[XP] Kan niet meer bij files. Dir is locked

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb met Ghost een drive-image gemaakt van mijn scsi schijf en deze heeft ie op een andere scsi schijf neergezet. Deze is alleen niet opstartbaar. Heb van alles geprobeerd. Heb inmiddels XP opnieuw geinstaleerd op een andere schijf, maar nu wil ik bestanden terug hebben die staan op die oude disk. Deze staan onder andere in my documents. Ik gebruik dezelfde inlog naam maar kom niet meer in die direcotry (local settings\my documents\etc) dan krijg ik toegang geweigerd.....

Dit heeft waarscijnlijk te maken met de security instellingen van NTFS o.i.d.. Hoe kan ik hier bij komen? Zitten best wel belangrijke bestanden bij.

Ik heb de search geprobeerd, maar die werkt nog niet met de nieuwe forum software......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. Ghost installeren, een Ghost boot-disk maken, hiermee opstarten en vervolgens de data terugzetten vanuit je image-file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Take ownership geprobeerd?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met ghostexp kan je door je image (*.gho) bladeren en files terugzetten, maak eerst ee nieuwe gebruiker aan, dan kan je daar in ieder geval al die files neerploffen.
'k heb zelf ook nog een foldertje onder "documents and settings" die 'k niet kan verwijderen.
En ja "take ownership" (wat zit dat een eind weggestopt) werkt dus mijn foldertje is nu ook weg, dank blackd, 'k heb op advanced gedrukt en wat aangerommelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een disk-partitie naar partitie gedaan....sorry, dus heb geen image meer. Dat is het probleem.......

En dat Take ownership, hoe doet ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashpoint
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09-2019

Flashpoint

PartyPartyPartyParty

eigenschappen van de folder die je niet mag openen, tab security en dan view permissions en dan take ownership als ik me goed herinner...

Member of OPP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik idd al gezocht maar staat er niet bij.....

Mischien een andere oplossing dat ik die schijf weer bootable krijg. In weze heeft Ghost de bestanden gewoon gekopieerd. Vroeger met 98 kon je gewoon "sys c:"doen., hoe moet dit in XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Er is wel iets wat zoiets doet als sys c:... maar dan moet je booten van de XP cd en dan Recovery Console opstarten...
dan Fixmbr en fixboot runnen.. weet zo niet wat de parameters ervan zijn, maar er zal vast wel wat staan als je /? doet...

Om takeownership te doen moet je wel eerst Simple File Sharing uitzetten in je Folder Options, anders kom je daar nooit..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gosh het werkt!, Simple file Sharing stond nog aan...moet je ook maar net weten :p

Bedankt jongens! Ben gered!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EM schreef op 02 augustus 2002 @ 07:42:
Heb een disk-partitie naar partitie gedaan....sorry, dus heb geen image meer. Dat is het probleem.......

En dat Take ownership, hoe doet ik dat?
Take Ownership : Wordt Eigenaar

Oftewel: jij (de huidige actieve gebruiker) wordt eigenaar van de map(pen) of bestand(en).

maar dat had je nu waarschijnlijk al wel door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 01:10:
[...]

Take Ownership : Wordt Eigenaar

Oftewel: jij (de huidige actieve gebruiker) wordt eigenaar van de map(pen) of bestand(en).

maar dat had je nu waarschijnlijk al wel door ;)
jaja, maar kon er niet bij komen, had simple sharing nog aan staan |:( |:(

Maar heb het nu voor elkaar en heb al mijn bestanden weer terug..... :*) :*)
Pagina: 1