Toon posts:

[gentoo] /boot is leeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed... gentoo op me flaptop willen installen... ben lichtelijk gek nu:

Aan de hand van de officiele handleiding de installatie doorlopen. Als FS XFS gebruikt, aparte /boot uiteraard. Stage3 uitgepakt. Vaag... me /boot is leeg op de map grub na een symlink genaamd boot die wijst naar " . " Vaag... hmpf...toch even doorgaan als gentoo n00b:) Aan het einde met grub enzo gaat het ook nog goed, maar als ik dan ga rebooten krijg ik netjes :

code:
1
Error 15: File not found

Lijkt me logisch, want /boot heb geen bzImage .... enig idee wat ik fout doe? Ik heb btw de iso's van 1.2 en 1.3a allebei geprobeert

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Toevallig /boot vergeten te mounten?

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In gentoo is na het opstarten je boot partitie nooit gemount, tenminste bij mij niet...

Verwijderd

Topicstarter
Sir_Floppy schreef op 01 augustus 2002 @ 23:34:
Toevallig /boot vergeten te mounten?
Nope, heb het inmiddels 4 keer gedaan ( het hele install proces).

Verwijderd

Topicstarter
Blubber schreef op 01 augustus 2002 @ 23:37:
In gentoo is na het opstarten je boot partitie nooit gemount, tenminste bij mij niet...
Dat weet ik van de vorige keer nog, maar bij mij boet ie dus niet he, kernelfile kan ie niet vinden en ook als ik /boot los mount aan /dev/hda1 (of andersom :P) dan is ie leeg, op die submap grub na.

• Blubber
  • Niet online
? vaag. Das nie goed. Dan neem ik aan dat ie ook niet boot? zonder kernel is lekker booten namelijk :P

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Ik denk dat je vergeten bent je kernel te compileren en te installeren.
Standaard staat er in /boot alleen maar die grub map, en daar komen bzImage en System.map bij als je je kernel compiled.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Blubber schreef op 01 augustus 2002 @ 23:43:
? vaag. Das nie goed. Dan neem ik aan dat ie ook niet boot? zonder kernel is lekker booten namelijk :P
uhmm.... is maar een opmerking mogelijk : DUH ! :P grub geeft daarom ook die file not found .... logisch, maar ik zoek de reden wrom.

Verwijderd

Topicstarter
_nethack schreef op 01 augustus 2002 @ 23:44:
Ik denk dat je vergeten bent je kernel te compileren en te installeren.
Standaard staat er in /boot alleen maar die grub map, en daar komen bzImage en System.map bij als je je kernel compiled.
bij stage 3 hoeft dat toch niet?

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Volgens mij wel hoor... de kernel is niet iets wat ze standaard voor je kunnen maken (nou ja het kan wel....)
Ik weet niet zeker of die standaard in stage3 zit, ik ben zelf bij stage1 begonnen :)

• Blubber
  • Niet online
Maar waarom gebruik je geen Slackware?? Zoals je signature zegt :P

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

14.Final steps: kernel and system logger

If you're installing a Gentoo Linux 1.1+ stage3 tarball, we've made things convenient for you and included recent Linux sources in /usr/src/linux
[..]
Once you have a Linux kernel source tree available, it's time to compile your own custom kernel:

Code listing 25

# cd /usr/src/linux
# make menuconfig
# make dep && make clean bzImage modules modules_install
# mv /boot/bzImage /boot/bzImage.orig [if bzImage already exists]
# cp /usr/src/linux/arch/i386/boot/bzImage /boot
Bij stage3 worden de kernelsources meegeinstalleerd, maar je moet nog wél zelf je kernel configgen, builden en installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Blubber schreef op 01 augustus 2002 @ 23:48:
hehe....slim.....maar die gebruik ik op me servertjes echt wel.... maar men moet alles proberen int leven he... daar hebben we de labtop voor....vorige week dat brakke freebsd nu dat "fenomeen" gentoo.....

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
of anders ff irc.openprojects.net #gentoo bezoeken en daar vragen

Verwijderd

Blubber schreef op 01 augustus 2002 @ 23:48:
Ach iedereen maakt wel eens een vergissing 8)7

Verwijderd

Topicstarter
_nethack schreef op 01 augustus 2002 @ 23:49:
[...]
Bij stage3 worden de kernelsources meegeinstalleerd, maar je moet nog wél zelf je kernel configgen, builden en installeren :)
zat het net te lezen ja... tip : als je teveel drank op hebt en tis laat.... installleerd redpet en geen gentoo :P compleet over dat stuk heengelezen.... 4 keer...

even kernel compilen :) thx

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 23:51:
[...]

Ach iedereen maakt wel eens een vergissing 8)7
_/-\o_

• Blubber
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 23:50:
[...]

hehe....slim.....maar die gebruik ik op me servertjes echt wel.... maar men moet alles proberen int leven he... daar hebben we de labtop voor....vorige week dat brakke freebsd nu dat "fenomeen" gentoo.....
mjaw, kheb gentoo ik in gebruik gehad voor een paar maanden. Toen weer terug gegaan naar me lieve eigen Slackware, lekker simpel, alles zelf doen, geen emerge die het voor de helft niet doet :). Nu toch ff op een van me bakken FreeBSD gezet, kijken of dat wat is voor mij :P Je moet idd alles een keer proberen (behalve debian) O-)

Verwijderd

Topicstarter
Blubber schreef op 01 augustus 2002 @ 23:52:
[...]

mjaw, kheb gentoo ik in gebruik gehad voor een paar maanden. Toen weer terug gegaan naar me lieve eigen Slackware, lekker simpel, alles zelf doen, geen emerge die het voor de helft niet doet :). Nu toch ff op een van me bakken FreeBSD gezet, kijken of dat wat is voor mij :P Je moet idd alles een keer proberen (behalve debian) O-)
psies ! geen debian :P *schopt nu veel mensen hier* en geen wannabe-windows-maar-toch-minder mandrake :*)

• Blubber
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 23:57:
[...]

psies ! geen debian :P *schopt nu veel mensen hier* en geen wannabe-windows-maar-toch-minder mandrake :*)
mandrake :) haha. Ach toch leuk voor de eerste keer :) Ik stam nog uit de hardcore Redhat 4.x tijd :P Maargoed, tegenwoordig is beginnen met Mandrake geen slecht id, als je maar snel op Slackware overstapt :)

Verwijderd

Topicstarter
Blubber schreef op 01 augustus 2002 @ 23:59:
[...]

mandrake :) haha. Ach toch leuk voor de eerste keer :) Ik stam nog uit de hardcore Redhat 4.x tijd :P Maargoed, tegenwoordig is beginnen met Mandrake geen slecht id, als je maar snel op Slackware overstapt :)
4.x ?? toen zat ik toch met dos 3.3 denk ik :) suse 6.0 was mij eerste......ook snel weer terug naar windows gegaan toen :)

• Blubber
  • Niet online
hehe, ik had toen dualboot. Maar RedHat alleen in de console. Ben toen later met 5 eens ff KDE gaan compilen op me P200, dat ding heeft geloof ik een week ofzow staan ratelen. Maar toen deed hij het wel :P

Verwijderd

Topicstarter
Blubber schreef op 02 augustus 2002 @ 00:05:
hehe, ik had toen dualboot. Maar RedHat alleen in de console. Ben toen later met 5 eens ff KDE gaan compilen op me P200, dat ding heeft geloof ik een week ofzow staan ratelen. Maar toen deed hij het wel :P
lol... en toen? het windows 1.1 effect? me eerste echte X was kde 2.2 en een week later 3.0 :) uiteraard al veeeeeeeeeeeeeeeel langer op me servertjes .... MS moet maar eens met een fatsoenlijk serverproduct komen, de verschillende linux developers moeten maar eens met een fatsoenlijke desktop komen :P

Verwijderd

Topicstarter
_nethack schreef op 01 augustus 2002 @ 23:49:
[...]
bedankt voor het niet drinken van grote hoeveelheden alcohol zodat jij wel nuchter kon lezen :P kernel is gecompiled en werkt....ik hoop dat ik dit morgen allemaal vergeten ben
Pagina: 1