Leadtek gf3 RIP

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Juist heel raar geval.

heb nu ruim een jaar een leadtek gf3 "classic" (200/460). Vorige week ineens een hanger tijdens unreal. Reboot: allemaal braggel (rare tekens). heatsink eraf (kaart is gemod) schoongemaakt, niets aan de hand op het eerste gezicht. kaart er weer in gerost (zonder heatsink, vinger op de core :P ) GOED beeld. WTF? heatsink er weer op, 5 uurtjes gespeeld, BAM weer lock-up. _weer_ heatsink eraf en voila goed beeld. weer even gespeeld en toen was het gebeurd: allemaal witte erm.. underscores -> _ <- door me beeld heen. Ik kaart eruit en de originele leadtek memsinks eraf gebroken en wat blijkt? mem kompleet doorgefikt, koelpasta helemaal zwart en keihard. en dat op 520 mhz mem (is 3.8 ns, 530 mhz certified).

heel raar geval, bij mij het eerste, van spontaneous memory combustion :P

zijn hier meer gevallen van? ik bedoel, dat het mem doorfikt _onder_ de rated speed? eigenlijk wou ik het gewoon even kwijt (frustratie, kaart was toendertijd 900 piekjes ;( ). heb nu maar een leadtek ti4400 gehaald, kijken hoe lang die het uithoudt in mijn (inmiddels vervloekte :P ) pc.

PS:

zou ik nog kans maken op garantie bij leadtek? (serieuze vraag).

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:58
Als je die gf3 weer met de originele heatsink uitrust en er geen spore van je mod achterblijve, kun je het altijd proberen bij de computerboer waar je hem vandaan hebt

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

als er wijven werken en je bied jezelf aan dan vast wel :)

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik denk dat ze wel vraagtekens zetten waarom het is doorgebrand.

ikzelf heb em op 500 mhz zonder speciale heatsink en pasta. hij ging altijd tot 60 a 70 graden (gemeten met zon prgje) heb nu het prg eraf gehaald want hij gaf toch altijd zelfde aan.

heb je wel dat prgje gebruikt (zat 1 bij toch?) toen je die kaart ging modden

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
het is de leadtek gf3 classic, die heb geen hware monitoring (just like de ti4400 :( )

ik heb de geheugen sinks gemeten met me digidoc, max temp hing op 45 graden, met 120mm erop hing die op 35 graden

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)