaat ... maak dan voor mij wat kickpanels voor een '91-er Celica als je wilt :p

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Bak met hoedenplank geeft prima klankkast, ondanks dat ie totaal lek is. De hond krijgt echter voorrang merk ik, dus modden maar.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Nee, mijn intereur krijgt voorrang. Anders mot de hond mee op de achterbank. Dat is allemaal zo naar de klote. Zal eens bij mijn zwager binnen wandelen, is meubelmaker met eigen bedrijf dus daar mot wa kunne.

Verwijderd

Hoedenplank telkens erin en eruit is niks ivm met je hond, dus dat is geen optie.

Maar het verschil tussen wel hoedenplak (klankkast !) en zonder is echt onvoorstelbaar groot weet ik uit eigen ervaring.

Ik zou misschien iets kleinere klankkasten om de speakers proberen te bouwen of inderdaad iets van een pvc pijp.

Je kan ook voorin grotere/betere speakers monteren, maar daar heb je ook weinig klankkast... Misschien kan je nog iets onder de voorstoelen of achterbank weten te maken ?

En misschien heb je nog in de achterbak ruimte waar je reservewiel normaal zit, daar kan je ook 't een en ander inbouwen, maar dan staat wel je hondenrek erop, dus weet niet of dat een goed idee is :?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Nee, dus.
Ik heb nu gebruik gemaakt van de zijpanelen die in de kofferbak zaten. Die vervangen door 8 mm MDF en daar de speakers in gezet. Klinkt redelijk, maar het geluid dat ik in de toyota heb kan ik niet evenaren. Maar ja daar had ik mijn hele laadvloer als klankkast. Zal nu gewoon met minder genoegen moeten nemen.

Helaas was de maximale PVC pijp 130 mm in doorsnee en mijn speakers zijn tot mijn spijt 150mm. Dus dat ging ook niet.

Even kijken of dit went en of ik dit acceptabel blijf vinden, anders zoeken naar een andere oplossing.

Pagina: 1