Toon posts:

Welk stuur? (FFB)

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
OK,wie vertelt me en waarom, welk stuur ik het beste kan aanschaffen?
Act-Labs of Microsoft Sidewinder.
En misschien ook een paar sites waar ik tests kan vinden over sturen.
Alvast bedankt.

Verwijderd

De act-labs zonder twijfel! Bij mediamarkt in Rotterdam hebben ze nu een aantal staan voor 229 gulden, is dus zelfs goedkoper dan de Microsoft!!! In dat geval lijkt mij de keuze duidelijk, want bij elke review zijn ze het erover een dat de Act Labs beter is, maar dat je nog kunt twijfelen vanwege de prijs.

Verwijderd

Als je tussen die 2 moet kiezen, zou ik inderdaad de Act Labs nemen. Hoewel het één van de weinige sturen is die ik niet getest heb, heb ik er erg goede verhalen over gehoord.

Van de sturen die ik wél getest heb, vond ik de Guillemot Ferrari FFB erg goed, maar ook de Logitech is heel goed (de oudere dan, die nieuwe heb ik ook nog niet getest).

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 19:04
Ik vind die van ACT Labs erg lelijk. Geef mij maar de Guillemot FFB! En btw, zijn de pedalen van die Logitech niet heel slecht? Ik meen dat dat stuur ook werkte met pedalen van rudders ofzo. (CH ofzo?)

GRTz Gugger :D

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Ik heb recentelijk dat Micro$oft FFB stuurtie getest en ik vond hem zeer goed!
Best een gaaf model en hoe het stuur reageert op jouw input is heel erg goed (je kan er heel ‘precies’ mee sturen). Ik ken dat andere stuur niet (ACT Labs) maar ik denk wel dat mijn volgende stuur (ik heb momenteel een Thrustmaster FFB) ook een MS stuur wordt. Nadelen zijn er echter ook: de prijs, de voorgevormde handgrepen van het stuur (maar misschien vind jij dat juist wel fijn...(als je kleine handen hebt, tenminste)) en de kleine ‘knopjes’ aan de achterkant van het stuur, waarmee je moet schakelen.

Verwijderd

Tja, de Act Labs ziet er inderdaad niet echt goed uit (althans, op plaatjes, in het echt is het even wennen maar valt het uiteindelijk wel mee), maar hij voelt een stuk beter dan de microsoft (imitatie leer of suede bekleding). En uiteindelijk vind ik de FF een stuk belangrijker dan de looks, en elke review zegt dat de FF van de Act Labs beter is dan welke andere ook!

Verwijderd

KOOP DIT !!!!!

een MS ff wheel

en dit upgade setje (wel 550 dollar maar ja
het ziet er VET uit)
http://www.frex.com/gp/

Verwijderd

Sinds een paar maanden ben ik de trotse bezitter van een Logitech - non ffb(yellow) stuurtje en ben hier erg tevreden over. Hoe de FFB-versie werkt weet ik niet maar de grip op het stuur en 'handling' van de lepeltjes achter het stuur zijn heel erg lekker te noemen.
Sommige luitjes zijn bang voor de pedalen, wat alleen Thrustmaster goed voor elkaar blijkt te hebben, maar dit valt reuze mee.
Het nieuwe model van Logitech ben ik tegengekomen bij zo'n Febo (vobis) pc-zaak en de lepeltjes achter het stuur hadden plaatsgemaakt voor knopjes en dit vond ik niet zo realistisch omdat ik bijna alleen maar gp3 speel.

Het Microsoft stuur ken ik niet persoonlijk maar zoals MrPink al aangaf, schijnt erg goed te zijn.
Stuurties uitgevoerd in plastic (guilleNot) zou ik sowieso vermijden (zweethandjes), maar dat is persoonlijk omdat ik iemand ken die zo'n ding heeft en gaten in tafels moest boren om die bak vast te zetten dmv een of andere pin.

Succes
Mummie

Verwijderd

Ik heb vandaag dus de Act Labs gekocht bij de Mediamarkt Rotterdam. Is echt een koopje voor 229 gulden. Wil je er ook een, heb je denk ik pech, ik had de laatste uit het schap :) :) :)

Is errug goed stuurje. De FF effecten zijn zeer sterk. In het begin is het wel wennen, maar het heeft zeker voordelen. In GP3 kun je voelen wanneer de wagen gaat uitbreken, waarop je snel tegen kan sturen. Kun je weer wat eerder op je gas :)

Het enigste nadeel vind ik de shifter. Deze heeft net iets te veel speling. Als je op schakelt en erg snel loslaat schakelt ie soms weer terug. Is echter niet een groot probleem door een klein beetje tegendruk te geven bij loslaten gaat alles goed.

Nu alleen nog proberen de RS Shifter aan te komen, is namelijk zeer vet voor GPL.

-Desecrator

Verwijderd

Hmmm, ik vrees dat je die via de website zult moeten bestellen, want ik ben er ook al achteraan geweest, maar tot nu toe heb ik geen zaak kunnen vinden die de shifter kan leveren. ;-(

Verwijderd

Act heeft al een speciale GPL shifter :)}>:)>:)

Verwijderd

Ja, ik weet dat ze die shifter hebben, maar ik zou graag een adres in nederland weten waar ik dat kreng kan bestellen!
Pagina: 1