Jetway j-542b Bios Crash????

Pagina: 1
Acties:

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 12:58
ja ik heb hier een J-542b plank voor mij liggen en nu heb ik daar een tnt2 kaart ingehangen en toen ging ik de pc weer aanzetten en hij deed het en ik dus naar de bios om wat instellingen te verandeen en toen resetten en ja hoor niets meer |:( moet ik nu de bios reseten(flashen) of kan dit anders worden op gelost. en hoe moet ik dan flashen ik heb al een bin file en ook alawdflash.exe maar nu moet er nog een boot disk bij????? wie helpt 8)7

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

Verwijderd

Je kunt alle soorten bootdisks downloaden op:www.bootdisk.com een gewone w98 bootdisk will do.

Ik weet zeker dat je op google.com allerlei informatie kan vinden over bootdisks.

Heb je al geprobeerd "load setup defaults" in de bios?
Geef eens wat meer info. wanneer crasht hij. Wat bedoel je met "niets meer?" Geen beeld? start windows niet op, of iets anders.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

De ervaringen met Jetway zijn niet echt positief bij mij. Maar dat ter zijde :)

AGP als primairy video device enabled in BIOS? Had je een PCI-videokaart?

/dev/null

• jll
nee ik heb een agp kaart er in en hij start niet meer op dus das geen beeld meer geen ratels van hdd's of fdd's maar die boot disk moet ik daar gewoon die bin file en awdflash op zetten ???

Verwijderd

Dan kom je met een bootdisk ook niet ver meer. Als je dus helemaal geen beeld meer krijgt dan is je mainboard of videokaart dus dood. piept de speeker ook niet meer? dan vrees ik het ergste voor je mainboard.

lang kort kort kort betekend "video kaart probleem"
lang lang lang lang betekend "geheugen probleem"
een korte piep betekend alles ok.
geen piepjes betekend dus mobo dood( of je het je speeker niet aangesloten)

• jll
ooh...dawm |:( das niet zo mooi het is nl een mobo van mijn oom ik ga nog eens goed luisteren naar de piepjes. maar door wa instellingen te veranderen kan dus ook je mobo dood gaan?? zozo lijkt wel een egel op een 8 baans snelweg zo kwetsbaar
;(

Verwijderd

Het is moeilijk je mainboard te beschadigen door settings te veranderen tenzij je aan de voltage hebt gezeten.
Kijk als hij niet piept dan heb je een probleem. Probeer een andere voeding. kijk of de power switch connector niet perongeluk is losgeschoten.
Sloop alle kaarten er uit behalve de videokaart. Draait de fan van de voedien/processor?

Verwijderd

doe eerst eens ff "clear cmos" !

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 23:22:
doe eerst eens ff "clear cmos" !
ja is een jumpertje.

• jll
okey hij piept niet maar de hdd ratelt wel 1 keer kan het zijn dat er dus een kabetje van bv ide of plappy los of heb ik het dan verkeerd?? (ps op marktplaats al een zelfde mobo gezien)

• jll
uuh maar moet je dan niet een nieuwe bios er in laden of is dat alleen resetten en dat je niets hoeft te reloaden

Verwijderd

daarmee zet tie alles weer terug naar de basis instellingen.

• jll
okey gaaat ik proberen dus gewoon jumper omzeten en dan een keer aanzetten ofzo of gewoon daar na al weer omzetten

Verwijderd

Ja, je harde schijf rateld even als hij stroom krijgt dat is z'n initialisatie, maar dat stuurd je mainboard niet aan dus dat hoeft niet een teken van leven van je mainboard te betekenen. Let maar op hij rateld ook eventjes als je niet eens de flatcable er in hebt.

Je voeding is dus nog heel. het enige wat je nog kunt proberen is een andere videokaart, geheugen uit een andere pc proberen. Als hij het dan nog niet doet dan is je mainboard stuk. gewoon een kwestie van uitsluiten. Verder weet ik het dan ook niet meer. Ik ben niet echt een hardware man.

Verwijderd

jll schreef op 01 augustus 2002 @ 23:33:
okey gaaat ik proberen dus gewoon jumper omzeten en dan een keer aanzetten ofzo of gewoon daar na al weer omzetten
zoek dat zelf maar ff op .. dit is toch wel de minimale basiskennis :O

• jll
ja sorry het is al laat maar IT's alive }) hij doet het weer jaja okey dan nou iedereen bedankt voor de snelle hulp _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Gewoon dat jumpertje even een paar minuten loshalen. Zo verbreek je de de verbinding met je bat, en vergeet hij alle instellingen zelfs als je een password in je bios hebt wordt dit "vergeten." Als het een instelling is dan kan dat hiermee worden opgelost.

Als hij dan weer opstart hoef je alleen je harde schrijven even te autodetecten

Verwijderd

en wat was het nou ?

Verwijderd

jll schreef op 01 augustus 2002 @ 23:44:
ja sorry het is al laat maar IT's alive }) hij doet het weer jaja okey dan nou iedereen bedankt voor de snelle hulp _/-\o_ _/-\o_
Was het probleem nou opgelost met die bios reset :)

Verwijderd

Hehe :) tegelijk de zelfde vraag.

• jll
uuh ja denk ut ja ik snap niet hoe die nou gecracht was maar ja je kunt ook niet alles snappen

Verwijderd

jll schreef op 01 augustus 2002 @ 23:53:
uuh ja denk ut ja ik snap niet hoe die nou gecracht was maar ja je kunt ook niet alles snappen
dan heb je aan de verkeerde instellingen zitten rommelen ... dat snap ik nog wel ;)
Pagina: 1