Ik zit de Installatie review van Debian door te snuffelen om zo zelf een succesvolle installatie te maken, maar helaas blijf ik hangen.
In de installatie wordt gekozen voor een netwerk installatie.
Dan lijkt mij dat er eerst een netwerkkaart gedetecteerd en/of de drivers geinstalleerd moeten zijn.
Enfin. Nu kan je dus in die Debian install voor device drivers kiezen.
Deze vraagt om een floppy met de drivers er op in de dir: /ib/module/'section'
Ik neem aan dat de 'section' 'net' moet zijn (?).
Dus ik vrij naief naar de realtek site.
Echter loopt het daar helemaal vast. Gezien mijn linux newbieness weet ik niet precies wat ik nodig heb.
Je hebt 3 kandidaten voor download:
• Packet driver, dat verdacht veel op een DOS .com file lijkt, dus ik snap niet precies wat het onder het kopje UNIX doet.
• SCO Unix driver
• UnixWare 7.x driver
Nou bij die laatste 2 heb je me...
Dit zijn, voor zo ver ik kan bepalen, ongecompileerde drivers.
En als ik me niet vergis moet ik dan dus eerst een draaiende linux bak hebben om die zut te kunnen compilen. D.w.z. ALS één van deze al de correcte drivers zijn.
Nu vroeg ik me af of er binary drivers zijn die ook nog eens bij de debian install gebruik kunnen worden.
Ongeveer 300 google queries later kwam ik dus niet verder. En helaas werk de search hier ook nog niet.
Zou iemand hier iets zinnigs over kunnen zeggen?
Oh ja... Voor ik het vergeet.
De installatie met CD had ik al geprobeerd, en daar liep ik al tegen de problemen wat betreft het branden van .iso files zonder .cue-sheet.
Enfin, dat is dan toch min of meer via een omweg gelukt (Daemon tools => CD Copy
), maar in de installatie vroeg hij op de 1ste CD van debian naar een bepaalde directory, distsmnt (zie review) of zo iets, die er ECHT niet op stond.
En ik ben er toch aardig zeker van dat ik de correcte CD heb.
Tenminste, als ik debian.org mag geloven.
In de installatie wordt gekozen voor een netwerk installatie.
Dan lijkt mij dat er eerst een netwerkkaart gedetecteerd en/of de drivers geinstalleerd moeten zijn.
Enfin. Nu kan je dus in die Debian install voor device drivers kiezen.
Deze vraagt om een floppy met de drivers er op in de dir: /ib/module/'section'
Ik neem aan dat de 'section' 'net' moet zijn (?).
Dus ik vrij naief naar de realtek site.
Echter loopt het daar helemaal vast. Gezien mijn linux newbieness weet ik niet precies wat ik nodig heb.
Je hebt 3 kandidaten voor download:
• Packet driver, dat verdacht veel op een DOS .com file lijkt, dus ik snap niet precies wat het onder het kopje UNIX doet.
• SCO Unix driver
• UnixWare 7.x driver
Nou bij die laatste 2 heb je me...
Dit zijn, voor zo ver ik kan bepalen, ongecompileerde drivers.
En als ik me niet vergis moet ik dan dus eerst een draaiende linux bak hebben om die zut te kunnen compilen. D.w.z. ALS één van deze al de correcte drivers zijn.
Nu vroeg ik me af of er binary drivers zijn die ook nog eens bij de debian install gebruik kunnen worden.
Ongeveer 300 google queries later kwam ik dus niet verder. En helaas werk de search hier ook nog niet.
Zou iemand hier iets zinnigs over kunnen zeggen?
Oh ja... Voor ik het vergeet.
De installatie met CD had ik al geprobeerd, en daar liep ik al tegen de problemen wat betreft het branden van .iso files zonder .cue-sheet.
Enfin, dat is dan toch min of meer via een omweg gelukt (Daemon tools => CD Copy
En ik ben er toch aardig zeker van dat ik de correcte CD heb.
Tenminste, als ik debian.org mag geloven.
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.