ESP Controlled PvBoiler https://github.com/arnova/pvboiler
Verwijderd
Verwijderd
Ik zou hoe dan ook voor de BBA gaan. Tenzij de hercules versie goedkoper is.
[ Voor 0% gewijzigd door Mathizsias op 02-08-2002 01:05 . Reden: contaminatie ]
Verwijderd
Je doet je naam wel eer aan zeg, noobs.
een 8500 LE 128 MB is niet altijd langzamer dan een GF4ti200, zeker niet met de nieuwste driver updates. Bovendein geeft de Radeon een scherper beeld op hogere resoluties in 2D (ikzelf kon het al merken op 1280x1024).
Ik zou zelf ook zeker voor een Radeonneke gaan.
Verwijderd
Da's zeker waar. Hercules staat er bekend om dat het zijn kaartjes altijd met meer power verscheepte dan de concurrentie.Tidus schreef op 02 augustus 2002 @ 01:04:
Hercules kennende geven ze iig niet te beroerde kaartjes uitIk zou ff kijken naar de prijzen maar ik zag een Hercules in de pricewatch staan, niet al te duur... 140 € ofzo
mwah ik bedoelde met mijn nick eigenlijk jullie...Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 01:21:
[...]
Je doet je naam wel eer aan zeg, noobs.
een 8500 LE 128 MB is niet altijd langzamer dan een GF4ti200, zeker niet met de nieuwste driver updates. Bovendein geeft de Radeon een scherper beeld op hogere resoluties in 2D (ikzelf kon het al merken op 1280x1024).
Ik zou zelf ook zeker voor een Radeonneke gaan.
Ander feit, GF4 van gainward of leadtek heeft net zo scherp tot zelfs BETER beeld in 2D en 3D... ga zelf maar eens kijken en testen en lees zo ook eens de vakbladen en sites
Voor de rest geef ik toe dat de ATI met sommige dingen sneller is dan de GF4 maar in het grootste gedeelte niet... dus beetje zonde...
die extra 64MB doet weinig spectaculairs in reallife toepassingen.
De hercules zou ik zowiezo niet nemen maar dan de ATI zelf, hercules willen vaak zelfs bij standaard clocksnelheden al te heet worden en daardoor artifacts geven of vastlopers
Verwijderd
in de verre toekomst zal een ati 8500 le 128 mb ddr consequent sneller zijn dan een gf4 ti4200 maar ja, tegen die tijd geven deze kaartjes ook fps counts van onder de tien ben ik bang...
hercules is inderdaad niet altijd even safe maar snel pogen ze vaak wel te zijn. artifacts komen vaak doordat ze hun standaardclocksnelheden altijd zo hoog leggen ivm andere distributeurs.
lolVerwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 01:33:
trouwens, laat ik maar geen opmerking maken over het idee dat WIJ de noobs zijn he.
jou lastig vallenVerwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 01:38:
wat doet een noob (excuus) trouwens om half twee snachts achter de pc ?
Verwijderd
ik wel namelijk
ga dalijk lekker Ut'en tot morgen vroeg!
lolVerwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 01:49:
dus je zit niet zoals ik heel zachtjes te typen in de hoop dat je ouders het niet horen en in de wetenschap dat je over vijf weken op kamers gaat in groningen?
ik wel namelijk.
ga dalijk lekker Ut'en tot morgen vroeg!
UT ze ik ga zo nog TO'en
Verwijderd
thnx jij ookVerwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 01:52:
oh ja, dat heb ik nog hier staan in een umod file maar vind het nogal traag en saai eigenlijk... veel plijzier toch maar he!~
Dat dacht ik dus ook maar nu heb ik die kaarten bij de volgende zaken gezien:Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 22:44:
Volgens mij zijn er in Europa alleen nog hercules kaarten te krijgen, dit omdat hercules de productie voor europa voor zijn (of haar?) rekening neemt.
Alternate: ATI Radeon 8500, 64 Mb DDR Retail voor €179,-
Informatique: Hercules Prophet 8500LE, 64 MB DDR Retail €175,-
Er moet een addertje onder het gras zitten (volgens mij) want waarom zou een echte 8500 van ATI zelf goedkoper zijn dan die van Hercules en bovendien hoe kan het dat die ATI retail in Europa (NL) te krijgen is?
ik zou alternate eens bellen daarover.master_artech schreef op 02 augustus 2002 @ 08:40:
[...]
Dat dacht ik dus ook maar nu heb ik die kaarten bij de volgende zaken gezien:
Alternate: ATI Radeon 8500, 64 Mb DDR Retail voor €179,-
Informatique: Hercules Prophet 8500LE, 64 MB DDR Retail €175,-
Er moet een addertje onder het gras zitten (volgens mij) want waarom zou een echte 8500 van ATI zelf goedkoper zijn dan die van Hercules en bovendien hoe kan het dat die ATI retail in Europa (NL) te krijgen is?
die retail is idd sneller...
maar ik zou eigenlijk een ti4200 nemen. die is echt met bijna alles veel sneller.
ik vond zelfs mijn ti500 en in sommige gevallen een ti200 sneller dan die 8500 op 275/275 (retail dus). ik kan het weten, heb het allemaal gehad.
Verwijderd
Ook heb ik allerlei GF-jes gehad, moementeel is in mijn main rig een Radeon 8500 van club-3d de pixel-kapitein. En ik moet zeggen damn, nu zie ik pas wat ik altijd gemist heb op zowel mijn 19"CRT als op mijn 19"LCD. En video ? ik wist niet dat films (TV-OUT) zo mooi kan zijn.
Ik gebruik nog nauwelijks mijn standalone -DVD-speler.
Mijn advies zou dus de Radeon 8500 zijn. Oh ja en elk spel kan ik moeiteloos en zonder problemen spelen in hightest details, highest possible resolution.
Geen driver gezeur... Ik ben tevree ;-)
Nu heb ik twee weken geleden een nieuwe Gainward GeForce 4 Ti4400 voor een maat van me ingebouwd in zijn pc. Dat deed ik bij mij thuis op mijn eigen monitor (Iiyama Vision Master Pro 410), en ik moet zeggen dat de 2D kwaliteit niet slecht is van deze kaart. Maar ik moet ook -eerlijk- zeggen dat de 2D kwaliteit van mijn eigen Hercules kaart scherper en helderder is dan die van die Gainward kaart. Op de een of andere manier komen de kleuren beter naar voren, en zijn teksten gewoon duidelijker. Alle meuk (clear type enzo) stond uit, zowel op zijn pc als op mijn eigen pc, dus daar kan het niet aan liggen.
Qua 3D graphics is die Ti4400 wel behoorlijk zwaarder uitgerust, maar ik vind persoonlijk 2D kwaliteit minstens zo belangrijk. Als je veel zit te internetten, fotobewerken of met Office-applicaties bezig bent, vind ik dat een grafische kaart perfecte 2D kwaliteit moet afleveren. En die Hercules levert die 2D kwaliteit voor mij. Simpel.
Oh ja, nog even iets anders. Dat berichtje van die Noobs over artifacts e.d. ("De hercules zou ik zowiezo niet nemen maar dan de ATI zelf, hercules willen vaak zelfs bij standaard clocksnelheden al te heet worden en daardoor artifacts geven of vastlopers") is volgens mij keihard uit een dikke duim van Noobs gekomen. Tenzij hij dit kan aantonen met een URL waar dit bewezen wordt, zou ik dit gewoon niet eens voor kennisgeving aannemen.
Verwijderd
Mijn Hercules 8500le 250/250 loopt op dit moment trouwens op 290/290, nadat ik de BIOS geflashed had naar een Retail versie en nog een beetje doorgegaan was met Powerstrip
VGA AGP Club3D ATI Radeon 8500 64DDR P Euro 142,00
is een club3d. heb ik ook in m'n 2e pc hangen. perfect kaartje. als het goed is is het de pro versie (275/275). en hij heeft een ati bios, dus powerd by build by ati drivers werken er op
-edit-
groottypvoutje
Verwijderd
Verwijderd
Het enige Club-3d wat eraan zit is de doos en het kaft van de gebrukshandleiging. Ik bedoel:
-fan op kaart -ATI
-chips -ATI
-design -ATI
-CD -ATI
-windowsvensters -ATI
Zijn er wel verschillen behalve de naam
Dit is dus wel een 8500 radeon PRO 275/275
MET! DVI-out/Tv-out en VGA-out
en 4 cd's (WinDVD-PowerDVD-ATi-setup en Rune(game))
Niet slecht voor 140 euro
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
- 2D is ontiegelijk slecht op de eerste twee genoemden, Logisch, aangezien die Kyro2 gewoon een GF2MX plank met een Kyro2 chip is. Na RFI mod wel goed, maar nog steeds geen ATI, Matrox of Diamond
- Cooler op die Kyro2 en die ATI waren dus ronduit slecht, bij een beetje warm weer trekt die Orb het dus echt niet, heb die van mn Kyro2 vervangen door een Socket7 heatsink zonder fan, nu wel stabiel.
Hercules doet tegenwoordig gewoon mee aan "Het moet leuk lijken maar het werkt niet goed" principe. Als ze die orb nou ff vervangen door een normale heatsink zoals je die een tijd geleden nog zag op videokaartjes waarbij de look niet interessant was, zou ik weer naar Hercules omkijken. Tot dan toe: geen Hercules meer, liever wat anders.
Iedereen heeft het daar steeds leuk over, maar kan toch echt wel met mijn Hercules die geflashed is naar Retail 2 resoluties draaien. Kortom, wat mij betreft bullshit.Garibaldi schreef op 02 augustus 2002 @ 10:22:
Hier heeft Kippenijzer een heel belangrijk punt: De Hercules FDX8500LE heeft idd maar 1 RAMDAC. Op het moment dat je de tv-out functie van de kaart veel gebruikt, is het wellicht slim om een kaart te kopen met in ieder geval 2 RAMDAC´s (geen Hercules dus). Dan heb je dat probleem niet wat hij omschrijft.
Jij kunt met de Hercules op je gewone monitor 1280 * 1024 draaien, en op de tv-out een Divx afspelen op -bijvoorbeeld- 800 * 600?OzBoz schreef op 03 augustus 2002 @ 18:02:
[...]
Iedereen heeft het daar steeds leuk over, maar kan toch echt wel met mijn Hercules die geflashed is naar Retail 2 resoluties draaien. Kortom, wat mij betreft bullshit.
Vaak kan dit door het overlay te laten weergeven op de 2de uitgang, zodra je geen overlay hebt wordt er van de 1280*1024 maar 800*600 uitgestuurd en volgt het beeld je muispointer. Misschien dat hij dat bedoelt. Dat kon iig wel met mijn mx400Garibaldi schreef op 04 augustus 2002 @ 00:19:
[...]
Jij kunt met de Hercules op je gewone monitor 1280 * 1024 draaien, en op de tv-out een Divx afspelen op -bijvoorbeeld- 800 * 600?
I, for one, like Roman numerals
Ja dat kan met de hercules. Je kunt alleen niet (en daar ben je een 2de ramdac voor nodig) 2 monitors tegelijk aansluiten (op crt en op dvi) en die op verschillende resoluties draaien. Maar monitor + tv-out gaat zonder problemen op verschillende resoluties, met 1 ramdac.Garibaldi schreef op 04 augustus 2002 @ 00:19:
[...]
Jij kunt met de Hercules op je gewone monitor 1280 * 1024 draaien, en op de tv-out een Divx afspelen op -bijvoorbeeld- 800 * 600?
Maar betekent die dat de kwaliteit van de tv-out ook slechter is?Ik lees dat de topicstarter vooral ook voor kwaliteit van de tv-out gaat... Die Hercules heeft toch maar één ramdac, en kan dus geen dualhead ondersteunen met 2 verschillende resoluties? Lijkt me niet prettig om elke keer als je een filmpje op de tv wilt kijken je je monitor weer op {800x600,1024x768} moet zetten...
En is de kwaliteit van de monitor output ook gelijk aan die van een dual DAC?
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Dit topic is gesloten.
![]()