moet ik 1 5.1/dts set kopen of. lossen versterker en boxen?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17
ik zit er de laatste tijd heel erg over te denken om iig een dts systeempje te gaan kopen omdat ik steeds meer dvd films ga kijken en ik wel van een beetje lekker geluid hou. is het slim om een home theatre system te kopen of kan ik het beter los kopen .. ik zit nu een beetje ronde de setjes van jvc/kenwood/samsung of panasonic .. mag er ook wel een beetje stylish uitzien .. het oog wil ook wat :>

duss setje of losse componenten ... (search kon niks vinden ...;) )

Verwijderd

Ik persoonlijk hou niet van dat "nep" geluid uit die surround setjes van bv creative , ik heb er een sony prologic versterker ( supa geluid en haar scherp met geen ruis ) op zitten en uhm ik zal het zo zeggen :"ik voel de muziek beter als ik hoor :> " , dit haal ik NOOIT met die setjes ( dan liggen ze er na een paar dagen verbrand bij >:) )

• DaTimMan
ik heb zelf al een creative setje op mijn pc staan maar ik bedoel dus een echt systeem tegen de 700 a 800 eurotje ..

Verwijderd

ja de mijne was 3800 piek ( zeer pro ) alles verguld en dergelijke , speakers waar je u tegen zegt :D

Verwijderd

1 tip, koop nooooit de Philips MX160D, deze heb ik dus bij MediaMarkt gekocht en ga morgen me geld terug vragen, er komt een irri bij geluidje uit de speakers als je een DVD film kijkt, ze hebben der allemaal last van dus het hoort bij de speler, erg irritant dus :(

Ik ben vandaag bij BCC wezen kijken en daar hadden ze een hele mooie staan van Panasonic, de SC-MD3, die heeft een blauw display en kan vertikaal geplaatst worden en is in spiegelend zilver uigevoerd 8)

• DaTimMan
ok .. das een beetje te.. ik zoek meer iets in de midde klassen... ik hoef niet per se doof :) maar een beetje lekkere sound is nie mis... kwil de dino in jurassic park ook aan de buren laten horen.. })

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
Ze hebben zo'n systeempje bij Staffhort in Utrecht... maar zoveel geluid komt er niet uit voor dat geld hoor. Wil je echt wat dan heb je toch wel een budget van 1500-2000 euro nodig...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

oh het valt reuze mee kwa geluid ( wel nog nooit volopen gehad >:) ) maar echt zo'n scherp geluid , is echt niet te vergelijken met een subsetje voor de pc ( ik heb wel digitaal scheelt ook al :D )

• DaTimMan
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 00:23:
1 tip, koop nooooit de Philips MX160D, deze heb ik dus bij MediaMarkt gekocht en ga morgen me geld terug vragen, er komt een irri bij geluidje uit de speakers als je een DVD film kijkt, ze hebben der allemaal last van dus het hoort bij de speler, erg irritant dus :(

Ik ben vandaag bij BCC wezen kijken en daar hadden ze een hele mooie staan van Panasonic, de SC-MD3, die heeft een blauw display en kan vertikaal geplaatst worden en is in spiegelend zilver uigevoerd 8)
jah zoiets bedoel ik enne neh geen philps voor mij :r te ... gewoontjes..
die heeft een blauw display en kan vertikaal geplaatst worden en is in spiegelend zilver uigevoerd is meer mijn stijl :) :9~

• DaTimMan
tgaat dus niet om een setje voor mijn pc. .. daar is een fps 2000 systeempje genoeg voor tis echt voor mijn tv en cd.+ radio.. dus een dvd speler en tuner

Verwijderd

Me too :)

Kijk ff op www.panasonic.nl, dan bij DVD en systemen, staat een plaatje van em, bij BCC was ie geloof ik €669, valt nog mee dus :)

Verwijderd

OOOOOOOOOH ik dacht voor de pc :O , het is ook al laat aan het worden :P . maar dan zou ik zeker een 5.1 prologic set halen ( mooie duren ( nou ja duur misschien niet maar mooi wel :D ))

• DaTimMan
ja is goed te doen... ff kijken zag zelf ook al een mooie panasonic. of check de jvc th5-ar ook heeeeel mooi 669 euro dus zelfde prijs :>
edit :bedoel je niet de dm3?

• DaTimMan

Verwijderd

Yep, die is het :)

Morgen ff naar MM me geld terug halen, en dan ga ik waarschijnlijk deze kopen :)

• DaTimMan
zekerz een leuke keuze :P was het toevallig bcc den bosch? want dan issie morgen weg :*) :*) :P ;)

Verwijderd

:9 Die ziet er zeker leuk uit :9

Misschien dat je nog wat wijzer en meer info kan vinden op deze site en forum.

Dit is toch geen spam he ? Just to be sure :)

Verwijderd

DaTimMan schreef op 02 augustus 2002 @ 00:44:
zekerz een leuke keuze :P was het toevallig bcc den bosch? want dan issie morgen weg :*) :*) :P ;)
Neuh, a'dam noord :P

Maar ze hebben der wel meer dan 1 hoor ;), en een weekie wachten vind ik niet erg.

Ook een voordeel van die set is dat er een wandmontage kit bijzit voor de surround speakers, wel zo handig dacht ik :)

• DaTimMan
thanks... i like shiny :)

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:23

tozzke

aka tozzert

een tip: koop geen Sony DVD-speler.......
2 kennissen van me hebben 2 verschillende typen Sony Home Entertainment sets, mar beide hebben er al problemen mee gehad, DVD's slecht lezen, video-cd's niet afspelen (terwijl dat wel moet kunnen). Eén van de 2 is zelfs al 4 keer terug geweest, maar nog is het bagger

• DaTimMan
haha sony en philips staan ook niet in mijn lijstje jvc/kenwood/samsung of panasonic

• Robin11
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05-2021
Als het echt voor je TV is, dan zou ik zeker geen setje aanraden. Losse componenten komen wat dat aangaat toch beter uit de bocht kwa geluid.
Ik zag in een van je reacties dat je 3800 piek wel een beeje teveel vond. Als ik jou was zou ik gewoon even goed in een aantal bladen kijken voor aanbiedingen. Er zijn leuke setjes (set in de zin van losse componenten in één aanbieding) te koop. Wat wel belangrijk is voor het geluid, is dat je beter je boxen van een bepaald merk kan kopen. Liever nog van dezelfde serie binnen dat merk.
Wees voorzichtig met je aankoop, want het is toch veel geld. Als je een goede aankoop doet, gaat je set jaren mee. Laat je goed informeren wat de nieuwste snufjes op markt zijn en beslis zeker niet in een keer. Vooral tegenwoordig zijn er veel producten op de markt.

Het merkenverhaal?? Ik kan je gaan vertellen welke ik de beste vind, maar dit is puur een kwestie gevoel. Je zult zelf in een grote zaak moeten vragen of je verschillende merken mag beluisteren (denk aan een C*rrect en een Media M*rkt) en maak dan een beslissing.

Laaste tip: Nogmaals je koopt zo'n set waarschijnlijk voor een meerdere jaren. Mijn mening is dat je beter iets meer geld kan uitgeven voor een set met flink wat vermogen, dan dat je over twee jaar toch weer wat anders wil.

Succes met je aankoop

• DaTimMan
DaTimMan schreef op 02 augustus 2002 @ 00:56:
haha sony en philips staan ook niet in mijn lijstje jvc/kenwood/samsung of panasonic
enne pioneer mag er ook zijn (denon en marantz is beetje buiten budget )

Verwijderd

Nou, ik heb hem gekocht en hij werkt perfect hoor :) Zeer mooi geluid, subwoofer geeft ook perfect de lage tonen. De lade zit trouwens achter het display, dat rechts naar binnen draait :)

• DaTimMan
gaaf ik ga binnekort ook ff kijken moest werken vandaag

Verwijderd

een zin: Klipsch Promedia 5.1

• DaTimMan
2 woorden : thanks pics???

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Tip 1: ga niet naar bcc, de block ,megashit etc. dat soort tenten ik heb er gewerkt en wat ze daar leveren is troep!!
Tip 2: Koop geen setje!!!!! altijd losse compo's doen
Tip 3: Vet geluid valt of staat bij amp en speaker en let dan niet op wattage's enzo is bullshit
Ik heb een zeer betaalbare NAD amp 2x25 watt en ik blaas alle sony's van
2x150 watt eruit plus ik kan de mijne gewoon op '10'zetten als het moet en het
blijft strak en onvervormd
Tip 4: Goed film geluid = goeie subwoofer
Laag ,lager.... laagst :) de hele flat duikt weg als de t-rex aankomt in jurrasic park
Tip 5: Ga naar een 'echte' audiozaak ! meestal kan je daar je setje van je keuze gewoon
thuis uitproberen om te horen of het daar ook goed klinkt! (moet je es bij bcc
proberen)

DaTimMan Succes en ga niet over een nacht ijs en kijk goed rond er is heel veel aan onbekende doch kwalitatief hoogwaardige audio apperatuur verkrijgbaar voor niet al te veel geld!
gr. Guidoootjuh

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Verwijderd

Waarom levert BCC enzo nou troep!?!? Zijn gewoon de gangbare merken, RAF enzo is wel leuk maar dan ben je xxx kwijt als je daar wat koopt van een wat beter merk.

• DaTimMan
guidooo schreef op 04 augustus 2002 @ 00:20:
Tip 1: ga niet naar bcc, de block ,megashit etc. dat soort tenten ik heb er gewerkt en wat ze daar leveren is troep!!
Tip 2: Koop geen setje!!!!! altijd losse compo's doen
Tip 3: Vet geluid valt of staat bij amp en speaker en let dan niet op wattage's enzo is bullshit
Ik heb een zeer betaalbare NAD amp 2x25 watt en ik blaas alle sony's van
2x150 watt eruit plus ik kan de mijne gewoon op '10'zetten als het moet en het
blijft strak en onvervormd
Tip 4: Goed film geluid = goeie subwoofer
Laag ,lager.... laagst :) de hele flat duikt weg als de t-rex aankomt in jurrasic park
Tip 5: Ga naar een 'echte' audiozaak ! meestal kan je daar je setje van je keuze gewoon
thuis uitproberen om te horen of het daar ook goed klinkt! (moet je es bij bcc
proberen)

DaTimMan Succes en ga niet over een nacht ijs en kijk goed rond er is heel veel aan onbekende doch kwalitatief hoogwaardige audio apperatuur verkrijgbaar voor niet al te veel geld!
gr. Guidoootjuh
ok dit is nu iets waar ik echt wat aan heb .. 8) _/-\o_
helaas is het zo dat de losse componenten sa,em nogal snel meer als 1000 8)7 euro kosten en ik maar een krap budget heb (studentje van 18 met bijbaantje c&a }:O :9 ) dus 600-700 euro is een aboslute max en eigelijk ook een richtprijs ik heb al zooi genoeg gekocht (aiwa stereo van 70 euro :r :r :r :r ... compu klinkt beter heb em dus nooit aan) kga binnekort ff kijken bij de hobo hifi in het centrum kijken.

ik hoor trouwens wel veel goeie ervaringen van die setjes. jvc en pioneer of kenwood zijn toch geen slechte merken?

iig thankss

Verwijderd

Tuurlijk niet, maar je vergeet dat er forumgangers rondlopen hier duizenden euro's uitgeven aan zoiets, en dan vind je een setje van €600/700 al snel slecht ja :{

Maar voor de gemiddelde consument is zo'n setje echt goed genoeg hoor, bij Media Markt hadden ze der ook eentje van Pioneer staan voor €777, was zeer compact, en bij MM geldt niet goed, geld terug (binnen 14 dagen), ik heb hier zelf ook gebruik van gemaakt met die flips set en ze doen der heel makkelijk over :)

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 16:22

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb zelf de Pioneer DV-444SYS die bestaat uit een losse DVD (de Pioneer DV-444) speler en een receiver (de Pioneer VSX C300 S). Ik ben er zeer tevreden over maar ja wie ben ik? Deze set heb ik aangesloten op de Denon Speakers SC-50 HTB. Ik ben geen audiofiel maar het geluid bevalt me uitstekend. Misschien moet je een keer kijken op Kieskeurig. Als je meer wilt weten over mijn systeem kijk maar hier :).

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• DaTimMan
zit wat in aan de site te zien komt jvc er met zijn setjes heel goed uit. en ze zien en nog gelikt uit dus ik denk dat het een jvc word ga nog wel ff kijken bij de hobo hifi en bcc in den bosch hermes hifi in utrecht .. gevonden via hifi links . kijken of ze wat hebben voor me.. ik hou wel van design

• DaTimMan
heb toch besloten om een losse componenten systeem te kopen ... hoor overal dat het een betere kwaliteit heeft en minder gevoelig is voor defect (niet meteen alles kapot) ik heb nu een sony versterker 5x80watt .. http://www.sony.nl/view.x...25170&cat=12846&loc=en_NL mag hem
*bla bla bla*

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jvd heeft ook een leuk setje..
pioneer is zelfs heel goed ook.. als je voor 700 klaar wilt zijn zit je snel gebakken aan een all-in-one setje.. wat opzich ook niet verkeer is hoor.. voor films is het zeker leuk.. voor muziek zou ik echter nog geen enkel surround systeem aanbieden (dan word et gelijk dure speakers en sacd weet ik et)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

btw..wat wil je met mp3 mogelijkheid?
wij kunnen dat thusi ook,.. maar we gebruiken het nooit eigenlijk..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• DaTimMan
volgens mijn bon is het de htddw 740s maar kan em niet vinden op de sony site..

• DaTimMan
gitaarwerk schreef op 05 augustus 2002 @ 17:34:
btw..wat wil je met mp3 mogelijkheid?
wij kunnen dat thusi ook,.. maar we gebruiken het nooit eigenlijk..
nou simpel mp3 cds luisteren

heb alleen de versterken nog gekocht en ff geluisterd in de winkel.. mog en nie helemaal opendraaien want met een beetje begon de schap+vloer te trillen.. laat die t-rex en warp engines maar komen :)

specs van de versterken:

STR-DE485 versterker

- vermogen 5x80 + 50 Watt subwoofer :)
- Dolby Digital
- DTS :9~
- inclusief alle speaker kabels
- Digital Cinema Sound :?
SA-VE12P 'PASCAL' speakers en subwoofer
€549 incl 3 jaar garantie >:)

moet er dus nog een dvd speler bij kopen maar nu gaat ie ff op de gigital uit van mijn sb live heb daar toch een dvd speler in zitten anders zou ik op de 780 euro uitkomen . iets boven budget maar toch lossen onderdelen en een goeie versterker (heb gevraagd voor vervorming van geluid bij hoog volume... niks gehoord al stondie niet voluit maar toch hard genoeg) zit btw een active sub bij (beter als passief?)

http://www.kieskeurig.nl/...6072C168FC1256B9E006C425F

http://www.hermeselectronics.nl
zoeken op 740s en dan heb je em.. sony htddw 740s

[ Voor 0% gewijzigd door DaTimMan op 05-08-2002 19:57 . Reden: url bijgewerkt+prijs bijgezet ]

• DaTimMan
*schop*

wat is btw de beste verbinding tussen dvd en versterker optical of tulp .. weet niet of ik ook coaxial er op heb zitten haal em zaterdag af.. (vervoer was ff weg)

[ Voor 0% gewijzigd door DaTimMan op 06-08-2002 21:05 . Reden: zinnig gemaakt ]

Verwijderd

optical, is digitaal dus betere kwaliteit, :) :)
tulp is analoog

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 02:07:
optical, is digitaal dus betere kwaliteit, :) :)
tulp is analoog

omfg :'(

Coaxiaal is ook digitaal en het maakt echt geen reet uit. Theoretisch is coaxiaal beter.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DaTimMan
ff kijken dan als ik em binnen heb.. ben benieuwd

Verwijderd

Ik zou voor losse componenten gaan.
Is duurder maar ja....

• DaTimMan
heb toch besloten om een losse componenten systeem te kopen ... hoor overal dat het een betere kwaliteit heeft en minder gevoelig is voor defect (niet meteen alles kapot) ik heb nu een sony versterker 5x80watt .. http://www.sony.nl/view.x...25170&cat=12846&loc=en_NL mag hem
*bla bla bla*

staat iets hoger in de posts heb ik dus al gedaan beetje late reacte 8)
Pagina: 1