Elite voor PC

Pagina: 1
Acties:

• Mailyourmom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06-2023

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Topicstarter
Kent iemand Elite nog van de Atari ST? Is daar onderhand een PC-versie van?

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Onderhand? Al zo'n negen jaar :D

Elite 2 uit '93 en Elite 3 uit '95. Beide bagger trouwens.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:37
Is wel PC versie, geen nieuwe....

XXXVI

• Mailyourmom

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Topicstarter
Mmm... Loop wat achter denk ik :). Gooi dit maar op slot als het allemaal bagger is.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Onlangs is er een spel uitgekomen voor de PC die een soortgelijke opzet had. Ik zal eens kijken of ik dat terug kan vinden.

Elite heb ik lang gespeeld op de Nintendo NES, erg leuk. De PC versies vielen me tegen, al weet ik niet meer waarom (is al lang geleden).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
Kon het niet terugvinden. Sorry... Kan ook een preview geweest zijn.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Captain Pervert: was het Terminus?

Terminus heeft er namelijk wel iets van weg. Anders kan je ook Privateer (2) proberen, heeft ook wat Elite in zich :)

Verwijderd

Mailyourmom schreef op 01 augustus 2002 @ 22:19:
Kent iemand Elite nog van de Atari ST? Is daar onderhand een PC-versie van?
al lang ja, en ze zijn gratis legaal te downloaden

http://www.frontier.co.uk/

En Elite 3 is goed, maar je moet er wel even in komen; want op het begin zal het frustrerend zijn omdat je een heleboel moet saven/laden ivm overhoop geschoten worden door meerdere (lees: dozijn(en)) vijandige schepen.

Elite 3 (Frontier: First encounters):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abraham/4.gif

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Terr schreef:

Terminus heeft er namelijk wel iets van weg. Anders kan je ook Privateer (2) proberen, heeft ook wat Elite in zich :)
Mja, P2 is inmiddels ook al weer zes jaar oud. Denk dat je beter kunt wachten op Freelancer.

• Mailyourmom

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Topicstarter
Als ik nu al die plaatjes zie, hoeft het plotseling niet meer :) Ouwe reut allemaal!
Wing Commander Prophecy was toch wel okee :z

Verwijderd

Mailyourmom schreef op 01 augustus 2002 @ 22:41:
Als ik nu al die plaatjes zie, hoeft het plotseling niet meer :) Ouwe reut allemaal!
Wing Commander Prophecy was toch wel okee :z
Cultuurbarbaar :(

Maareh gelijk heb je.

Verwijderd

Ach... ik begrijp op zich wel dat je het er niet mooi uit vindt zien. Maar als je het speelt dan gooi je dat allemaal overboord, want dan zit je in een hele bijzondere wereld :)

• Captain Pervert
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 22:34:

Ik geloof het niet... Na het zien van wat screenies op gamespot.com

Het leuke was geloof ik dat je het online kon spelen, en je kist zelf schilderen, en dat er HEEL veel wapens en andere uitrusting was die je kon kopen.

[ Voor 0% gewijzigd door Captain Pervert op 01-08-2002 22:51 . Reden: Ik dacht van wel maar toen toch niet :P ]

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Zou wel gaaf zijn, als er een nieuwe MMORPG zou komen die gebasseerd is op hetzelfde concept. (en moderne techniek :P)

Star Wars Galaxies komt binnenkort of er is al geloof ik, lijkt dat er niet een beetje op?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
STINGnl schreef op 02 augustus 2002 @ 08:23:
Zou wel gaaf zijn, als er een nieuwe MMORPG zou komen die gebasseerd is op hetzelfde concept. (en moderne techniek :P)

Star Wars Galaxies komt binnenkort of er is al geloof ik, lijkt dat er niet een beetje op?
Kun je beter naar Earth & Beyond kijken. Ruimtespel waarom je met zijn allen kunt handelen/piraatje spelen etc. Ongeveer hetzelfde concept als Elite, maar dan online :)
Bij Star Wars Galaxies kun je aan het begin nog niet de lucht in. Dat komt in een uitbreiding die voor later geplanned staat.
Single player vind ik Privateer (1/2) nog het meest in de buurt komen (en nog fatsoenlijke graphics heeft :P )

[removed]

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Elite speelde ik voor het eerst op de C64. Dat was echt kwijlen met je mond open. Met trillende vingers de doos openmaken en de grote planetenkaart openvouwen, je inlezen in de dikke handleiding en alle shipclasses bestuderen die je onderweg tegen kon komen. Je ging echt op avontuur, tenminste zo ervaarde ik het. :) De latere pc-versies hadden dit wow-effect niet echt.

Modernere spellen die er enigzins op lijken zijn inderdaad Privateer II, maar ook X: Beyond the frontier (1999) en de verbeterde versie Xtension (2000).
Afbeeldingslocatie: http://people.freenet.de/zav/000013.jpg

Screenshot uit Xtension

Egosoft is trouwens bezig met een nieuwe versie.
Een in potentie mooi spel was Battlecruiser. Helaas nogal vol bugs, dus slecht speelbaar. De nieuwste telg uit de Battlecruiserfamilie, genaamd Millenium, is volgens mij beter, maar vraagt nogal wat doorzettingsvermogen door de ingewikkelde interface en toetsgerichte besturing met tig knoppencombinaties. Al deze games kenmerken zich door de open-ended structuur, spacesimulaties en handelselementen. Net als Elite dus.
Een andere mooie spacesimulatiegame is Independence War I en de opvolger Independence War II: Edge of Chaos. Geen handelselementen, maar wel open-ended, mooie battles en eyecandy.

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

yup battlecruiser was erg brak maar er zijn onderhand aardig wat patches voor uitgebracht dus als je die op de kop kan tikken dan heb je een waardige opvolger van Elite.

ennuh er was ook al voor elite 2 en 3 : elite plus
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.dooper/eliteplus.jpg
zelfde als het origineel maar dan met wat meer kleuren.

trouwens elite 2 is als shareware uit en volledig gepatched dus....... ;)
hier te krijgen

battlecruiser 2.0 is nu freeware en hier te krijgen

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Verwijderd

STINGnl schreef op 02 augustus 2002 @ 08:23:

www.eve-online.com DAT gaat vet worden :)

Verwijderd

Nou ik vond Frontier helemaal niet slecht hoor...speel het nu nog wel eens...blijft me dat oude Elite gevoel geven :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 13:37:
Nou ik vond Frontier helemaal niet slecht hoor...speel het nu nog wel eens...blijft me dat oude Elite gevoel geven :)
Was het eerste PC CDROM spel dat ik ooit kocht bleek ie maar 2 Mb te zijn :( (is de reden geweest dat ik vell gekopieerd had want de extra´s van kopen waren er toch niet |:( )
Maar was wel een briljant spel :)

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54
ik hoop het, ik heb mezelf een half jaar ofzoiets geleden opgegeven als betatester maar nog steeds niks gehoord :{

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 20:08
Schuey schreef op 02 augustus 2002 @ 17:54:
[...]

ik hoop het, ik heb mezelf een half jaar ofzoiets geleden opgegeven als betatester maar nog steeds niks gehoord :{
ik ook, maar ik moet zeggen dat het enige spel is wat mij de moeite en het geld waard is Star Wars: Galaxies is.
Pagina: 1