Elite 2 uit '93 en Elite 3 uit '95. Beide bagger trouwens.
Elite heb ik lang gespeeld op de Nintendo NES, erg leuk. De PC versies vielen me tegen, al weet ik niet meer waarom (is al lang geleden).
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Verwijderd
Terminus heeft er namelijk wel iets van weg. Anders kan je ook Privateer (2) proberen, heeft ook wat Elite in zich
Verwijderd
al lang ja, en ze zijn gratis legaal te downloadenMailyourmom schreef op 01 augustus 2002 @ 22:19:
Kent iemand Elite nog van de Atari ST? Is daar onderhand een PC-versie van?
http://www.frontier.co.uk/
En Elite 3 is goed, maar je moet er wel even in komen; want op het begin zal het frustrerend zijn omdat je een heleboel moet saven/laden ivm overhoop geschoten worden door meerdere (lees: dozijn(en)) vijandige schepen.
Elite 3 (Frontier: First encounters):
Mja, P2 is inmiddels ook al weer zes jaar oud. Denk dat je beter kunt wachten op Freelancer.Terr schreef:
Captain Pervert: was het Terminus?
Terminus heeft er namelijk wel iets van weg. Anders kan je ook Privateer (2) proberen, heeft ook wat Elite in zich
Wing Commander Prophecy was toch wel okee
Verwijderd
CultuurbarbaarMailyourmom schreef op 01 augustus 2002 @ 22:41:
Als ik nu al die plaatjes zie, hoeft het plotseling niet meerOuwe reut allemaal!
Wing Commander Prophecy was toch wel okee
Maareh gelijk heb je.
Verwijderd
Ik geloof het niet... Na het zien van wat screenies op gamespot.comVerwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 22:34:
Captain Pervert: was het Terminus?
Het leuke was geloof ik dat je het online kon spelen, en je kist zelf schilderen, en dat er HEEL veel wapens en andere uitrusting was die je kon kopen.
[ Voor 0% gewijzigd door Captain Pervert op 01-08-2002 22:51 . Reden: Ik dacht van wel maar toen toch niet :P ]
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Star Wars Galaxies komt binnenkort of er is al geloof ik, lijkt dat er niet een beetje op?
Kun je beter naar Earth & Beyond kijken. Ruimtespel waarom je met zijn allen kunt handelen/piraatje spelen etc. Ongeveer hetzelfde concept als Elite, maar dan onlineSTINGnl schreef op 02 augustus 2002 @ 08:23:
Zou wel gaaf zijn, als er een nieuwe MMORPG zou komen die gebasseerd is op hetzelfde concept. (en moderne techniek)
Star Wars Galaxies komt binnenkort of er is al geloof ik, lijkt dat er niet een beetje op?
Bij Star Wars Galaxies kun je aan het begin nog niet de lucht in. Dat komt in een uitbreiding die voor later geplanned staat.
Single player vind ik Privateer (1/2) nog het meest in de buurt komen (en nog fatsoenlijke graphics heeft
[removed]
Modernere spellen die er enigzins op lijken zijn inderdaad Privateer II, maar ook X: Beyond the frontier (1999) en de verbeterde versie Xtension (2000).

Screenshot uit Xtension
Egosoft is trouwens bezig met een nieuwe versie.
Een in potentie mooi spel was Battlecruiser. Helaas nogal vol bugs, dus slecht speelbaar. De nieuwste telg uit de Battlecruiserfamilie, genaamd Millenium, is volgens mij beter, maar vraagt nogal wat doorzettingsvermogen door de ingewikkelde interface en toetsgerichte besturing met tig knoppencombinaties. Al deze games kenmerken zich door de open-ended structuur, spacesimulaties en handelselementen. Net als Elite dus.
Een andere mooie spacesimulatiegame is Independence War I en de opvolger Independence War II: Edge of Chaos. Geen handelselementen, maar wel open-ended, mooie battles en eyecandy.
ennuh er was ook al voor elite 2 en 3 : elite plus

zelfde als het origineel maar dan met wat meer kleuren.
trouwens elite 2 is als shareware uit en volledig gepatched dus.......
hier te krijgen
battlecruiser 2.0 is nu freeware en hier te krijgen
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Verwijderd
www.eve-online.com DAT gaat vet wordenSTINGnl schreef op 02 augustus 2002 @ 08:23:
Zou wel gaaf zijn, als er een nieuwe MMORPG zou komen die gebasseerd is op hetzelfde concept. (en moderne techniek)
Verwijderd
Verwijderd
Was het eerste PC CDROM spel dat ik ooit kocht bleek ie maar 2 Mb te zijnVerwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 13:37:
Nou ik vond Frontier helemaal niet slecht hoor...speel het nu nog wel eens...blijft me dat oude Elite gevoel geven
Maar was wel een briljant spel
ik hoop het, ik heb mezelf een half jaar ofzoiets geleden opgegeven als betatester maar nog steeds niks gehoord
ik ook, maar ik moet zeggen dat het enige spel is wat mij de moeite en het geld waard is Star Wars: Galaxies is.Schuey schreef op 02 augustus 2002 @ 17:54:
[...]
ik hoop het, ik heb mezelf een half jaar ofzoiets geleden opgegeven als betatester maar nog steeds niks gehoord