Toon posts:

[PC]Deze bak crasht steeds :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey,

Ehm.. ik heb dit ook al op overig gepost (dagen terug)
Maar ik post hem ff opnieuw, omdat het probleem nog steeds niet opgelost is.

Mijn PC blijft dus steeds hangen.

Als ik CS wil spelen, of gewoon in windows ('98 2nd) zit.
Ook in 2000 en XP had ik dit probleem.
Het heeft dus met Hardware te maken (kan niet anders).
Maar ik heb een programma dat je hardware test op fouten.

o Fouten....

Ik heb VIA 4in1 geinstalleerd, verschillende videokaart drivers. Het helpt niet.

In mijn vorige PC had ik ook dit probleem, de enige hardware uit die pc, die ik nu nog heb, is het geheugen, en de netwerkkaart(@home) en netwerkkaart(LAN).

Ik heb het geheugen getest, geen fouten. En de Netwerkkaart(@home) eruit gehaald. Hij blijft nog steeds hangen..
Mijn LAN kaart is niet kapot, het netwerk functioneert gewoon goed.

Ik snap er werkelijk dus niets van. ;(

Hardware > Zie Sig

Verwijderd

Heb je wel opengl... als je um op direct 3d zet... (en andersom)

Verwijderd

tering quote |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 22:29:
Je moet erbij zetten dat de videokaart ook niet kapot iz :)
En OpenGL heeft, GF2mx lijkt me dus wel OpenGL hebben

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Hey!

In je sig zie ik dat je een 230 watt heb!
Dat is te weinig .... Probeer eens een andere voeding zou ik zeggen. Een "merk" 300 watt minimaal!

Suc6 ;)

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

Lijkt me niet, ik heb hetzelfde system (tsja tweeling)...
Ik heb dus ook dezelfde kast/mobo/MB/CPU

Bij mij crashed ie niet.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Ik zou zeggen een kale install met de nieuwste stable drivers voor je mobo chipset, videokaart en dan div test progjes doen.

Aangezien het geheugen ook in de 'oude' pc zat en die ook instabiel was lijkt me dat t zwakke punt. Ga eens zoeken op deja.com/google.com naar memory test proggy.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Vraagje: Heb je bij de videokaart en de via drivers de optie standaard ipv van turbo aangevinkt. De optie turbo werkt voor geen meter.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Pantagruel schreef op 01 augustus 2002 @ 22:34:
Ik zou zeggen een kale install met de nieuwste stable drivers voor je mobo chipset, videokaart en dan div test progjes doen.

Aangezien het geheugen ook in de 'oude' pc zat en die ook instabiel was lijkt me dat t zwakke punt. Ga eens zoeken op deja.com/google.com naar memory test proggy.
Maar ik had al een memory test gedaan, en daar gaf hij 0 errors

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

een maat van mij had dat ook met die GF2.
Hij heeft een ThunderBird proc (weet niet meer welk mobo).

in ieder geval, met de standaard VGA drivers werkt het allemaal perfect totdat je een fatsoenlijke driver installeert (originele van NVidea of wat dan ook). Hij had XP dus als hij een spel wou spelen installeerde hij de OpenGL ondersteunende drivers en als hij klaar was gebruikte hij een restore point om de drivers er weer uit te krijgen. Dat was de snelste oplossing.

Ik heb nu die kaart gekocht en bij mij werkt hij perfect.
Bij hem zat het waarschijnlijk in de combinatie van zijn IDE controller, hij heeft een promise.

Als -CarNuTsJ- exact dezelfde pc heeft zou ik ff bios settings checked zoals je Video Aperture Size en de AGP snelheid (2x, 4x).

als het niet helpt kun je hooguit ff tijdelijk van geheugen etc. wisselen om te testen (als jullie dus idd tweeling zijn)

mookie

Verwijderd

Topicstarter
mookie schreef op 01 augustus 2002 @ 22:49:
een maat van mij had dat ook met die GF2.
Hij heeft een ThunderBird proc (weet niet meer welk mobo).

in ieder geval, met de standaard VGA drivers werkt het allemaal perfect totdat je een fatsoenlijke driver installeert (originele van NVidea of wat dan ook). Hij had XP dus als hij een spel wou spelen installeerde hij de OpenGL ondersteunende drivers en als hij klaar was gebruikte hij een restore point om de drivers er weer uit te krijgen. Dat was de snelste oplossing.

Ik heb nu die kaart gekocht en bij mij werkt hij perfect.
Bij hem zat het waarschijnlijk in de combinatie van zijn IDE controller, hij heeft een promise.

Als -CarNuTsJ- exact dezelfde pc heeft zou ik ff bios settings checked zoals je Video Aperture Size en de AGP snelheid (2x, 4x).

als het niet helpt kun je hooguit ff tijdelijk van geheugen etc. wisselen om te testen (als jullie dus idd tweeling zijn)
Thx :)

Ik ga ff met Carnage (carnutsj) van memory wisselen.
En AGP ff op 2x zetten.

Ik post zo de results.

Verwijderd

Ik heb dus ook de hele tijd problemen met mijn bak. steeds blauwe schermen ed. Heb ook een gf2 mx200 maar ja daar gaat het nu niet over.

Probeer eens http://www.simmtester.com/PAGE/products/doc/docinfo.asp
Dit is een programma die je geheugen test, Als hij hierin ook vastloopt dan weet je genoeg.

Verwijderd

Oke ik ken dit probleem had het hier ook.
Alles leek goed te werken maar dan spontaan lock ups.
Was in mijn geval een probleem met mijn netwerk kaart, hij functioneerde goed.
Waarschijnlijk een conflict met mijn realtek netwerk kaart en mijn VIA chipset kaart verwijderd en alles draait al 24/7 voor 2 weken en ngeen reboots.

Verwijderd

mijn bak geeft dus om de 2 uur een blauw scherm zonder dat je er ook maar achter zit.
Lockt die van jou ook als je niks doet?

Verwijderd

PeeHaPee is op het moment een Memory Test aan het doen.

Ik heb het nagevraagd, bij hem blijft ie ook hangen als ie niets doet.

Verwijderd

Je kunt nog een biosupdate proberen of/en
je geheugen timing aanpassen. Load bios defualts

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 08:16
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 22:34:
Lijkt me niet, ik heb hetzelfde system (tsja tweeling)...
Ik heb dus ook dezelfde kast/mobo/MB/CPU

Bij mij crashed ie niet.
Dat wil nie zeggen dat zijn voeding het niet aan kan. De 1e voeding van 230 watt kan misschien 235 watt leveren en de andere 255 watt. Om daarmee maar even aan te geven dat het niet altijd zo hoeft te zijn dat identieke hardware geen kleine afwijking onderling kan hebben.

McLaren \o/

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff een vraag.

In windows XP doet mijn geluidskaart gaar (onboard ac'97)
Trekt die misschien ook teveel stroom?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:04
mja probleem is je voeding, das wel duidelijk volgens mij.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

je voeding :D had ik met een xp1600 heeft bijna een jaar goed gewerkt en toen begon de ellende :) nieuwe 350 watt voeding er in en draait superstabiel en aanmeerkbaar sneller :)

eerst hield ik hem makkelijk bij op mun duron 800 ( toen nog :P ) lukt me nu niet met een 1.1 :D

Verwijderd

Tornado bij mij crashte ie ook zonder dat ik iets deed.
Gewoon spontaan het lijkt dus veroorzaakt te worden door een lan pol.
Ik zou zeggen NIC wisselen.

GRTX
Pagina: 1