Idd heel simpel:
Een goede rad is een grote rad. De opbouw van de meeste radiatoren is behoorlijk overeenkomend: Er zijn twee hoofdgroepen: Alu en koper. Vrijwel alle alu radiatoren zien er hetzelfde uit (er zijn ook niet zoveel toeleveranciers van autoradiatoren) en ook vrijwel alle koperen rads zien er eender uit. Enkel de afmetingen verschillen. Kies de grootste, die je nog kwijt kan in je kast, en als je de rad niet in de kast wilt hebben, kies dan gewoon de grootste.
Gangbare afmetingen van alu rads zijn 13x26 cm (o.a. div Fiat en Ford rads) en voor koper 15,5 x 20 (div Opel rads) Andere maten zijn er natuurlijk ook. Let ook op de aansluitingen, of je daar wat mee kan doen. Bij sommige rads staan die nl wel heel erg vreemd.
Als je de kans hebt, koop een goed uitziende, koperen rad. Merk is niet belangrijk, afmetingen moeten voor jou bruikbaar zijn. Groter = beter.
Ik wil producten als de black ice rad niet afzeiken, maar wat me opvalt is dat een relatief klein product, wat nooit de warmteafgifte van een autorad kan hebben, zo opgehemelt wordt. Plak er een "heftige" naam aan, vraag er veel geld voor (alhoewel rads nieuw gewoon erg duur zijn) en het verkoopt vanzelf, door de hype welke gecreerd wordt.
--overigens moet ik zeggen dat mijn volgende project een mini of microtower wordt, en dan zijn black ice dingen natuurlijk wel erg mooi......--