Door Zero00 - Friday 02 August 2002 14:16
Ik had ook nog een case fan plaatsing vraag. Een "normale" fan blaast... maar als je em omdraait betekend het dan simpelweg dat ie dan zuigt? Want ik wil vooronder een 80 mm fan naar BINNEN laten blazen en achterop heb ik nog een plek (zit een mooi ingeprint plektje) voor een 40 mm fan maar die wil ik dus laten zuigen en het (warme) lucht dus zo naar buiten gooien. kan ik dan de 40 mm fan gewoon omdraaien en naar buiten laten blazen zodat ie zuigt van binnen? of praat ik wartaal?
Ja hoor, even simpel als 1 en 1 2 is
En voor je dit soort vragen stelt, kijk eerst even op de FAQ, want jouw vraag+antwoord staat daar zeker weten bij... Zoals hierboven te zien
Je sprak over een 40x40mm fan??? dat is wel heel erug klein zeg! Zal niet veel uithalen op de airflow denk, want hij`s veel te klein! Minimaal 60x60 wil nog weleens effect hebben.
Eigenlijk typisch een gevalletje voor een Dremel: maak er een paar extra gaten in en plaats daar een fan in. Die kan je heel simpel vast maken met bv. een tie-wrapje. Zo`n fan weegt zowat nix, dus het vastmaken is heel simpel te doen. Zou misschien zelfs met (hittebestendig, dus dat`t blijft plakken bij hoge temps) kunnen denk...
Ik ga ook binnenkort de dremel in mijn kast zetten, wat de airflow is gewoon kut. CPU en mobo zijn idle beide 44° en dat vind ik wel erug veel (voor mobo)
Dit is dacht ik een goede opstelling. Veel dremel-werk, maar dat niet uit, toch niks te doen (na het werk hm)
Zit er nog over na te denken of ik veel gaten zal boren achter de fan of gewoon een heel vierkantje eruit halen en er een fangaurd voor zetten... T`kan allebei dat wel...
Use the Search Luke...