the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi
Verwijderd
Ik weet zeker dat je op google.com allerlei informatie kan vinden over bootdisks.
Heb je al geprobeerd "load setup defaults" in de bios?
Geef eens wat meer info. wanneer crasht hij. Wat bedoel je met "niets meer?" Geen beeld? start windows niet op, of iets anders.
AGP als primairy video device enabled in BIOS? Had je een PCI-videokaart?
/dev/null
Verwijderd
lang kort kort kort betekend "video kaart probleem"
lang lang lang lang betekend "geheugen probleem"
een korte piep betekend alles ok.
geen piepjes betekend dus mobo dood( of je het je speeker niet aangesloten)
Verwijderd
Kijk als hij niet piept dan heb je een probleem. Probeer een andere voeding. kijk of de power switch connector niet perongeluk is losgeschoten.
Sloop alle kaarten er uit behalve de videokaart. Draait de fan van de voedien/processor?
Verwijderd
ja is een jumpertje.Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 23:22:
doe eerst eens ff "clear cmos" !
Verwijderd
Je voeding is dus nog heel. het enige wat je nog kunt proberen is een andere videokaart, geheugen uit een andere pc proberen. Als hij het dan nog niet doet dan is je mainboard stuk. gewoon een kwestie van uitsluiten. Verder weet ik het dan ook niet meer. Ik ben niet echt een hardware man.
Verwijderd
zoek dat zelf maar ff op .. dit is toch wel de minimale basiskennisjll schreef op 01 augustus 2002 @ 23:33:
okey gaaat ik proberen dus gewoon jumper omzeten en dan een keer aanzetten ofzo of gewoon daar na al weer omzetten
Verwijderd
Als hij dan weer opstart hoef je alleen je harde schrijven even te autodetecten
Verwijderd
Was het probleem nou opgelost met die bios resetjll schreef op 01 augustus 2002 @ 23:44:
ja sorry het is al laat maar IT's alivehij doet het weer jaja okey dan nou iedereen bedankt voor de snelle hulp
![]()
Verwijderd
dan heb je aan de verkeerde instellingen zitten rommelen ... dat snap ik nog weljll schreef op 01 augustus 2002 @ 23:53:
uuh ja denk ut ja ik snap niet hoe die nou gecracht was maar ja je kunt ook niet alles snappen