Toon posts:

Dv( Monitor + tv tijdens bewerken )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
we zijn bezig met het bewerken van video films we maken daar gebruik van een Canon Xm1 en de nodige spullen... deze willen we bewerken via een mischien iets minder goed programma dan de rest maar voor ons in het begin goed genoeg.
Pinnacle Systems Studio Version 7.

Het volgende zou het mooiste zijn alleen ik weet niet of dat mogelijk is.
-Dv omzetten naar hdd bestand via Firewire kabel.
-tijdens het bewerken het via process beeld ( de bewegingen e.t.c ) graag via de Tv out (Gf4) op de tv laten weer geven zodat er op een monitor bewerkt kan worden en op de andere de status te zien is.

( Met de nView van de GF4 is het mogelijk om een helft op je monitor te laten verschijnen en een helft op een tweede monitor en of TV, ik zou dus alleen een bepaald onderdeel en of alleen de video willen laten zien )

-en aan het einde voor backup en uitzending het totaal op VHS zetten... dit aangezien er nog geen Beta recorder aanwezig is zullen we het daarmee moeten doen.

---
Mijn vraag is dus is dit bovenste mogelijk, want op dit moment krijg ik met de meegeleverde software van de Videokaart het alleen voor elkaar om de 2 monitoren naast elkaar te laten draaien met een muisovergang naar de andere monitor. maar als ik een video bestand open en FULLSCREEN doe... dan pakt hij hem op de verkeerde monitor en zie je op de monitor waar het zou moeten komen een zwart scherm.

Welke drivers en programma's zou ik moeten gebruiken zodat het optimaal werkt en je kent het verhaal :-) liefste kostenloos en anders zo goedkoop mogelijk :)

Verder mischien nog wat tippies ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie trouwens ook dat het beeld op de tv af en toe een beetje gaat golven.... ( water golfjes :-) lijkt me niet goed... mmm