Toon posts:

P4 koeler probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een P4 systeempje aan het bouwen met een 2.26 gig proc. (533 fsb, boxed) en een Gigabyte GA8-IEXP mobo. Als ik de Intel koeler op de processor zet en deze vastzet door middel van de hevels, dan is het alsof de proc. door mijn bordje heen geprakt wordt, zo krom trekt het bord. Lijkt me niet gezond!!! Ben van plan wat van de nokjes van de hevels af te vijlen om dat geval niet zo ver door te kunnen laten drukken. Heeft iemand hier ervaring mee, en is dit normaal? Op de Intel site lees ik dat het bord "slightly bends", maar ik vind het meer het creeëren van een ongezonde bult in mijn mobo. Graag zinnige racties!!!

Het koelpadje van de koeler is door die actie ook naar de Filistijnen. Is Arctic Silver een goede oplossing voor een P4 of zijn die zwarte lapjes los verkrijgbaar?????

Ik heb geen ervaring met het P4 gebeuren, alleen P3 en Athlon........ 8)7

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59
Arctic Silver 3 (AS3) moet je nemen, die stickers zijn prut in vergelijking met dat. En pas op voor vervalsingen! Staat wel op de site van arctic silver. http://www.arcticsilver.com

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

tsja die p4 koelers die ik gemonteerd heb gingen allemaal erg zwaar.

maar je moet het ook wel een beetje gelijkmatig doen. dus niet aan een kant al helemaal vast en dan pas de andere kant.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

dat doorbuigen hou je altijd wel een beetje
wees maar niet bang dit is niet erg

(anders had intel het niet zo gedaan)

ik heb het ook
en in de compu winkel waar ik werk is het ook altijd zo

maar ga AUB geen stukjes wegvijlen
mischien pakken die pootjes dan niet meer goed en schiet hij ineens los

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt boyzzz, goeie tip van dat Arctic Silver.... Ik heb dus zo'n neptube (maar of het nou echt zo veel scheelt??)

En Jeff_P, het bord staat zowat bol, het is echt eng om te zien. Monteer je de koeler als het bord al op de backplate in de kast zit, of voordat ie de kast ingaat?? Het lijkt me namelijk dat ie dan minder zal doorbuigen omdat de spanning deels opgevangen wordt door de montagebusjes. Overigens lijkt het verkleinen van de nokjes niet echt een punt, zeker als je rekening houdt met de stand hiervan t.o.v de koeler, maarja....... wel een beetje bang hoor!!!!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 22:51

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Zet er een andere koeler op, een zalmannetje bijvoorbeeld.

Specs

• MDA
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10-2023

MDA

Dat je bord doorbuigt bij plaatsen koeler is geen probleem. Hier is bij het ontwerp al rekening gehouden (zegt Intel). Wel verschilt het tussen de verschillende koelers. Kijk maar eens op: http://64.85.13.100/coolercomp_p5.htm

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:43
Wellicht dat je hem eerst even vast moet schroeven zodat de druk over het bord verdeeld wordt

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je het bord er uit haalt en op tafel legt, en vervolgens de koeler er op doet, dan buigt het bord ook niet door :) Of is dat te ver gezocht :P

Verwijderd

Topicstarter
Wel grappig dat ik twee heel verschillende meningen zie (Paulgielens en Erik1) Maar dat geeft niet. Ik merk juist dat het bord erg doorbuigt wanneer deze niet op de backplate geschroefd is, dus misschien is het handiger om dat eerst te doen. Aan de andere kant blijkt uit de link van MDA dat de Intel cooler de enige is die dit veroorzaakt. Mijn conclusie is dat de Intel veel te vast aangetrokken wordt. Ik ga dus toch wat van de nokken van de hevels afvijlen, en arctic silver er tussen (Belachelijk overigens die verzendkosten, is meer dan de prijs van de prut), dan kijken hoe het spulletje zich houdt, en in de toekomst een andere (betere) koeler er op. :9 :9 :9

Bedankt allemaal voor de reply's, ik kan er mee uit de voeten. Weet iemand een bedrijf die Arctic Silver 3 gewoon per post verstuurt ?? (Bijvoorbeeld na vooruitbetaling) of een zaak die hier in de buurt zit die dit verkoopt?? (Alkmaar)

_/-\o_

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

jah maar zegt het zelf al: en in de toekomst een andere (betere) koeler erop, nou als je dat doet waarom doe je dat niet meteen? als je aan die nokjes gaat zitten vijlen heb je grote kans dat je garantie kwijt bent... en dan passen die andere coolers mischien niet meer want ze zegt zelf ook dat alleen de intel's dit hebben?

niks

Verwijderd

Topicstarter
De centen zijn nu even op en de nokjes zitten op de heveltjes die weer in een "vattinkje" zitten. Heeft niets met de montage van andere coolers te maken.....

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 10:59:
Weet iemand een bedrijf die Arctic Silver 3 gewoon per post verstuurt ?? (Bijvoorbeeld na vooruitbetaling) of een zaak die hier in de buurt zit die dit verkoopt?? (Alkmaar)

_/-\o_
Je zegt al gewone koelprut te hebben, ik zou dat gewoon gebruiken verschil is namelijk hooguit een graad of 3, niet de moeite van al die euro's....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Voor €8 die graden omlaag??? Heel graag hoor!!!
Pagina: 1