Toon posts:

Nog een keer advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey everybody

Nog steeds een beetje hulp nodig, want ik ben er nog niet helemaal uit… dus nogmaals advies over een uitbreiding…
Ik wil m’n systeem een beetje upgraden en weet niet precies wat het moet gaan worden… Hieronder volgt wat ik nodig heb. Het gaat om een systeem voor standaard werk, games moeten leuk draaien en een beetje photo-editing.. Ik heb o.a. al een Sounblaster Live! 1024, dvd speler en 14,4 Gb HDD 7200 rpm… Wat ik nog nodig heb is het volgende, tussen haakjes mijn idee:

- Kast (Aopen midi of bigtower)
- Mainboard (met i815 chipset, Asus / Chaintech (suggesties?))
- CPU (niet al te duur, wel lekker vlot….Celeron, PIII of AMD?)
- VGA (GeForce MX, 32 MB)
- Memory (128 Mb 100/133 Mhz)

Het moet dus een leuk, niet al te duur systeem worden. Overclocken zal er waarschijnlijk niet mee gebeuren. Qua CPU zit ik nog te twijfelen of het een Celeron of PIII moet gaan worden, maakt de “kracht” zoveel verschil?? Ik denk niet dat het een AMD zal gaan worden, maar misschien is het wel te overwegen. Vooral gaat het mij erom of het nou zoveel uitmaakt of je een Celeron of een PIII hebt, waarin blijkt het verschil..

Alvast bedankt, alle suggesties zijn welkom..

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-09 21:07

ken

wat voor moederbord heb je nu
hoeveel wil je uitgeven
is wel belangrijk

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Topicstarter
Ken,

Ik heb nu een P1 233 MMX, 64 Mb RAM, 14,4 Gb HDD, FDD, 40x CD-ROM speler, Creative DVD ENCORE 6x, Creative SB Live Surround 1024, Voodoo2 kaart, ATi 3D Charger 4Mb...

Dus een aantal onderdelen kan ik nog steeds wel gebruiken, ik moet alleen over van AT naat ATX dus er moet ook redelijk wat vervangen worden...

Zo'n fl. 1500 is m'n max! (ik kan wel alles voor inkoop krijgen, dus het belangrijkst voor mij is een goed advies

Verwijderd

De kasten van ssi zijn mooi vind ik (www.ssi.nl geloof ik). Blauw met lichtblauw. Maar ik weet niet of ze deze los verkopen. Ik zou ie geval een 300watt nemen.
Verder zou ik een Thunderbird 900mhz kopen a 599,- (effe wachten en ze zullen nog wel goedkoper worden) en dan een asus K7V-T 352,-en en als videokaart een hercules geforce 2mx 32mb (retail is sneller hierbij).

150 (300watt atx kast)
599 (thunderbird 900mhz)
352 (Asus K7v-t)
399 (Hercules geforce2mx 32mb)
----
1500

Je kunt ook een langzamere proc (tb750 of 800) en een langzamere videokaart (tnt2 voodoo3) dan kun je er nog wat geheugen (133mhz) bij prikken.

Verwijderd

Sorry ik had de topic niet zo heel goed gelezen. Die prijzen gelden van mijn vorige post dus niet, omdat je het goedkoper kan krijgen. Maar ik zou wel dat systeem pakken.

Verder het verschil tussen celeron en p3. Tot zover ik weet dan he ;)

Celeron heeft een targere FSB dan de P3 en bovendien minder cashe geheugen. Het verschil tussen een p3 en celeron is dus best groot qua snelheid volgens mij. Maar celeron is wel goedkoper.