Toon posts:

msi turbo2: pc werkt, bios niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

hm, de search levert de volgende error bij zoeken in PMG:
[quote]
No matches on word 'bios' (no_wordmatch)
[/quote]

en dat lijkt me toch sterk..:?

vandaar de volgende vraag:

ik heb een MSI K7T Turbo 2 (MS-6330), bios versie 3.3, met een Athlon XP 1700

de pc werkt prima, alles start op, tot zover geen probleem. Totdat ik net mijn bios probeerde te benaderen (DEL bij opstarten), en ik ineens tegen een zwart scherm aan zit te kijken. Uiteraard een paar keer opnieuw opgestart, maar steeds niets.

Ik zie links bovenin een knipperende cursor, rest van het scherm is zwart, en onderin 1 blauwe balk over de hele breedte. verder dus niets.

mijn vraag is dan ook of iemand weet wat hier aan de hand kan zijn. zo niet, dan probeer ik hem wel eens te flashen, maar ik moet het natuurlijk eerst even hier proberen. ;)

[edit]
ter verduidelijking: windows XP en alles draait prima (zit ik nu mee te browsen), dus op zich heb ik geen reden tot klagen, totdat ik natuurlijk weer echt in m'n bios moet zijn..

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

ik zou niet weten wat er aan de hand is.
ik denk dat het flashen word.

Verwijderd

Topicstarter
okeee...onder het motto 'volgend probleem' |:(

ik heb, omdat ik al dat geratel super irritant vond, in mijn bios mijn floppy (A:) drive uit m'n boot sequence gehaald..

..en hoe nu dus te booten van flop voor de bios flash? 8)7

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
de bios opje hd zette in een map dan via hd flashen.

Of via dos dus de pc in dos laten opstarten en dan flashen

Verwijderd

Topicstarter
gfo schreef op 01 augustus 2002 @ 21:37:
de bios opje hd zette in een map dan via hd flashen.

Of via dos dus de pc in dos laten opstarten en dan flashen
volgens de msi flash instructies moet het via een boot floppy... kan dit dan toch ook via een boot in dos met F8?

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Of je gebruikt live update!! schijnt altijd wel goed te werken. Ik doe het nog het liefst met "the good old flop", maar in jou geval kan live update wel eens uitkomst bieden!

Verwijderd

Een vergelijkbaar probleem heb ik met een MSI K7T266 Pro2 gehad. 'k kon wel in de BIOS. Er viel alleen niets te wijzigen omdat de schermen slechts gedeeltelijk weergegeven werden. Voeding was aan het overlijden. Met een andere voeding was het probleem opgelost. Oom "Puter" werkte verder ook goed.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2002 21:48 . Reden: iets toevoegen ]

Verwijderd

Topicstarter
voeding? weird..ik zal het eens in de gaten houden

maar goed, ik ga dan maar eerst eens live! update proberen, en als dat het niet oplost zien we wel weer verder.

ik laat zo wel weten wat het resultaat is, tenzij het mislukt, dan blijft het angstig stil vrees ik ;)

Verwijderd

Topicstarter
tja, zo schiet het ook niet echt op, nu wil hij blijkbaar nog steeds met een bootflop opstarten..waarom mag ik "windows mode" nou niet selecteren?

Afbeeldingslocatie: http://pics.shellz.nl/firewizzbios.jpg

ik ga het maar eens met een bootable cd proberen denk ik

Verwijderd

Topicstarter
update:
eerst een boot cd gebakken met nero, vervolgens daarmee opgestart en geflasht, en hij werkt weer :D
en ik heb nog een nieuwe bios versie ook :P, dus bedankt voor het meedenken allemaal!

Verwijderd

pfff clear cmos al gedaan ?
dan staat je floppy drive weer gewoon aan.

[edit]: sorry laatste post niet gelezen, ik zag nu pas dat het al opgelost was.

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
volgende keer gewoon ff resetten dmv jumpertje, spaart je wat moeite
Pagina: 1