Toon posts:

Router overleden...?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Excuses als dit vaker voor is gekomen, search doet het nog niet.

Mijn router doet het ineens niet meer. Het is een AMD486DX4 @ 100 MHz op een onbekend PCI/ISA mobo.

Ik heb hem een paar keer geprobeerd opnieuw op te starten, maar hij bleef steeds hangen, als ik hem nu aanzet blijft het scherm zwart of crasht hij tijdens de memtest. Soms krijg ik alleen een zwart scherm hierbij, soms krijg ik een bios scherm van de grafische kaart (Acer VGA bios iig)
Ik kan wel de bios inkomen maar eenmaal in de bios reageert het systeem niet meer op toetsenbord (wel piepjes te horen via speaker)

Wat is er nu stuk? mobo, bios, proc, geheugen?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
Probeer eens de bios te resetten.

En als ik mag kiezen van die vier ga ik voor de laatste.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Wat is de volgorde van die piepjes ?? ze hebben namelijk allemaal een betekenis

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 19:09

Rob_de_Rechter

Dixeram

Als je ook de piepjes hoort is het wellicht wijs even te checken waar die voor staan?

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 22:14
ik zou zeggen geheugen..

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
bios clear, en check je ram :)

• sarlo
  • Laatst online: 18-08 20:24
idd ik ga ok voor het geheugen en op de tweede plaats de cpu

Verwijderd

gfo schreef op 01 augustus 2002 @ 22:48:
idd ik ga ok voor het geheugen en op de tweede plaats de cpu
ik zou zeggen koop een standalone router
die kennen tenminste ook 100 mbit trekken want dat zal die 486 niet halen

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten piept hij normaal (1 keer dus) maar komt met VGA kaart scherm, memtest met crash, of met helemaal niks.

nog nooit een bios gereset hoe doe je dat?

edit: standalone is niet echt een optie, vindt 't wel leuk om met zo'n 486 wat van Linux te leren, bovendien is mijn kabelverbinding maar 10mbit (gaat via switch naar het internte 100mbit netwerk)

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 22:57:
Bij het opstarten piept hij normaal (1 keer dus) maar komt met VGA kaart scherm, memtest met crash, of met helemaal niks.

nog nooit een bios gereset hoe doe je dat?
Kan op twee manieren:

1. Er is een jumper voor. Zoek ze.
2. (de manier die niet door fabrikanrten wordt aangeraden) Trek de biosbattarij eruit en verbindt de plus en de min.

Tip: zorg dat je de battarij er weer goed inzet. Dus draai de plus en de min niet om. Dat kan soms spectaculair worden.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net het geheugen gecheckt (er zitten 4 reeptjes van 4mb in), zowel met aleen setje 1 als setje 2 erin crasht hij naar een zwart scherm tijdens de memtest.

Ik ga morgen de bios reset zoeken, bedankt voor de replies tot nu toe.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-08 16:43
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 22:51:
[...]

Een beetje hardware router met evt. ingebouwde switch heeft een WAN aansluiting van 10 MBIT en niet van 100 MBIT. Da's namelijk nergens voor nodig... Behalve natuurlijk als je een bedrijfsmatige oplossing zoekt.

Ik zou zeggen gooi die 486 weg en koop een E-Tech broadband router bij www.routershop.nl Deze heb ik van de week gekocht en werkt volledig naar tevredenheid. (kosten 102 euro)

Veel mensen vinden het echter leuk om een PC als router te hebben. Echter ik heb eens nagerekend wat dit nu aan energie extra kost...

PC 100 Watt. Router 20 Watt. Verschil 80 Watt x 24 uur x 365 dagen.
Hieruit blijkt dat een hardwarematige router je ca. 700 KILOWATT bespaart. 700 kWh kost je ongeveer 180 gulden en zo haal je binnen een jaar bijna de kosten van die router eruit.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 22:51:
[...]

Heel handig aangezien de doorsnee tweaker echt geen 100mbit internetverbinding heeft :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:35

Creesch

bla bla!

standalone router is idd wel aan te raden

voordelen:
stil
weinig stroomverbruik
klein(dus makelijk weg te zetten)
nadeel:
eventjes duurder in aanchaf dan een oude 486 ombouwen(maar dat geld heb je er ook zo weer uit)

Verwijderd

Edwin Broeken schreef op 02 augustus 2002 @ 02:49:
[...]

Een beetje hardware router met evt. ingebouwde switch heeft een WAN aansluiting van 10 MBIT en niet van 100 MBIT. Da's namelijk nergens voor nodig... Behalve natuurlijk als je een bedrijfsmatige oplossing zoekt.

Ik zou zeggen gooi die 486 weg en koop een E-Tech broadband router bij www.routershop.nl Deze heb ik van de week gekocht en werkt volledig naar tevredenheid. (kosten 102 euro)

Veel mensen vinden het echter leuk om een PC als router te hebben. Echter ik heb eens nagerekend wat dit nu aan energie extra kost...

PC 100 Watt. Router 20 Watt. Verschil 80 Watt x 24 uur x 365 dagen.
Hieruit blijkt dat een hardwarematige router je ca. 700 KILOWATT bespaart. 700 kWh kost je ongeveer 180 gulden en zo haal je binnen een jaar bijna de kosten van die router eruit.
maar op een router kan je geen leuke dingen draaien zo als webservers :p
dan heb ik liever een PC >:)

/me heb een p3 500mhz met 160mb als routbak :P

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:49

WouterG

Dit is geen ondertitel

Heb je niet ergens in een doos een hoop onderdelen liggen zodat je wat onderdelen kan uitwisselen? Gewoon het geheugen uit de 486 halen en ander erinstoppen.
Misschien zitter er wel 2 reepjes in zodat je 1 reepje kan verwijderen en opnieuw opstarten. Als hij dan nog niet werkt de andere proberen. Knutsel maar raak :p
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 11:40:
[...]

maar op een router kan je geen leuke dingen draaien zo als webservers :p
dan heb ik liever een PC >:)

/me heb een p3 500mhz met 160mb als routbak :P
* WouterG heeft een hardware router en daarnaast nog een computer draaien als webserver. Voordeel is dan dat je nog een hardwarematige firewall hebt staan.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-08 16:43
Op de E-Tech kun je heel simpel instellen op welke INTERNE PC een web- of andere willekeurige server draait. Je kunt dus ook gewoon games hosten als je wilt.

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Zoek naar een manuel van dat mobo, en kijk wat die piepjes betekenen. Dan weet je meteen wat er kapot is :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm.. beetje late reactie :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.