Toon posts:

Temp meter voor in of op mijn kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het maar niks die bios sensors die zogenaamd de goede tempratuur weergegeven. Ik vertrouw die dingen niet. Nu zag ik laats op internet deze kast:

Afbeeldingslocatie: http://www.ctrl-c.nl/Computers/Casemod%20pics/Favo/525HaCase.jpg

Zie je die "interne" temp meter.. zoiets zoek ik nou ook.
Heeft iemand enig idee waar ikzoiets kan vinden?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dat is een DIGIDOC. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

tevinden bij www.oc-shop.com en vele andere zoek maar op google ;)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bekijk dit topic eens. Daar staan een paar hele mooie sites, waar ze ook van dit soort accesoires hebben.

Als je eenmaal titels hebt, helpt Google je verder ;)

Dividend for Starters

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er cool uit :D

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

jaja, 't is en blijft een mooie mod, van a.p. versteeg ;)

🖥️ | 🚗

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 16:51
vind de nbaybus heel orgineel en mooi weggewerkt.
Is eens wat anders :7

Verwijderd

w00t die digi doc is echt een beetje te duur ik ga echt geen 50 euro uitgeven aan een tempmeter

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Halfords heeft ze ook hoor :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

ik heb wel deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/40152xxl.JPG

gevonden op internet, is 15 euro en heeft maar 1 probe (meet sensor)
Sjek deze site hier hebben ze een aantal temp meters op een rijtje, en aardig prijzig ;):
http://www.xxlcases.nl/shop/docs/pi-332122400.htm

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 16:34
Ik heb zelf net een paar ntc gekocht, die ga ik uitlezen via de gameport.

Zo kan ik dus de temps van het water, intake, outtake en nog iets meten en op een display zetten (is in bestelling)

De ntc's kostte me zo'n 2 euro :+
Het enige is dat je ze zelf moet callibreren met een thermometertje, daarna zijn ze vrij nauwkeurig.

Voor de liefhebbers een linkje die ik heb bewaard:

http://www.benchtest.com/gp_Temp5.html

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
zou je hier misschien iets meer over kunnen vertellen, ik vind het beetje vaag..
NTC, ok! maar zijn die precies, beter dan de sensor op mijn mobo, dat vraag ik me af..

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 16:34
Ik ben nog maar net aan het proberen met ntc's en de software in de link. Op het internet zijn veel meer applicaties te vinden voor het uitlezen van ntc waarden via de gameport.

Volgens mij kan het vrij nauwkeurig worden, het is alleen afhankelijk van de tollerantie van de ntc en de gebruikte software (en van de continuiteit van de 5v??). Een digidoc werkt immers op een soortgelijke mannier.

Ik ben dus nog aan het expirimenteren en heb de NTC's nog maar net gekocht, op het moment van de eerste post had ik nog maar 1 ntc aangesloten. Dit ging vrij goed.

Nu heb ik alle 4 aangesloten en krijg soms vreemde waarden. Ik neem aan dat ik hier wel uit ga komen als ik alles netjes heb gesoldeerd en de ntc's waterdicht heb verpakt (ducktape geeft niet het gewensde effect :( , moet dus nog iets anders hebben)

Laat nog wel even weten wat het uiteindelijke resulgtaat bij mij is, maar voor een totale investering van zo'n 5 euro (snoer, stekker en ntc's) kan er weinig mis gaan.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

die heb je ook van Thermaltake , die zijn ook PHAT daar is ook een minifan en een fan controller bij
Pagina: 1