Toon posts:

[tv-out] Iemand een radeon tv-out aan de praat gekregen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor ik het ga proberen (het draait net allemaal zo lekker soepel...) zou ik graag horen of er al mensen zijn die hun Radeon tv-out onder linux aan de praat hebben gekregen. Ik heb wat gezien over Gatos en ati2 drivers, maar die gaan mn hele XFree setup weer aanpassen. Maar UT doet het net zo lekker, dus direct de zaak overhoop halen heb ik niet zo'n zin in :P Misschien dat de XFree 4.2.0 drivers het standaard wel ondersteunen :? Onder windows werkt het wel, maar het is tegenwoordig de enige reden waarom ik dat os nog gebruik.

Heeft iemand het al werkend onder linux? Zo ja, hoe dan ? :+

Mijn systeem: Gentoo met XFree 4.2.0-r12, kde 3.02, een Radeon 64 DDR ViVo.

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-07 09:47
Ik heb ook een Radeon met TV-out (Mobility LY M6 32 Mb DDR), de "ati" en "radeon" drivers ondersteunen nog geen TV-out. Ik ben nog niet met de Gatos drivers bezig geweest.

Over je XFree config hoef je je geen zorgen te maken, dat is maar 1 file. Als je met het TV-out gebeuren eerst even in een aparte file werkt kun je voordat de X-server start gewoon de config die je wilt gebruiken over /etc/X11/XF86config kopieren. En je UT-friendly config als je die wil.

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 23:31
Uh.. Die Gatos drivers zorgen er alleen voor dat je X gewoon werkt als je tv-kaart in tv-out modus staat (das standaard als je pc aanstaat met je kabel naar je tv in de videokaart geplugd). Als je dan normaal gesproken X startte kreeg je geen beeld omdat de tv-out de gewenste resolutie niet aankan. Met die Gatos drivers kan dat dus wel, en kan je dus gewoon je X draaien in tv-out modus. je krijgt dan echter geen beeld op je tv. Als je dan bijvoorbeeld film wilt kijken maak je gebruik van de VESA plugin in mplayer. De BIOS van de ati kaarten zijn goed genoeg dat VESA het hele TV-out gebeuren regelt.
Dus het "dual monitor" zoals onder windows heb je onder linux niet. Het enige wat die Gatos doet is drivers vervangen, dus je 3D performance kan achteruitgaan. Config etc. bljift hetzelfde

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 16:28

franklin

denkt teveel...

heb je een XF86config voorbeeld viper?

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-07 09:47
Je config blijft niet per se hetzelfde.

Voor de ati.2 drivers zijn er zo te zien een paar specifieke XF86Config opties. Zie ook http://gatos.sourceforge.net/

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de info, precies waar ik naar opzoek was. Misschien dat ik het probeer. Maar echt helemaal handig lijkt het me toch niet.
Pagina: 1