Toon posts:

Hoe mijn Fan's te plaatsen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg binnenkort 2 fans met een diam van 150 mm, hoe kan ik deze het beste in mijn bigtower plaatsen om optimale airflow te krijgen, draaien/frezen/lassen is geen enkel probleem. Dacht zelf om er één onderin te douwen en de andere bovenin.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
Yep. Kan.
Je kan je ook beide aan de zijkant van je kast inbouwen, zodat ze direct op je proc en vidkaart staan te blazen. Maar ja, wat erin gaat moet er ook weer uit :) Beetje overdruk in de kast kan geen kwaad :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

voorin zal ik er zeker een plaatsen maar om er dan ook nog een bovenin te plaatsen is niet echt verstandig.
de warmte bovenin de kast valt best wel mee omdat de fan van de voeding zo ongeveer alle warme lucht wegzuigt van de grafische kaart en processor.
plaats dan die van in de zijkant om de grafische kaart en processor extra te koelen

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 10:57
kwijl... 2*150 mm

ik zou er twee bovenin doen (zuigen uit de kast) en in de onderkant een gat van 150*300 ofzo (of de onderkant er helemaal uit.

of twee onderin (blazen in de kast) en dan 1 of meer gaten in de bovenkant.

ikzelf heb intake vooronder 1*120mm en bovenin 2 gaten Ø60 +de outtake van de voeding (en de kast apart ingericht)

maar waarom ik adviseer om ze naast mekaar te zetten is omdat je dan meer airflow hebt. als je de gaten in de onderkant/bovenkant maar groot genoeg maakt komt de lucht toch wel door de kast heen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp:
2x onderin de kast naast elkaar en bovenin een roostertje???