WinXP: Geen pagefile!

Pagina: 1
Acties:

• Mailyourmom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06-2023

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Topicstarter
Hoi,

Ik heb geen pagefile in Windows XP. Als ik in de Performance Options een fixed size opgeef en reboot, komt ie altijd met de melding dat ik geen pagefile heb. Ook andere settings hebben geen effect. De Search in GoT levert niets op, evenals Google. Daar vind ik tips zoals "Zorg ervoor dat de System-groep toegang heeft tot C:\ en alles daaronder", heb ik ook allemaal gedaan, maar dat heeft niets uitgehaald.

Wat nu? :?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

De search op GoT? Die is een beetje brak, dus geen wonder dat je daar niets vind :P
Daar vind ik tips zoals "Zorg ervoor dat de System-groep toegang heeft tot C:\ en alles daaronder", heb ik ook allemaal gedaan, maar dat heeft niets uitgehaald.
Bedoel je hiermee dat je van alle bestanden de alleen-lezen/Archief-opties uit hebt staan?

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

Weinig kans, maar als je zelf een "pagefile.sys" bestand in de C:\ root zet? Kan XP die dan gebruiken?

Verwijderd

Wat voor computer heb je en wat doe je ermee? Als je een goeie (veel geheugen) comp hebt en er weinig veeleisende dingen mee doet kun je ook wel zonder virtueel geheugen toe.

Verwijderd

ZONDER VIRTUEEL GEHEUGEN???

yeah right

: edit
is de foutmelding alleen bij het afsluiten ?
want dat heb ik ook. en het is behoorlijk irritant

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Kun je even iets meer vertellen over je systeem, en dan in het bijzonder de disk layout? Van welke schijf start je op, waar staat de \WINDOWS directory, enz enz.

My other computer is your windows box.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 21:19
Als je een goeie (veel geheugen) comp hebt en er weinig veeleisende dingen mee doet kun je ook wel zonder virtueel geheugen toe.
Hoe meer ram je heb hoe groter je virtueel geheugen wordt. Dus die truuk gaat niet op.

Verwijderd

heb ik ook een prob met virtual geheugen in die nieuwe delta force, geeft altijd een melding dat mijn page file minder dan 150mb is.Gek hij staat op 3000mb

• Mailyourmom

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Topicstarter
OK, de specs: P3 700, 1GB intern, RAID-0 4x20 GB. Het gaat trouwens niet op dat je pagefile 1,5 of 2,5 keer de grootte van je RAM moet zijn. Ik had altijd een pagefile van 100MB, meer dan genoeg. Maar nu blijft ie bij het opstarten telkens zeuren dat ik geen pagefile heb. Dan ga ik naar de System Properties en stel het opnieuw in, waarna ik moet rebooten. Geen enkel effect.

Windows staat in C:\Windows. C:\ is tevens mijn opstartschijf (die RAID-0). Verder heb ik nog een E: van 40GB als backup. Je zou in C:\ een pagefile.sys verwachten maar die staat er gewoon niet!

[ Voor 0% gewijzigd door Mailyourmom op 02-08-2002 01:04 . Reden: specs toegevoegd ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:06

n00bs

Het is weer Zomer!

Kan je jouw pagefile op een andere partitie zetten? zoja probeer dat dan eens

• Mailyourmom

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Topicstarter
Heb ik geprobeerd, maar hij maakt gewoon niets aan. Sterker nog: als ik een zelfgemaakt bestand "pagefile.sys" van 100 MB op C:\ zet en dan naar de System Properties ga en een nieuwe pagefile aanmaak van 100 MB op C:\, zegt ie dat dat bestand al bestaat en of ik het wil overschrijven. Dan zeg ik Ja en vervolgens wordt er geen nieuwe pagefile gemaakt. Bizar! :?

[edit] Ook een pagefile op E: heeft geen effect. Wordt gewoon niet gemaakt.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:06

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijder dan eerst je oude pagefile... vanuit DOS. en daarna handmatig 1 aanmaken op andere partitie, minimale grote zowiezo groter dan 100MB kiezen... minimaal 512MB

• Mailyourmom

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Topicstarter
Mmm... Kan allemaal niet. Ten eerste: er is geen oude pagefile. Het bestand is gewoon weg. Niet op C: en niet op E:. Ten tweede heb ik NTFS dus daar kan ik vanuit DOS niet bij ...
Ik heb het geprobeerd zonder pagefile en dat gaat goed zonder foutmeldingen. Maar zodra ik weer probeer er een aan te maken, gaat het fout.

Verwijderd

Is het al gelukt? Ik heb namelijk nu precies hetzelde probleem. Settings blijven gehandhaafd (als je gaat kijken in de systemproperties), maar een pagefile wordt niet aangemaakt (hidden files zijn gewoon te zien).

Telkens klapt ie eruit. Programma's starten gewoon niet meer op.

Ik heb getracht de productkey van XP te wijzigen en dat is gelukt, maar vraag me af of XP dit wel fijn vindt gezien de security.
SYSTEM heeft gewoon toegang tot de gehele schijf. Ik heb zelfs nu everyone volledige rechten gegeven.

• Mailyourmom

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Topicstarter
Nee, nog steeds niet. Maar ik draai al een hele tijd zonder pagefile en dat gaat net zo goed.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Met PartitionMagic je bootpartitie iets inkrimpen... En dan een nieuwe FAT16 partitie aanmaken (van 500 MB of zo) en die alleen voor de pagefile gebruiken. Is ook wat handiger ivm fragmentatie en zo... Gaat wel werken.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Mailyourmom

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Topicstarter
FAT16? Waarom zou ik dat doen? Ik heb Windows XP en dan gebruik ik ook NTFS. En trouwens, ik denk niet dat dat het probleem oplost. Ik heb al eens geprobeerd de pagefile op een andere partitie te zetten en dat is ook niet gelukt.

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:49
Same problem here... Al iemand een oplossing gevonden?

Dank!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Hoe meer ram je heb hoe groter je virtueel geheugen wordt. Dus die truuk gaat niet op.
ff offtopic, maar dit is onzin. Geheugen is geheugen, het zal een applicatie echt jeuken of het fysiek of virtueel geheugen aant gebruiken is.

Een betere regel zou dus zijn: vanaf een bepaalde hoeveelheid geheugen (ligt eraan hoeveel je totaal denkt nodig te hebben) heb je een kleinere pagefile nodig wanneer je meer geheugen installeert. Ofzo.

topicstarter: misschien overbodig, maar als je een waarde instelt voor je virtuele geheugen, druk je dan wel op het knoppie "instellen" voordat je op OK ramt? :+

日本!🎌

Verwijderd

ik ook problemen.. heeelp !!!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 00:45:
ik ook problemen.. heeelp !!!
En dan vind je het niet slim om aan te geven wat je al gedaan hebt, wat je specs zijn, etc. :? Als de oplossingen in dit topic niet helpen (die je ongetwijfeld al geprobeerd hebt) zou ik het ook niet weten ;).

Verwijderd

Het is vrij duidelijk wat mijn probleem is als je dit topic doorleest... :Z

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 12:12:
Het is vrij duidelijk wat mijn probleem is als je dit topic doorleest... :Z
En jij denkt dat ik het nog niet gelezen heb? De eerste post in dit topic was van mij :{.

Typ bijvoorbeeld op www.computing.net in de search pagefile.sys in onder Win XP categorie.
Pagefile.sys Problem !
Als je zelf niet wilt aangeven wat je systeem verder heeft (RAM, processor, HD-ruimte vrij) mag je het ook lekker zelf uitzoeken ;).

Verwijderd

Sorry voor mijn botte post.. maar ik ben eruit, dankzij computing.net !

http://computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/9843.html

Wat ik gedaan heb is: TPkd.sys verwijderen uit c:\windows\system32\drivers

Wat deze file doet zou ik absoluut niet weten, maar daar hoop ik nog achter te komen, ik kan iig weer een pagefile instellen. Toch bedankt voor je geduld en hulp. :P
Pagina: 1