Toon posts:

3D RTS games? pffffffffffffff..

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in de search vond ik hier niets over....

maar goed, wat vinden jullie van dit soort games? ik erger me nogal aan de hoeveelheid crap op de markt. ik heb er zelf een hele zooi thuis liggen: z2, conflict zone, dogs of war, dark reign2, earth 2150, ground control en warzone2100 en vast nog wel wat maar als je ziet hoe slecht sommige zijn! dogs of war bijvoorbeeld, hoe kan iemand zoiets slechts maken?!

dus, mijn vraag is: hoe kan het dat uitgevers met zulke rotzooi op de proppen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 01:36:
in de search vond ik hier niets over....

maar goed, wat vinden jullie van dit soort games? ik erger me nogal aan de hoeveelheid crap op de markt. ik heb er zelf een hele zooi thuis liggen: z2, conflict zone, dogs of war, dark reign2, earth 2150, ground control en warzone2100 en vast nog wel wat maar als je ziet hoe slecht sommige zijn! dogs of war bijvoorbeeld, hoe kan iemand zoiets slechts maken?!

dus, mijn vraag is: hoe kan het dat uitgevers met zulke rotzooi op de proppen komen?
tja mensen kopen toch wel. overigens vond ik 2150 mooi en goed maar te moeilijk zonder erin te verdiepen en hou ik meer van age of empires. age of mythology wordt voor mij dan ook de eerste waardige 3d rts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja da klopt wel, mensen kopen t toch wel .. kijk maar naar jezelf ^_^ , ikzelf heb niet echt veel van de 3D RTS games gespeeld tot heden maar van wat ik heb ezien en gespeeld was ik niet diep van onder de indruk. In dat opzicht ben ik KEIhard blijven hangen bij een ECHT 3D rts spel (imho) das dan Homeworld.

Verder is t wat hard om t allemaal rotzooi te noemen tis alleen een wat inspiratieloos genre geworden. (kheb t al eeuwen niet meer gespeeld maar ik speel liever een sessie Dune2 of Command & Conquer (de eerste dus) dan Emperor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 14:02

Apache

amateur software devver

Warcraft III, C&C Generals (nog niet uit, maar word wel erg goed, ben ik van overtuigd)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Je noemt ook wel echt klotespellen hoor (de meeste moest ik zelfs opzoeken, want ik had er nog nooit van gehoord).

Er zijn zat 3D-RTS-en die goed zijn. Het al genoemde Warcraft II bijvoorbeeld...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain Pervert schreef op 02 augustus 2002 @ 03:44:
Er zijn zat 3D-RTS-en die goed zijn. Het al genoemde Warcraft II bijvoorbeeld...
die is 2d hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Wanneer is een RTS 3D?

Als je de camera 360 graden kan draaien? (x,y of x,y,z)
Of als alles 3D oogt?
Of wanneer je met de camera kan inzoomen? (a la Warcraft III, Empire Earth)

Dat vroeg ik mij nou eens af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STINGnl schreef op 02 augustus 2002 @ 08:05:
Wanneer is een RTS 3D?

Als je de camera 360 graden kan draaien?
Of als alles 3D oogt?

Het is 3D als het spel niet draait op je Speedstar s50 B)
Overigens, hoort EtBFD hier ook bij?
Een raar spel, eerst vond ik het ruk, maar na een tijdje toch wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

De spellen die genoemd worden liggen dan ook niet voor niets na een tijdje voor 4EUR in de grabbelbak. En dan zijn het nog dure en slechte onderzettertjes ook. o_O

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

En what about emperor battle for dune?

Ik moet zeggen wat betreft 3d erg mooi gemaakt. Echter de inzoom en draai feature heb ik echt nooit gebruikt. Ja om stoer te doen.

Ze kunnen zich beter richten op echte realistische 2d ipv 3d. Dat werkt gewoon niet als je een goed overzicht wil houden.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 02:51:
Mja da klopt wel, mensen kopen t toch wel .. kijk maar naar jezelf ^_^ , ikzelf heb niet echt veel van de 3D RTS games gespeeld tot heden maar van wat ik heb ezien en gespeeld was ik niet diep van onder de indruk. In dat opzicht ben ik KEIhard blijven hangen bij een ECHT 3D rts spel (imho) das dan Homeworld.

Verder is t wat hard om t allemaal rotzooi te noemen tis alleen een wat inspiratieloos genre geworden. (kheb t al eeuwen niet meer gespeeld maar ik speel liever een sessie Dune2 of Command & Conquer (de eerste dus) dan Emperor.
NOU nou, ik moet zeggen dune2 rulede. Maar als je het nu bekijkt is het geen pretje. Hetzelfde geldt voor C&C. Kan me niet voorstellen dat je dat voor je lol nog opstart.

Red alert, dan begint het een beetje, en dat is al redelijk blokkerig!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ik zou best voor een tijdje weer C&C kunnen spelen. Nostalgie :)
_/-\o_ C&C Series _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15
Apache schreef op 02 augustus 2002 @ 03:18:
Warcraft III, C&C Generals (nog niet uit, maar word wel erg goed, ben ik van overtuigd)
goh dat zeiden mensen ook van Tiberian Sun en Renegade :X
disclaimer: ik vond ze niet slecht maar heel veel andere mensen wel

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

1 woord: Total annihilation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX schreef op 02 augustus 2002 @ 09:47:
+ Warcraft III ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Inderdaad!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX schreef op 02 augustus 2002 @ 09:47:
Ik tel er twee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:56

Soullie

Planeshift

Homeworld
Sacrifice
Warcraft 3

Prima 3d games... het is alleen dat de k*t games in dit genre eerst zijn uitgekomen of zow... er staan nog wel wat leuke toekomstige titels te w88

de nieuwe C&C IG3 HW2 en nog een zooi veel belovende titels....
Lord_Mithril schreef op 02 augustus 2002 @ 09:46:
[...]
goh dat zeiden mensen ook van Tiberian Sun en Renegade :X
disclaimer: ik vond ze niet slecht maar heel veel andere mensen wel
Mja c&c generals ziet er dan ook echt veel belovend uit... van T-sun had ik eigenlijk niets veel belovends gezien voor ie uitkwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 12:10
Empire Earth
Conquest: Frontier Wars (die is echt mooi 3D)
Rise of Nations (nog niet uit, maar belooft heel wat)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Empire Earth is zo'n gaaf spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik vind Earth echt wonderfull;
graphics zijn echt super geil
gameplay is helemaal stoer gedaan ('eigen voertuigen maken')
zowel boven als ondergronds vechten
multiplayer is geweldig omdat je mooi kunt afwisselen; lucht, (onder)grond, water

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

ooit empire earth multiplayer gespeeld? loopt zo brak als het maar zijn kan ...
maar goed ik heb het zowiezo niet veel met age of empire achtige crap vanwege dat.
nee dan hou ik het wel met warzone 2100 met zijn duizenden soorten eenheden :P

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Total Annihilation == beste "2.5"D RTS ooit. Met uitzondering van Homeworld ben ik nog geen enkel strategiespel tegengekomen, 2D of 3D, dat qua gameplay ook maar in de buurt kwam van die klassieker.

De Warcraft en C&C reeksen zijn naar mijn smaak te plat. Generals gaat daar hopelijk verandering in brengen. Ben ook benieuwd naar Project Earth (Homeworld kloon).

Oh ja, waarom 3D? Omdat de klant 't wil. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DroogKloot op 10-04-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
STINGnl schreef op 02 augustus 2002 @ 08:05:
Wanneer is een RTS 3D?

Als je de camera 360 graden kan draaien? (x,y of x,y,z)
Of als alles 3D oogt?

als het polygonen gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Laatst online: 22-09 13:34

Mystic_X

What does this button do

Battle realms is ook zeker een goed spel en is ook in 3d. Misschien niet zo'n bekende titel maar zeker een goed spel

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 17:14
Op zich is Total Annihilation net zo 3D als WarCraft III, met het verschil dat je bij WarCraft III nog enigszins glijdend onder een hoek naar de units en gebouwen enzo kunt kijken terwijl je die bij TA alleen van boven ziet. Maar alles in TA: het landschap, de gebouwen, de units, de explosies, is opgebouwd uit polygonen en net zo 3D als WarCraft III.

In tegenstelling tot TA is Starcraft dus wel 2.5 D: 2D maps in perspectief getekend met bitmap-units en bitmap-gebouwen. Afgezien daarvan heeft het wel een leuk verhaal en speelt het wel fijn omdat de 3 kanten echt uniek zijn t.o.v. elkaar.

Mijn favoriete 3D RTS games zijn dan ook met grote voorsprong Total Annihilation en het al eerder genoemde Homeworld. Heb nog geen 3D RTS games gespeeld die die games overtroffen in speelgenoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Laatst online: 05-08 18:32
total is niet een bestaand woord :P :+

WC3 is wel cool om te spelen, probeer die maar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer je INSERT en DELETE keys eens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 19:52:
[...]

Probeer je INSERT en DELETE keys eens? :)
Hij heeft het over Warcraft 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
nu we het toch over 3d rts hebben, welke is geschikt om over de lan te spelen, ik denk aan Red alert 2 + addon, maar ik zoek iets aparts, iets leuk, ik dacht ook aan warcraft 3, maar draait die wel mooi en goed op een athlon 700 mhz, 128 mb sdram en een tnt 2 videokaart :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Laatst online: 18:56

Soullie

Planeshift

Breepee schreef op 02 augustus 2002 @ 12:26:
Empire Earth
Conquest: Frontier Wars (die is echt mooi 3D)
Rise of Nations (nog niet uit, maar belooft heel wat)
Conquest Frontier wars is idd ook erg nice... en ook 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die schijtspellen zoals Dogs of War en conflict zon dus niet voor het volle pond gekocht :D, had ik dat wel gedaan dan was ik tegen DE regel ingegaan: koop ALLEEN wat de PcGameplay als goede spellen (dus boven de 85%) bestempelt :D.

Ground Control was in ieder geval supervet. Ziet er tegenwoordig nog steeds ontzettend indrukwekkend uit. Earth 2150 is ontzettend leuk, maar wel erbarmelijk afgewerkt en Dark Reign 2 ging wel. Homeworld is trouwens ook supertof ja, maar niet zo mooi als Ground Control toch.

Starcraft vond ik trouwens gewoon 2 dimensionaal. Sacrifice is mijn persoonlijke favoriete spel; ik heb mezelf gewoon moeten dwingen om dat van de HD af te gooien anders ging ik hele tijd niets anders spelen :).

Maar toch vraag ik me af waarom die mensen niet inzien dat hun spel gewoon zuigt soms, zoals bij Conflict Zone en zo.

Warzone 2100 was trouwens echt SpEkTakel! Die geluiden, de animaties, .... geweldig spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 06:48

Gerco

Professional Newbie

Homeworld en
Homeworld:Cataclysm

zijn twee superbe 3D RTS games... ik ben zelden betere spellen tegen gekomen. Ik vind ze zelfs beter dan Deus Ex. Al was het verhaal van Homeworld beter dan van zn opvolger.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 23:19:
Starcraft vond ik trouwens gewoon 2 dimensionaal.
Starcraft is ook 2 dimensionaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja goed maar een paar mensen claimden 2.5 2D. Dat vind ik dus grote onzin he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 16:03
Meeste 3d RTS'en spelen naar mijn mening te traag, goed voorbeeld is Z 2 duurt gewoon veels te lang > weinig actie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 18:15
Niemand ooit van Myth gehoord? Van Bungie? Dat was één van de eersten in dit genre, en het was IMHO een superspel. Myth II was nog veel beter. Goed verhaal, mooie graphics, een perfecte gameplay.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
empire earth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roetje schreef op 03 augustus 2002 @ 00:41:
Meeste 3d RTS'en spelen naar mijn mening te traag, goed voorbeeld is Z 2 duurt gewoon veels te lang > weinig actie :)
Nee man! Lekker Zpel juist! Misschien loopt je sys wel te traag ofzo maar hier gaat het heerlijk! Vette actie, coole botjes en tanks enzo... neen, Z2 is zeker een van de betere 3D Rts games. vind ik :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 20:13:
Hij heeft het over Warcraft 2 :)
DOH! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat je deze leuk vind. :)

Machines. Is al een oud spel, maar heeft wel een "3D"-omgeving. Je kunt namelijk drie standpunten kiezen. 3e-persoons bovenaf, 3e-persoon ground level en 1e-persoons.
Bij gamespot is er wel een review van of kijk anders bij Acclaim. Werkt trouwens niet onder 2000 of XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z2 is idd leuk spel maar kan begrijpen dat iemand het langdradig vind .. Z was ook leuk spel ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 14:41
camera 360 graden kunnen draaien zuigt, je raakt je hele orientatie kwijt op die manier
ik vind de warcraft3 strategie prima, wel 3D, tenminste min of meer maar toch altijd vanuit dezelfde richting kijken, dan weet je tenminste wat boven en onder

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik vind het beste 3d RTS spel:

Warrior Kings

Heel erg mooi, als je dit hebt gespeeld dan vind je Warcraft3 een kinderachtig derderangs spelletje (tenminste dat vind ik). En nou niet meteen gaan lopen rellen dat warcraft3 zo cool is, probeer eerst Warrior Kings maar eens :P

Ohja tis ook veel beter dan AOE :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:35

The End

!Beginning

Warzone 2100! Volgens mij ook de eerste 3D RTS. Zeer goed gedaan (Zeker voor wanneer het is gemaakt)
Pagina: 1